ناسا وصله نرم‌افزاری برای کاوشگرهای وویجر ۱ و ۲ آماده می‌کند تا پنج سال دیگر به فعالیت خود ادامه دهند


مهندسان مأموریت وویجر ناسا در حال آماده‌سازی یک وصله نرم‌افزاری هستند که به کاوشگرهای وویجر ۱ و ۲ اجازه می‌دهد تا پنج سال دیگر به فعالیت خود ادامه دهند و فضاپیما را در ارتباط با زمین نگه دارند.

فضاپیماهای وویجر از زمان پرتاب خود در سال ۱۹۷۷ در خدمت بوده و چندین برابر از طول عمر خود فعالیت کرده و به پیش رانده‌اند. آن‌ها افتحاری بر تیم‌هایی طراحی خود هستند، اما پس از تقریباً نیم قرن عمر طولانی آن‌ها مشکلات جدیدی را ایجاد می‌کند که هرگز پیش‌بینی نمی‌شد.

یکی از این موارد این است که رانشگر‌های با سوخت هیدرازین عمر مقید خود را سپری کرده‌اند. اگرچه به کمک کنترل دقیق ماموریت در آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL) در پاسادنا، کالیفرنیا، آن‌ها هنوز پیشران کافی برای دوام تا سال ۲۰۳۷ دارند، خود پیشران‌ها فقط می‌توانند با تمیز شدن، عملکرد بهینه داشته باشند.

برای پیشگیری از اسنداد خطوط سوخت، مهندسان ناسا در حال کار بر روی یک وصله نرم‌افزاری هستند که به وویجر‌ها دستور می‌دهد پیشرانه‌های خود را کمتر اما برای مدت طولانی‌تری برای حفظ وضعیت خود روشن کنند.

البته آژانس فضایی ناشا می‌گوید که این امر منجر به از دست رفتن داده‌ها می‌شود (زمان خاموش بودن) اما در کل داده‌های بیشتری در درازمدت به زمین ارسال می‌شود.

علاوه بر این، این وصله مشکلی را که در سال ۲۰۲۲ باعث شد سیستم «بیان و کنترل نگرش» وویجر ۱ (AACS) دستورات را به اشتباه انجام بدهد، مجددا این مشکل را پیدا نکند.

البته به روز‌رسانی نرم‌افزار بدون خطر نیست. فناوری وویجر‌ها نه تنها منسوخ شده، بلکه باید در نظر بگیریم که ۱۸ ساعت طول می‌کشد تا یک سیگنال از زمین به کاوشگر‌ها برسد. یعنی حداقل ۳۶ ساعت طول می‌کشد تا ماموریت کنترل متوجه مشکلی در آپلود شود. در نتیجه، نخست روی وویجر ۱ و بعد وویجر ۲ به‌روزرسانی صورت خواهد کرد.

مهندسان امیدوارند که این ارتقا‌ها عمر مفید پیشرانه‌ها را حداقل پنج سال افزایش دهد. از آنجایی که انتظار می‌رود باتری‌های هسته‌ای روی فضاپیما تنها دو سال دیگر دوام بیاورند، این برآورد حاشیه اطمینان خوبی فراهم می‌آورد.

منبع: ناسا

اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…