یادگیری زبان قبل از تولد شروع می‌شود: آنچه کودک شما قبل از تولد می‌شنود، واقعاً می‌تواند مغز او را شکل دهد


بر اساس یک تحقیق جدید، به بینش تازه‌ای در مورد درک مهارت‌های شنیداری و گفتاری در نوزادان رسیده‌ایم. بر این اساس یادگیری زبان ممکن است پیش از تولد و از زمان زندگی داخل رجمی شروع شود.

تیمی از محققان به سرپرستی کارشناسان دانشگاه پادوآ در ایتالیا، تغییرات خاصی را در الگوهای مغزی نوزادانی که در معرض تکلم قرار می‌گرفتند، پیدا کردند.

این امر نشان می‌دهد که مغز آن‌ها از قبل با زبان مادرشان و با ریتم‌های اولیه سخن و گفتار هماهنگی پیدا می‌کند.

این مطالعه روی 33 نوزاد یک تا پنج روزه با مادران فرانسوی‌زبان انجام شد. صدای داستان‌هایی کودکانه به زبان فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی برای نوزادان پخش شد.

جالب بود که هنگام پخش داستان به زبان فرانسوی، محققان منوجه چیز متفاوتی شدند: همبستگی‌های زمانی طولانی‌تر. محققان در واقع روی امواج مغزی تمرکز کرده بودند که با نحوه درک و پردازش گفتار ما مرتبط هستند.

این مطلب نشان می‌دهد که بلافاصله پس از تولد، نوزادان می‌توانند زبانی را که در رحم مادر خود می‌شنوند، تشخیص داده و جذبش کنند (می‌دانیم که صداهای خارجی پس از حدود هفت ماه بارداری شنیده می‌شوند).

علاوه بر این، محققان دریافتند که این نوسانات مغزی که توسط فرانسوی فعال می‌شد، در فرکانس خاصی مرتبط با ریتم‌های طبیعی گفتار بودند. به نظر می‌رسد، حتی زمانی که فقط چند روزه هستیم، آماده شروع یادگیری نحوه صحبت کردن هستیم.

«بنابراین ممکن است مغز نوزاد از همان زمان تولد در وضعیت بهینه برای پردازش کارآمد گفتار و زبان باشد که زیربنای توانایی های غیرمنتظره یادگیری زبان نوزادان انسان است.»

تحقیقات قبلی نشان داده بودنمد که ما به احتمال زیاد در دوران بارداری گوش می‌دهیم. برای مثال، روشن شده بود که نوزادان صدای مادرشان را ترجیح می‌دهند. اما مطالعه جدید برای بررسی دقیق‌تر فعالیت عصبی در نوزادان طراحی شده بود.

البته، نوزادان کاملاً قادر به یادگیری زبانی متفاوت از زبان تولد خود هستند و اینها به این معنی نیست که ما به زبانی که مادرمان صحبت می‌کند وابسته هستیم. با این حال، مشخض شده که یادگیری زبان قبل از تولد شروع می‌شود.

محققان پیشنهاد می‌کنند که یکی از گام‌های بعدی می‌تواند بررسی نحوه تأثیر انواع دیگر صداها بر مغز نوزادان باشد. در حال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ما می‌توانیم موسیقی‌هایی را که قبلاً در رحم شنیده‌ایم تشخیص دهیم.

این تحقیق در Science Advances منتشر شده.

اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

” بث مون ” عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…





منبع