پنج دستورالعمل مضحک درباره رژیم های کتوژنیک

انواع غذاهای کتوژنیکی رژیم کتوژنیک ؛ رژیم های غذایی عواملی هستند که افراد بسیاری در سرتاسر دنیا برای داشتن اندامی متناسب و همچنین برخورداری از سلامت جسمانی از آن استفاده می 7 چیز درباره چطور رژیم کتوژنیک بگیریم آنچه می خواهید… بدجوری کنند. در بسیاری موارد این روشها باعث میشوند کالری و مواد مغذی کمی به بدن ما برسد و همین کافی است تا در معرض ابتلا به بیماریهای مختلف قرار بگیریم. اگر تصمیم خود را گرفتهاید این کار را زیر نظر یک متخصص مجرب انجام دهید. با شناختن تیپ بدنی خود می توانید مقدار کربوهیدرات مصرفی را در طول رژیم خود مشخص کنید. کتون: در این رژیم چون سوخت مصرفی بدن از گلوکز به کتون تغییر میکند، پس چه بهتر که با مصرف کتون به بدنتان کمک کنید. در واقع مثل واحد پولی یک کشور عمل میکند، یعنی در سلول های بدن انسان، تنها ATP به عنوان انرژی شناخته می شود و قابل قبول است. انجام این عمل ها با اینکه شما را در زمان بسیار کمی شما را به هدف تان می رساند؛ اما ضرر هایی نیز برای بدن تان دارد. هدف اصلی رژیم کتو این است که به جای قند چربی را به انرژی تبدیل کند. خوشبختانه دستیابی به این هدف با حالتی از کتونزایی محقق شد. ​Data has ​been g​enerated by GSA᠎ Con tent Generat᠎or Demoversion.

رژیم لاغری سریع برای نوجوانان

این نوع رژیم اغلب 60٪ چربی ، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات را دارا می باشد. این نوع رژیم معمولاً حاوی 75٪ چربی ، 20٪ پروتئین و فقط 5٪ کربوهیدرات می باشد. با این حال، مصرف یک وعده سبزیجات نشاستهدار مانند سیبزمینی، سیبزمینی هندی شیرین یا چغندر میتواند کل کربوهیدرات دریافتی یک روز شما را افزایش دهد. در طی این فاز تطبیق، ممکن چند اثر جانبی موقت را تجربه کنید که به آنها عموما «آنفلوانزای کم-کربوهیدراتی» یا «آنفلوانزای کتو» گفته میشود. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه به رژیم استاندارد است، با این تفاوت که محتوی مقدار بیشتری پروتئین است. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه SKD است؛ اما پروتئین بیشتری دارد. درست است که گفته شده این رژیم باعث بهبود دیابت نوع ۲ می شود اما همچنان خطر ابتلاء به هایپوگلیسمی (کاهش میزان قند خون) به خصوص برای افرادی که انسولین میزنند وجود دارد. این افراد امیدوارند که رژیم کتو بتواند به آنها کمک کند که قند خون خود را بدون وابستگی نه چندان به دارو کنترل کنند. امروزه افراد زیادی در مورد رژیم کتوژنیک صحبت میکنند و در حالیکه تعداد زیادی از افراد به این رژیم غذایی رو میآورند تا وزن خود را به مقدار قابل ملاحظهای کاهش دهند (گاهی حتی تا 30 کیلو یا بیشتر)، دیگر افراد از رژیم غذایی کتوژنیک برای کنترل شرایط مزمن دیابت نوع 2 به کار میگیرند. ​Content was g᠎enerated wi th the help of G SA C᠎ontent G enerator D emoversi on.

این روزها افراد زیادی برای رژیم و کاهش وزن به دستورهای آشپزی کتوژنیک برخورد می کنند و احتمال دارد بدون اصول و بی توجه به مراقبت های پزشکی و دستور متخصص تغذیه این کار را انجام دهند که می تواند به شدت مضر باشد. شما هم می توانید این کار را بکنید ولی نباید زیاده روی کرد و حد اعتدال را باید رعایت کرد. این مورد در دیابت نوع 1 رایج تر است اما به ندرت در دیابت نوع 2 هم دیده میشود. سرطان: این رژیم غذایی در حال حاضر برای درمان انواع مختلفی از سرطان و کند شدن رشد تومور مورد استفاده قرار می گیرد. بنظر شما آیا رژیم کتوژنیک میتواند دیابت را درمان کند؟ نتایج تحقیقات نشان داده است که کم کردن 5 تا 10 درصد از وزن بدن به کاهش خطر دیابت تا حدود 50 درصد منجر می شود. داشتن رژیم غذیی سالم و سرشار از ویتامین و مواد معدنی و دارای میزان کم شکر و چربی های ناسالم راه حل بسیار مناسب است که علاوه بر کنترل دیابت می تواند به کم کردن چند کیلو اضافه وزن هم کمک کند.

البته در 24 ساعتی که در رژیم فستینگ هستید می توانید از آب، قهوه و سایر نوشیدنی های بدون الکل استفاده کنید اما غذای جامد نباید مصرف کنید. اگر بدنبال کاهش وزن سریع هستید میتوانید از دستور رژیم کتوژینک استفاده کنید .رژیم کتوژنیک؛ یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم است که به عنوان رژیم کاهش وزن سریع شناخته شده. شخصی که میخواهد دیابت نوع 2 و کاهش وزن را کنترل کند باید تغیراتی در سبک زندگی خود ایجاد کند و رژیم کتو میتواند شروع خوبی باشد. اگر تصمیم گرفتهاید گوشت را از برنامه غذائی خود حذف کنید، به یکباره خودرا از کلیه پروتئینهاي بدنساز محروم نکنید. یعنی شما باید کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف می کنید، بسوزانید. رژیم کتوژنیک چربی بدن را میسوزاند لذا رژیم شما باید بیشتر شامل گوشت به ویژه گوشت قرمز و گوشت اندامها مانند جگر و غیره، ماهی ،تخمها، سبزیجات پربرگ، سبزیجات کربن پایین، مغزها و دانه ها، لبنیات پرچرب و آووکادو باشد.

همچنین میتوان

روغن نارگیل، گوشت قرمز و جگر استفاده کرد. گوشت: گوشت قرمز ، استیک ، ژامبون ، سوسیس ، بیکن ، مرغ و بوقلمون. شام: استیک و تخم مرغ با یک سالاد جانبی. هر نوع شامی که می خواهید استفاده کنید، نوش جانتان ولی یک نکته اساسی این است که همراه شام کمی سالاد بخورید. دیابت نوع 2 یک بیماری است که روی سطح قند خون اثر دارد و امکان آن هست که با پیروی کردن یک رژیم غذیی سالم کنترل شود و همینطور با کنترل وزن؛ افرادی که چاق هستند می تواند خطر ابتلا به بیماری دیابت را با داشتن رژیم غذایی متعادل کم کنند. از آنجا که در این رژیم کربوهیدرات کمتری به بدن می رسد، در نتیجه سطح قند خون در فرد پایین میاید. پس با توجه به این که فیلر از ماده ای تشکیل شده است که به شکل طبیعی در بدن وجود دارد، احتمال داشتن آلرژی به آن بسیار پایین است. ادامه این رژیم سطح گلوکز خون را پایین میآورد. این رژیم مقدار کتونها در خون را افزایش میدهد که میتواند در طولانی مدت خطراتی به همراه داشته باشد. بیمارستان جانز هاپکینز امروزه به بیماران مکملهای پتاسیم سیترات میدهد که احتمال سنگهای کلیوی را ۷ برابر کم میکند.

با آغاز این رژیم به دلیل محدود شدن کربوهیدرات، میزان زیادی از آب بدن دفع میشود و در نتیجه کاهش وزن ناگهانی به دلیل کاهش آب بدن رخ میدهد که این موضوع فریب اصلی طراحان رژیم کتوژنیک برای بازار گرمی در فضاهای مجازی و سالنهای زیبایی و ورزشی است. در نتیجه در طولانی مدت بدن سطح قند خون را پین نگاه می دارد و این می تواند به کنترل دیابت منجر شود. این تغییر، با فاکتورهای دیگری مثل کاهش نیاز اندام های اصلی بدن به کالری همراهه. هنگامی که گلوکز را از منابع غذایی دریافت نکنیم، بدن شروع به سوختن چربی های ذخیره شده در بدن کرده و یا چربی را از مواد غذایی دریافت می کند. رژیم کتوژنیک به اندازه کافی کربوهیدرات، پروتئین کم و چربی دارد که بدن را وادار به سوزاندن چربی های ذخیره شده به جای کربوهیدرات های مصرفی برای انرژی می کند. رژیم های کتوژنیک حتی ممکن است مزایایی برای کسانی که دیابت ، سرطان ، صرع و بیماری آلزایمر دارند، داشته باشد.

صرع یکی است اما دیگر اختلالات عصبی نیز ممکن است به وسیله رژیم های کتوژنیک ، خوب شود از جمله بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و اختلالات خواب. این رژیم در ابتدا در سال 1942 در کودکانی که از حمله های صرع رنج میبردند به کار برده شد. خیار از نظر داشتن ویژگی تسکین بخش خود شناخته شده و ماسک آن نیز بیشتر جهت تسکین درد و خستگی چشم ها به کار می رود. رژیم کتوژنیک قواعد خاص و سخت خود را دارد به همین دلیل مورد انتقاد برخی از متخصصان تغذیه میباشد که گمان میکنند این رژیم در طولانی مدت بسیار محدود کننده است. تعدادی از متخصصان باور دارند که بهتر است این رژیم 30 تا 90 روز انجام شود و به دنبال آن یک برنامه غذایی پایدارتر استفاده گردد. حتی ممکن است با داشتن یک رژیم پرچرب مثل رژیم کتوژنیک بتوانید کاهش وزن داشته باشید. حتا در افراد مبتلا به دیابت یا در خطر ابتلا کاهش وزن کمک زیادی به کنترل قند خون می کند.

اما این روش هم برای هر کسی توصیه نمیشود.

از اینرو پیشنهاد میکنیم جهت تشخیص و درمان کامل بیماری به پزشک مراجعه کرده یا از ایشان مشاوره پزشکی آنلاین دریافت فرمایید. هر چند این رژیم نمیتواند معجزهای در درمان قطعی دیابت نوع 2 باشد، شما باید قبل از شروع رژیم با پزشک خود درباره مفاد و مضرات رژیم کتو صحبت نمایید. ازآنجاییکه ممکن است فردی دچار کم کاری تیروئید در بارداری باشد، در زمان بارداری باید داروی خود را مصرف نماید و لووتیروکسین که قرص کم کاری تیروئید است، در این دوران بیخطر است. علاوه بر این طبق عالی بررسی در سال ۲۰۱۹، بلعیدن مداوم سیر نپخته در پسرها زبان چینی (۹ خانمها) اتصال ای معکوس همراه خود ابتلا به بیماری کبد چرب الکلی دارد. توصیه بر این است که بیش از ۲ بار مسواک بزنید. اما این روش هم برای هر کسی توصیه نمیشود. به همین دلیل بایستی این رژیم را تحت نظر مستقیم پزشک داشته باشید. در ماه رمضان به دلیل کاهش مصرف مواد غذایی و آب معمولاً انرژی بدن کاهش پیدا میکند. مصرف مقادیر زیاد کربوهیدراتها قند خون را نامنظم میکند به همین دلیل افراد دیابتی اغلب سعی میکنند دریافت کربوهیدراتها را کاهش دهند.

مزایا و معایب رژیم کتوژنیک

وقتی شما رژیم کتون زایی را دنبال میکنید بایستی خوردن اغلب مواد غذایی فراوری شده، غلات، شکر، میوه، سبزیجات و قارچها را کنار بگذارید. صبحانه: ژامبون و پنیر املت با سبزیجات. صبحانه: ماست بدون قند با کره بادام زمینی ، پودر کاکائو و استویا. ناهار: شیر بادام ، کره بادام زمینی ، پودر کاکائو و Milkake Stevia. مورد مهم دیگر انتخاب چربیهایی است که باعث سلامت قلب میشود مثل چربیهایی که در تخمها، ماهی سالمون، پنیرهای خانگی، آووکادو، روغن زیتون، روغن مغزها (البته به غیر از روغن بادام زمینی) و دانهها. آجیل و دانه: بادام ، گردو ، دانه کتان ، دانه کدو تنبل ، دانه چیا و غیره. سبزیجات و ریشه ها: سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین ، هویج ، جعفری و غیره. ناهار: گوشت گاو را با همزن و سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات سرخ کنید. فلافل در فر، یک غذای خوشمزه و ساده که می توانیم میاه آنرا به مقدار زیاد درست کنیم و در فریزر نگهداری کنیم، سپس در زمان نیاز خیلی سریع یک غذای خوشمزه نونی بدون گوشت داشته باشیم. در یک مطالعه ، بربرین نشان داد که مقاومت به انسولین را به همان میزان مؤثر با متفورمین کاهش می دهد ، دارویی که اغلب برای سندرم تخمدان پلی کیستیک تجویز می شود.