پرسش‌های برتر ده پرسیده‌شده درباره رژیم کتوژنیک هفت روزه

اما مشکل اینجا است که بیشتر افراد به محض بازگشت به رژیم غذایی پایدار تر ، وزن زیادی را که از دست داده اند دوباره بدست می آورندو دچار اضافه وزن می شوند . مردم اغلب از رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده میکنند، اما برای افرادی که مبتلا به بیماریهایی مانند صرع هستند هم مفید واقع میشود.

book, candle, darkness, mystery, read شنبلیله هم گیاهی مناسب براي چاق شدن صورت در یک هفته میباشد . آمینواسیدهای کتوژنیک توانایی تبدیل شدن به گلوکز را ندارند زیرا هر دو اتم کربن در ساختار کتون در نهایت در چرخه اسید سیتریک به کربن دیاکسید تبدیل میشوند. رژیم کم کربوهیدرات یا رژیم کتو در شرایطی خاص، با اعمال تغییراتی در رژیم غذایی و تحت نظر مشاور تغذیه میتواند تا حدی به درمان کبد چرب کمک کند اما رژیم کتوژنیک کلاسیک شرایط کبد چرب را تشدید می کند و باعث بدتر شدن شرایط میشود. در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از 50 گرم از کربوهیدراتها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قندخون که بدن میتواند سریع مصرف کند) تمام میشود.

در همین حال، طبق یک مطالعه کوچک، که در شماره مارس 2018 Sports منتشر شد، افرادی که رژیم کتو را به مدت سه ماه دنبال کردند، تقریباً همان مقدار چربی بدن خود را از دست دادند و تقریباً تغییرات توده عضلانی مشابه افرادی که از رژیم های معمولی پیروی می متخصص تغذیه کتوژنیک کردند، داشتند. با این حال، پیروی از فهرست غذایی رژیم کتو همیشه عالی نیست. در حالی که این یک عامل بازدارنده برای بسیاری است؛ کریستی بریست، RD، یک متخصص تغذیه خصوصی در شیکاگو، خاطرنشان می کند که بسیاری از بیماران او این رژیم را به دلیل سخت گیری آن دوست دارند.

یک متخصص تغذیه در مطب خصوصی در سانفرانسیسکو می گوید: «از دست دادن عضله در رژیم کتوژنیک یک حوزه متخصص رژیم کتوژنیک تحقیقاتی مداوم است. این ممکن است به این واقعیت مرتبط باشد که پروتئین به تنهایی برای عضله سازی، کمتر از پروتئین و کربوهیدرات ها بعد از ورزش موثر است. علت این امر آن است که برای عضلهسازی تاثیر پروتئین به تنهایی از تاثیر پروتئین در کنار کربوهیدرات کمتر است لذا افرادی که کتو میگیرند به همان میزان که وزن کم میکنند عضله نیز از دست میدهند. برخی از ورزشکاران نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای بهبود عملکرد در ورزش خود ، از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند.

به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان تغذیه نگران افرادی هستند که از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند ، خصوصاً افرادی که بدون راهنمایی پزشک یا متخصص تغذیه آن را امتحان می کنند. در دکترتو میتوانید با بهترین متخصص تغذیه در شهر خود آشنا شوید، با آنها بهصورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و در صورت لزوم برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید. دانشمندان بر این باروند که اگر دیابت نوع 1 یا 2 دارید ، نباید از رژیم کتو را استفاده نمایید ، مگر اینکه از پزشک متخصص اجازه قطعی داشته باشید. کتواسیدوز در تعدادی از افراد سالم و فاقد دیابت که رژیم های کم کربوهیدرات را دنبال می کردند نیز گزارش شده است ، اگرچه این عارضه نادر است.

به همین دلیل، با زیاد یا کم کردن و یا تغییر نوع سبزیجات میتونه این مشکل رو برطرف کنه. همانطور که می دانید در رژیم کتوژنیک حدود 6 الی 8 هفته طول میکشه تا بدن یاد بگیره از کتون به عنوان سوخت استفاده کنه. خلاصه: در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات بسیار محدود می شود تا بدن وارد فاز کتوسیس گردد.

رژیم غذایی کتوژنیک کاملا ساده است: یک رژیم غذایی کتوژنیک یعنی مصرف کربوهیدرات کم، در واقع این نوع رژیم غذایی به خوردن غذاهای سالم و خوردن غذاهایی با کربوهیدرات کم تاکید دارد. در سال 2000 با فروش دهها میلیون نسخه از کتاب بروز شده خود تولدی دوباره داشت و موفقیت اتکینز با ترویج کربوهیدرات کم، اساس تولد مجدد کتو در بهترین دکتر برای کتوژنیک قرن جدید بود. برای اطلاع از انتشار این کتاب میتوانید در خبرنامه عضو شوید.

مکملهای الکترولیت از لحاظ سطح مواد معدنی موجود با هم متفاوت هستند، پس پیش از استفاده از این مکملها بهتر است برچسب روی آنها را بخوانید تا مطمئن شوید بیش از اندازه از آنها استفاده نمیکنید، زیرا مصرف الکترولیت زیادی برای مثال منیزیم میتواند باعث بروز اسهال در فرد شود. این شرایط زمانی اتفاق می افتد که بدن مقدار زیادی کتون – اسیدهایی که به عنوان محصول جانبی چربی سوزی تولید می شوند – ذخیره کرده و خون بیمار بیش از حد اسیدی شود که این شرایط می تواند به کبد ، کلیه ها و مغز آسیب برساند. مصرف بیش از حد پروتئین ها در رژیم کتو میتواند با محصولات کتون ها تداخل داشته باشند و در عمل کتوزیس اختلال ایجاد کند.

در سال ۲۰۰ قبل از میلاد نوشتههایی از مدرسه پزشکی بقراط بیان میکند که علائم پیشدرآمدی دیداری میگرن، میتوانند قبل از سردرد اتفاق بیفتند و بعد از استفراغ این حالت میتواند تا حدودی تسکین یابد. رژیم کتوژنیک بار دیگر در اکتبر ۱۹۹۴ میلادی و پس از نمایش گزارشی در برنامهٔ تلویزیونی دِیتلاین دربارهٔ بیماری چارلی آبراهامز، فرزندِ تهیهکنندهٔ هالیوود جیم آبراهامز، مورد توجه عمومی رسانهای در سراسر آمریکا قرار گرفت. رژیم كتوز در واقع می تواند برای افرادی كه دچار هایپرگلیسمی هستند مفید باشد ، اما باید بسیار مراقب قند خون بیمار باشید و چندین بار در روز سطح گلوكز خود را كنترل كنید.

در ادامه مطلب بالا باید بگوییم که در اثر تغییرات وزن ناشی از کتو ممکن است توده عضلانی خود را از دست بدهید، به خصوص اگر شما چربی بیشتری نسبت پروتئین بخورید. در ادامه بررسی میکنیم که چطور رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن میشود. گروه سلامت: رژیم کتوژنیک و 11 خطر بزرگ مربوط به آن رژیم کتوژنیک یکی از رژیم های پرطرفدار است، اما این رژیم گاهی می تواند بسیار خطرناک باشد.به گزارش بهداشت نیوز، رژیم کتوژنیک به طور معمول مصرف کربوهیدرات را به کمتر از 50 گرم در روز کاهش می دهد و طبق بررسی گذشته نیاز به افزایش متوسط دریافت پروتئین و چربی دارد.

در ثانی، میزان کربوهیدرات شیر بسیار زیاد است (4-5 گرم کربوهیدرات در هر 100 میلی لیتر). مهم این است که غذای انتخابی شما کربوهیدرات کمی داشته باشد. غذای غنی از کربوهیدرات، گوشتهای پرورشی کارخانه و محصولات فرآوری شده. از آنجایی که رژیم کتو چندین غذا را محدود می کند، به ویژه میوه های غنی از مواد مغذی، غلات کامل و حبوبات، ممکن است مقادیر توصیه شده از ویتامین ها و مواد معدنی را تامین نکند. یک فنجان شیر گیاهی غنی شده با ویتامین D، مانند شیر بادام یا شیر نارگیل، یا یک فنجان آب پرتقال غنی شده حدود 90 واحد بین المللی از این ویتامین را تامین می کند.

3) غذاهای فرآوری شده حاوی مواد افزودنی کاراژیان (بعنوان مثال در برخی از محصولات شیر بادام – مراقب این مواد افزودنی باشید)، غذاهای فرآوری شده حاوی MSG (به عنوان مثال در برخی از محصولات پروتئین آب پنیر)، غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین)، و همچنین گلوتن گندم. پروتئین آب پنیر ( از مواد افزودنی، شیرین کنندههای مصنوعی، هورمونها و لسیتین سویا که یکی از مواد افزاینده و نگهدارنده محصولات غذایی است پرهیز کنید)، پروتئین سفیده تخم مرغ و ژلاتین حیوانات فاقد هورمون و علف خوار (ژلاتین ماده پروتئینی که از کلاژن موجود در پوست و استخوان جانوران بهدست میآید).

گوشت حیوانات علف خوار(گوشت گاو، گوشت گوسفند، بز، گوشت گوزن)، ماهی و غذاهای دریایی (از خوردن ماهیهای پرورشی اجتناب کنید)، گوشت خوک و مرغ، تخم مرغ، ژلاتین، کره ، روغن حیوانی- این موارد دارای میزان بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. مختصر بگوییم، شما باید در یک رژیم کتوژنیک مواد غذایی سالم و واقعی (گوشت، تخم مرغ، آجیل، ماست، سبزیجات و گاهی اوقات بعضی از میوه ها) را بخورید. و باید مقدار مصرف کربوهیدرات خالص را کم کنید، همچنین توصیه میشود از غذای فرآوری شده و هر نوع غذای حاوی مواد نگهدارنده و حاوی رنگ پرهیز کنید. غذای کمتر، افزایش وزن کمتر.

با رژیم کتوژنیک چقدر وزن کم می شود؟ در یک مطالعه 25000 نفری که در کنگره انجمن قلب اروپا در مونیخ ارائه شد ، نشان داده شده است که افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند ، بیشترین خطر مرگ ناشی از سرطان ، بیماری های قلبی عروقی و سایر علل را دارند. با پیروی از رژیم غذایی پالئو میتوانید به کاهش وزن یا حفظ وزن سالم، افزایش طول عمر و کاهش بیماری قلبی یا عوامل خطر قلبی عروقی کمک نمایید. نکته دیگر این مسئله است که در افراد مبتلا به کبد چرب نباید کاهش وزن سریع داشته باشیم و این در حالی است که سرعت کاهش وزن در رژیم های کم کربوهیدرات از جمله رژیم کتوژنیک بالا است و نباید در بیماران مبتلا به کبد چرب مورد استفاده قرار بگیرد.

این شیر با توجه به محتوای کالری کم و طعم آجیلی، یکی از محبوبترین جایگزینهای شیر حیوانی در نظر گرفته میشود. برای بررسی عوارض رژیم از پزشک مشاوره بگیر. یک بررسی نشان داد که تنها 45 درصد از شرکتکنندگان قادر به پیروی از روش تجویز شدهبودند. نسبت درشت مغذیها در رژیم پروتئین بالا: 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین، ۵ درصد کربوهیدرات. این رژیم غذایی شامل کاهش کربوهیدرات ها ، به میزان 50 گرم در روز یا کمتر ، برای کمک به بدن در رسیدن به حالت کتوز است که در آن بدن مجبور است چربی (و نه قند) را برای تأمین انرژی بسوزاند.

برخی از افراد در رژیم کتوژنیک هفت روزه، یک تا دو کیلو وزن از دست میدهند البته بدن افراد با هم متفاوت است و همه جواب یکسانی دریافت نمیکنند. اگرچه در حال حاضر شواهد کافی برای توصیه آن به همه مبتلایان به ام اس وجود ندارد، اما برخی مطالعات نشان داده اند که این رژیم ایمن، امکان پذیر و به خوبی قابل تحمل است و با بهبود خستگی و افسردگی، کاهش وزن، و کاهش آدیپوکین های پیش التهابی سرولوژیک در این بیماری همراه است. مطالعات کوچک نشان می دهد که افرادی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند، حتی زمانی که تمرینات مقاومتی را ادامه می دهند، عضلات خود را از دست می دهند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک وب سایت خود باشید.