در جوایز عکس CEWE ، عکس برنده‌ای که به صورت صحنه‌سازی شده گرفته شده بود، تعلیق شد


جوایز عکس CEWE برنده کلی مسابقه ۲۰۲۳ خود را به دلیل ارائه “اطلاعات نادرست و گمراه کننده” توسط عکاس به حالت تعلیق درآورده.

عکسی که توسط هیئت داوران به‌عنوان برنده کلی و همچنین برنده بخش «مردم» انتخاب شده بود – برخلاف اظهارات عکاس – یک عکس اصلی نیست، بلکه در یک استودیو به عنوان یک صحنه‌سازی و خلق شده بود.

CEWE اشاره می‌کند که عکس‌های صحنه‌سازی شده نقض مستقیم شرایط و ضوابط مسابقه نیست. با این حال، اطلاعات گمراه‌کننده ارائه شده توسط عکاس باعث شد تا آن‌ها جایزه او را به حالت تعلیق درآورند.

«عکاس اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده‌ای در مورد خلق عکس به ما و رئیس هیئت داوران جایزه عکس CEWE روی صحنه در مراسم اهدای جایزه ارائه کرد و بدین ترتیب مردم را گمراه کرد. این با ارزش‌هایی که CEWE به‌عنوان یک شرکت مطرح می‌کند در تضاد است. »

CEWE همچنین می‌افزاید که «سؤالات قانونی» در مورد حقوق استفاده از عکس وجود دارد که عکاس «به‌طور رضایت‌بخشی» به سؤال‌های مرتبط با این موضوع پاسخ نمی‌دهد و «اسناد مناسبی را ارائه نکرده است که او را به عنوان صاحب کپی رایت نشان دهد».

بنابراین، CEWE این جایزه را تا زمانی که وضعیت حقوقی مربوط به عکس به طور کامل روشن نشود، به حالت تعلیق درآورده. شرکت چاپ عکس آلمانی عکس را در وب سایت خود نمایش نمی‌دهد و از آن در هیچ رسانه CEWE دیگری استفاده نمی‌کند.
عکس مورد بحث، توسط عکاس اندونزیایی Dikye Ariani گرفته شده بود و  مالک یک کافه سنتی را در حال ورق بازی با گروهی از «مردان روستایی پس از یک روز کاری سخت در مزارع برنج» نشان می‌داد.

اما در واقع این عکس‌ها  در یک استودیو  در ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲ در بوگور، اندونزی گرفته شده بود. زن در عکس، مادر کارمندی است که در استودیو کار می‌کند و مرتباً در عکس‌های موضوعی در استودیو ظاهر شده بود.

اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…