یوتیوب از ابزار هوش مصنوعی رونمایی کرده که صدای خواننده‌های معروف را با اجازه آن‌ها شبیه‌سازی می‌کند!


چند وقتی است که در شبکه‌های اجتماعی بعضی کاربران یاد گرفته‌اند با هوش‌های مصنوعی رایگان و کدباز صدای آدم‌های مشهور و سلبریتی را در حال خواندن ترانه، بازسازی کنند. هر چند فعلا کیفیت زیادی ندارد ولی برای تفریح بد نیست.

اما می‌شد حدس زد این روند با شدت بیشتری ادامه یابد و روزی شرکت‌های بزرگ موسیقی و پخش جاری، از صدا و فیلم هنرپیشه‌ها و هنرمندان و خواننده‌ها برای تولید آثار جدید استفاده کنند.

خبر جدید این است که گوگل در حال آزمایش ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی در یوتیوب است که به افراد اجازه می‌دهد تنها با استفاده از یک متن یا یک آهنگی که زمزمه می‌کنند، موسیقی جدید بسازند، آن هم با صدای مشاهیر!

این ابزار Dream Track نام دارد که با استفاده از آن می‌توانید قطعات کوتاه ۳۰ ثانیه‌ای با صدای هنرمندان مشهور بشنوید.  فعلا این ویژگی می‌تواند صدای ۹ هنرمند را تقلید کند.

یوتیوب در تلاش است که هنجار‌های در حال ظهور و قوانین کپی رایت را در مورد موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی دنبال کند.

زمانی که آهنگ Drake تولید شده توسط هوش مصنوعی در اوایل سال جاری در فضای مجازی منتشر شد، یوتیوب متعاقباً اعلام کرد که با Universal Music قوانینی را در مورد موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی بر روی پلتفرم خود ایجاد می‌کند.

یوتیوب می‌گوید که ویژگی Dream Track در حال حاضر، در حال آزمایش است و می‌تواند آهنگ‌هایی به سبک ۹ هنرمند تولید کند. الک بنجامین، چارلی پوث، چارلی ایکس سی ایکس، دمی لواتو، جان لجند، پاپووس، سیا، تی پین و تروی سیوان این هنرمندان هستند و می‌توان قطعات کوتاه موسیقی جدید در دهان آنها گذاشت تا هوش مصنوعی آنها را به سبک آنها بخواند.

ایده این است که این آهنگ‌ها در سرویس ویدئوی کوتاه یوتیوب یا تیک تاک استفاده شوند. همچنین یوتیوب در ماه سپتامبر یک ویژگی هوش مصنوعی جدید به نام Dream Screen را اعلام کرد که می‌تواند فیلم‌ها و عکس‌هایی را برای استفاده به عنوان پس زمینه تولید کند.

جدا از Dream Track خود YouTube ابزار‌های هوش مصنوعی موسیقی دیگری را نیز به نمایش گذاشته که به کاربر امکان می‌دهند آهنگ‌های موسیقی را بدون نیاز به ساز بسازید. در یک نمایش ویدیویی، یوتیوب نشان می‌دهد که چگونه کاربر این ابزار می‌تواند یک آهنگ ساکسیفون را با ترکیب یک ملودی زمزمه‌شده با پیام متنی «ساکسیفون سولو» ایجاد کند.

یوتیوب می‌گوید که شرکت‌کنندگان در شتاب دهنده یا انکوباتور هوش مصنوعی Music می‌توانند این ابزار‌ها را اواخر امسال آزمایش کنند.

این ابزار‌های هوش مصنوعی جدید توسط یک مدل تولید موسیقی به نام Lyria از DeepMind گوگل پشتیبانی می‌شوند. در یک پست وبلاگی گوگل تصریخ کرده  آهنگ‌هایی که با استفاده از Lyria ایجاد می‌شوند دارای واترمارک SynthID هستند که برای گوش انسان قابل شنیدن و تشخیص نیست.

بنابراین حتی اگر کسی نویز بیشتری به آهنگ اضافه کند، آن را به یک فایل MP۳ فشرده تبدیل کند، یا سرعت آن را افزایش دهد، از نظر تئوری همچنان می‌توان گفت که حاوی صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی از Lyria است و بنابراین قابل تشخیص است.

رونمایی از ابزار‌های جدید تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که یوتیوب دستورالعمل‌های محتوای جدیدی را برای دیپ‌فیک‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی برای محافظت از صنعت موسیقی در این پلتفرم اعلام کرد.

اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند.
گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…