بیش از حد شلوغ؟ این نکات را برای ساده کردن لاغری سریع خود امتحان کنید

کتوژنیک در ماه رمضان تأثیر رژیم کتوژنیک بر دیابت و 7 چیز درباره چطور رژیم کتوژنیک بگیریم آنچه می خواهید… بدجوری پیشدیابت چگونه است؟ برخی بیماریها از جمله بیماری عروق کرونری قلب ، دیابت نوع ۲ و اختلالات خواب ، زمانی که همراه با چاقی باشند، نیاز به توجه ویژه خواهند داشت. اما با کاهش وزن، خواب بهتر و با کیفیت تری خواهید داشت. اگر بشقاب غذایی خود را با انواع سبزیجات و پروتئین پر کنید، با سرعت بیشتری کالری سوزانده و کاهش وزن سریع را تجربه خواهید کرد. پاهای خود را در ظرف قرار داده یا با استفاده از یک بطری اسپری روی بخشهای خاص اسپری کنید و این کار را هر روز تکرار کنید. سه هفته، زمان کافی برای کاهش وزن نیست و قطعا شما نمیتونید در این مدت کوتاه عادات غذایی جدید و سبک زندگی سالمی ایجاد کنید. پس از آن شما باید روزانه حداقل ۴ وعده غذایی شامل ۴۰۰ کالری داشته باشید. آیا سعی می کنید از غذاهای شیرین دوری کنید و آن ها را در حد اعتدال بخورید؟ This content h᠎as  be en writt᠎en with t he help of G SA᠎ Content​ Gen erat​or D em​ov ersi on!

لیست غذای کتوژنیک

برنامه رژیمی کتوژنیک با این حال، بیش از حد کالری خودتون رو کم نکنید. حذف این مواد مغذی باعث آسیب جدی به سلامت شما و خستگی از رعایت رژیم میشود. بی تردید، التهاب از اصلیترین مشکلات پشت صحنه ام اس است و به میلین و آکسون آسیب رسانده، باعث ایجاد ضایعات و تجمع تدریجی بافت اسکار میشود. محدودیت در مصرف نمک: این رژیم غذایی برای این دسته از افراد نیز قابل استفاده است. فراموش نکنید که کم کردن مقدار زیادی وزن در مدتی کوتاه می تواند امکانپذیر باشد اما این نوع از کاهش وزن اغلب به علت از دست دادن آب بدن به وجود می آید و به همین دلیل بعد از مدتی کوتاه دوباره به حالت اولیه خود باز می گردد. اگر در حال حاضر از یک رژیم غذایی شدید برای لاغری خیلی سریع استفاده می کنید، بهتر است پس از چند روز یا هفته، یک برنامه لاغری بلند مدت برای خود تهیه کنید تا علاوه بر کاهش وزن اصولی و پایدار، سلامتی شما نیز بهبود پیدا کند. مغز شما نیاز به گلوکز دارد، زیرا بعضی از قسمتهای آن فقط میتوانند این نوع قند را بسوزانند. این رژیم در رده بدنی رژیمهای ناسالم قرار میگیرد اما با این وجود اخیرا تبلیغات تجاری زیادی روی آن در ایران آغاز شده است.

اما اگر نیاز دارید در مدت کوتاه وزن زیادی از دست بدید، استراتژی هایی وجود دارند که دنبال کردن آن ها، باعث لاغری سریع در 21 روز میشه. نمک سبب نفخ و پف کردن بدن میشود. قبل از هر چیزی به یاد داشته باشید که در این رژیم غذایی ممکن است برای چهار روز با نفخ مواجه شوید. غذاهایی که می توانند باعث نفخ شوند مانند لوبیا، کلم بروکلی، پیاز و … رژیم های کم کربوهیدرات: رژیم های کم کربوهیدرات در ابتدا به خوبی به کاهش وزن سریع کمک می کنند. اما اگر گروهی منتظر وی بودند و یا توان جسمی شخص، بسیار ضعیف شده بود، می تواند ابتدا افطار را میل کند، مشروط بر اینکه، از وقت نماز نگذرد. با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و متعادل و پرهیز از مصرف مواد غذایی چرب و شیرین و همچنین حفظ فعالیت و تحرک جسمی می توانید وزنتان را در این ماه کاهش بدهید. در این رژیم لاغری جه می توانید بخورید و چه نمی توانید بخورید؟ در این صورت همیشه میتونید تناسب اندامتون رو حفظ کنید. سبزیجات می توانند به صورت خام یا پخته میل شود.

رژیم کتوژنیک و ریزش مو

می تونید چای ترش رو خنک و با یخ میل کنید. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بر پایه پروتئین و چربی است؛ یعنی بر خلاف بقیه رژیمها که دائماً شما را در خوردن مواد غذایی چرب محدود میکنند در این رژیم بهراحتی میتوانید انواع چربیها را هم میل کنید؛ اما در این رژیم میزان کربوهیدرات مصرفی بسیار پایین است. مشکلات کیسه صفرا: به نظر میرسه لجن صفراوی (سنگ کاذب) در طی رژیم های لاغری سریع و روزه گرفتن ایجاد شده و این امر به نوبه خود باعث شکل گیری سنگ های صفرا میشه. نظافت را به خوبی رعایت کنید و به طور منظم دست های خود را بشویید. در نهایت، کمبود خواب مزمن میتونه به شدت با دیابت نوع 2، چاقی، بیماری های قلبی و برخی سرطان ها ارتباط داشته باشه. کریستن کایزر متخصص تغذیه در مرکز پزشکی هوستون میگوید: “بعضی افراد با شروع این رژیم بیمار میشوند.” در برخی مواقع استفراغ، اختلال دستگاه گوارش، خستگی زیاد و بی حالی وجود دارد. این برنامه ها، که به طور کلی توسط دانشگاه ها یا مراکز پزشکی طراحی میشن، رژیم های غذایی مایع هستند که در آن میزان کالری دریافتی در طول روز به حدود 800 کالری میرسه و میتونه منجر به لاغری سریع در 21 روز بشه. A rt​icle w᠎as creat​ed wi​th the ᠎help of GSA  Cont​ent Gene᠎rator DE MO.

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران

رژیم کتوژنیک استاندارد: (SKD) که رایجترین نوع این رژیم است و درصدهایی که از پیش مشخص کردیم برای هر دسته از مواد غذایی استفاده میشود. اگر قصد لاغری سریع در 21 روز و یا بطور کلی کاهش سریع وزن رو دارید، نوشیدن مقدار زیاد آب بسیار مهمه، اما نوشیدن آب به تنهایی از بروز نقرس پیشگیری نمیکنه. تنظیم و تعادل هورمون ها: غده تیروئید دو هورمون بسیار مهم رو ترشح میکنه که سوخت و ساز بدن رو تنظیم کرده و همچنین میتونن بر قدرت عضلات تاثیر بگذارند. همچنین برخلاف اکثر چربیها، اسیدهای چرب زنجیره متوسط به سرعت جذب شده و به کبد منتقل میشوند. اما در صورتی که به چربی کبد مبتلا هستید، حتما با یک پزشک متخصص درباره نوع رژیم و جزئیات آن مشورت کنید. نقرس بسیار دردناکه و اگر در گذشته این بیماری رو تجربه کرده اید، باید برای کاهش خطر حمله مجدد این بیماری، با پزشک خود مشورت کنید. در آخر برای یافتن یک رژیم لاغری سریع و موثر باید با مشورت متخصص تغذیه و متناسب با شرایط بدنتان تصمیم به انتخاب یک از روشهای کاهش وزن بگیرید. بسیاری از مردم این کار را می کنند.

این رژیم برای افرادی که برنامه زمانی فشرده ای دارند می تواند مشکل ساز شود. با گذشت زمان این چربیهای ذخیره شده در بدن فشرده شده و تغییر رنگ می دهند و احتمال اینکه مجددا مورد مصرف قرار بگیرند، بسیار کم می شود، روزه داری در تمامی افراد حتی افراد لاغر و یا دارای وزن طبیعی باعث می شود که این چربی ها از ذخایر بدن آزاد شده و مصرف شوند و بعد از آن در پایان ماه رمضان، چربی های تازه تر و مناسب تری جایگزین شوند. ممکنه قبل از شروع رژیم، این مشکلات رو تجربه نکرده باشید و با گذشت زمان پس از شروع رژیم کاهش وزن به آن دچار بشید. با وجود این مهم است که این علائم را در طول رژیم کنترل کنند، هیدراته بمانند و غذاهای غنی از سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیتها مصرف کنند. کاهش سریع وزن باعث ایجاد تغییرات زیادی میشه اما این تغییرات تنها تغییرات فیزیکی نیستند بلکه فرد از نظر احساسی دچار تغییرات میشه. این امر به درد مفاصل منجر میشه. کاهش کربوهیدرات ممکن است به برطرف شدن زخم معده کمک کند و علائم سندرم روده تحریک پذیر مانند نفخ، گاز، اسهال، گرفتگی و درد را کاهش دهد. تقریبا تمام رژیم های غذایی لاغری می توانند به کمتر شدن دور کمر شما کمک کنند.

کتوز ایجاد شده ناشی از رژیم های کم کربوهیدرات، میتونه عامل ایجاد نقرس باشه. با کاهش وزن، فشار اضافی از روی مفاصل برداشته میشه. در صورت دنبال کردن رژیم کاهش وزن، به هیچ وجه امکان دریافت مواد مغذی کافی از طریق مواد غذایی وجود نداره. با ورزش کردن ماده ای به نام اندورفین از بدن آزاد میشه. مدت زمانی که برای کاهش وزن لازم دارید، به مقدار وزنی که باید از دست بدید هم بستگی داره. کاهش وزن کار آسانی نیست اما مزایای زیادی داره. آنها ارزان هستند، کالری کمی دارند، پروتئین زیادی دارند و سرشار از مواد مغذی هستند. همچنین در درصد کمی از افراد ، رعایت رژیم های کم کربوهیدرات می تواند منجر به تشکیل سنگ های کلیوی یا افزایش میزان اسید در بدن ( اسیدوز ) شود . همچنین میتوانید به خاطر وجود قندهای طبیعی از شیر و خرما به عنوان یک میان وعده طبیعی استفاده کنید. همچنین کاهش چربی اضافی بدن میتونه باعث کاهش آپنه خواب و خروپف بشه.

وقتی بدن چربی اضافی رو از دست میده، هورمون های خودش رو ثابت نگه میداره و در نتیجه حفظ یا حتی کاهش وزن برای شما راحت تر خواهد بود. حجم شام باید بنحوی کنترل شود تا هم امکان خوردن میوه بعد از شام باشد، نه تنقلات مرسوم بعد از شام بر محتویات معده فشار آورد، نه مشکلی در روند خواب پیش آید، و نه مانعی بر غذا خوردن در وقت سحر حاصل شود. همه وعده های غذایی را داشته باشید ولی میزان و حجم غذا را به میزان ۲۰ الی ۴۰ درصد کاهش دهید. الزامی وجود ندارد اما توصیه می شود که برای از بین بردن چربی های اضافه شکم، حرکت های ورزشی خاصی را که در این رژیم غذایی توصیه شده است انجام دهید. یک رژیم غذایی لوکرب اغلب می تواند تمایل به شیرینی ها را کاهش داده و حتی گاهی از بین ببرد. بهتر است افرادی که نیاز به دریافت روزانه پروتئین بالا و عضله سازی دارند، سراغ استفاده از این نوع رژیم بروند. چهار روز اول این رژیم غذایی لاغری بسیار دشوار است.

چون کاهش وزن بدون ورزش باعث کاهش توده عضلانی میشه.

اگر رفتن به باشگاه گزینه مناسبی برای شما نیست، انجام برخی از تمرینات مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری یا شنا برای کاهش وزن و سلامت عمومی میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک بسیار مفید است. قرآن خواندن و شرکت در نماز جماعت و برنامه های مربوط به ماه رمضان نیز یکی از راه های مناسب برای حفظ فعالیت در این ماه است. این اغلب به عنوان آنفولانزا کتو شناخته می شود و معمولا ظرف چند روز تمام می شود. در تمام وعده های غذایی باید چربی های اشباع نشده مصرف شوند. چون ممکن است وزن کاهش یافته، افزایش یابد و تمام تلاش هایتان هدر رود. چون کاهش وزن بدون ورزش باعث کاهش توده عضلانی میشه. خصوصا اگر برای کاهش وزن به رژیم کتوژنیک روی آورده باشید. بنابراین، مردان بیشتر کاهش وزن سریع رو تجربه می کنند. بیشتر افراد برای کاهش وزن شروع به خوردن کربوهیدرات کمتر می کنند. برخی افراد ممکن است علائمی را تحت عنوان “آنفولانزای کتو” تجربه کنند. البته برای اثبات قطعی برخی از موارد بالا به مطالعات بیشتری نیاز است. به طور کل هرچقدر این شاخص بالاتر باشد نشان دهنده این است که میزان چربی بدن بیشتر است و ریسک ابتلاء به برخی بیماری ها در نتیجه چاقی رو به افزایش است.