شهرهای ارواح در آمریکا: نتیجه کاهش جمعیت زیاد برخی شهرها


تا سال ۲۱۰۰، ایالات متحده با هزاران شهر ارواح مواجه خواهد شود. این ادعا بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه ایلینویز است که نشان می‌دهد تقریباً نیمی از نزدیک به ۳۰ هزار شهر در ایالات متحده تا پایان این قرن با کاهش جمعیت روبرو خواهند شد.

تخمین‌زده می‌شود که این شهر‌ها، بین ۱۲ تا ۲۳ درصد کاهش جمعیت را تجربه کنند، این تغییر جمعیتی رادیکال احتمالاً باعث ایجاد انواع اختلالات در خدمات پایه از جمله حمل و نقل، آب سالم، برق و دسترسی به اینترنت می‌شود.

نویسندگان این تحقیق نوشته‌اند: «پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا سال ۲۱۰۰، همه ایالت‌ها شهر‌هایی خواهند داشت که با نوعی کاهش جمعیت مواجه خواهند شد، البته به جز ناحیه کلمبیا و هاوایی.»

با این حال، آن‌ها افزودند که وضعیت در سراسر کشور از منطقه به منطقه دیگر متفاوت خواهد بود. نتایج نشان می‌دهد که ۴۳ درصد از شهر‌های ایالات متحده در حال از دست دادن جمعیت هستند، در حالی که ۴۰ درصد در حال افزایش جمعیت و ۱۷ درصد باقی مانده روند‌های نوسانی جمعیتی دارند.

تعداد شهر‌های خالی از سکنه در شمال شرق و غرب میانه بیشتر از مناطق جنوبی و غربی خواهد بود (اگرچه بسیاری از شهر‌های شمال و غرب میانه همچنان رشد خواهند کرد). در کالیفرنیا، سواحل جنوبی ممکن است جمعیت خود را از دست بدهد، در حالی که سواحل شمالی ممکن است جمعیت خود را افزایش دهند.  تگزاس و یوتا نیز شاهد کاهش جمعیت در شهر‌های خود خواهند بود.

برای دستیابی به این یافته‌ها، محققان، داده‌های جمع‌آوری شده از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ توسط سرشماری ایالات متحده و نظرسنجی جامعه آمریکایی را بررسی کردند. آن‌ها با استفاده از پنج سناریو احتمالی اقلیمی آینده، معروف به مسیر‌های اجتماعی-اقتصادی مشترک، از مدل‌های ریاضی برای پیش‌بینی تغییرات در جمعیت شهری استفاده کردند.

متغیرهایی مانند افزایش قیمت املاک، کاهش صنعتی، کاهش نرخ زاد و ولد، سطوح مختلف مالیات‌های ایالتی، و تأثیرات تغییرات آب و هوایی در نظر گرفته شد.

برای رویارویی با این مشکل، محققان بر این باورند که ایالات متحده باید یک تغییر پارادایم رادیکال از برنامه‌ریزی مبتنی بر رشد داشته باشد.

از دیدی وسیع‌تر، ثابت شده که جمعیت جهان تا پایان قرن بیست و یکم کاهش خواهد یافت. پیش از این در سال ۲۰۲۰ به این نتیجه رسید که جمعیت جهان در سال ۲۰۶۴ با حدود ۹.۷ میلیارد نفر به اوج خود خواهد رسید، و در سال ۲۱۰۰ به ۸.۸ میلیارد نفر کاهش یابد. گزارش بدبینانه‌تری استدلال می‌کند که جمعیت جهان در سال ۲۰۵۰ به ۸.۶ میلیارد نفر خواهد رسید و در سال ۲۱۰۰ به ۷ میلیارد نفر خواهد رسید.

منبع: Nature Cities


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

می‌توان در مورد برخی جنبه‌ها زندگی و تجاربی که باید کسب کرد، سطرها و صفحات بسیار نوشت، اما گاهی ارزش طرح‌های مینیمال از این جملات مطول بیشتر است.نمونه‌اش 6 طرح زیر است که تقدیمتان می‌شود:





منبع