یکی از بزرگ‌ترین بدشانسی‌های جنگ جهانی: غرق شدن زیردریایی پیشرفته آلمانی -U-1206- به خاطر مشکل سرویس بهداشتی!


U-1206 یک زیردریایی آلمانی جنگ جهانی دوم بود که به دلیل یک حادثه منحصر به فرد در جنگ جهانی دوم شهرت پیدا کرد. U-1206 در 16 مارس 1944 به آب انداخته شد، U-1206 یک U-boat نوع VIIC بود، یک کلاس استاندارد از زیردریایی‌ها که توسط نیروی دریایی آلمان استفاده می‌شد. ساخت آن در کارخانه کشتی‌سازی Germaniawerft در کیل انجام شد و فرماندهی آن کارل آدولف شلیت بر عهده داشت.

نقش اصلی U-1206، مانند سایر U-boat‌ها، شرکت ایجاد اختلال در خطوط کشتیرانی متفقین در اقیانوس اطلس و غرق کردن کشتی‌ها بود. این زیردریایی‌ها نقش مهمی در اختلال جریان تدارکات به نیرو‌های متفقین، به ویژه در سال‌های اولیه جنگ داشتند. U-1206 مانند همتایان خود مجهز به اژدر و انواع سلاح‌های ضد هوایی بود که آن را به تهدیدی هولناک برای کشتی‌های دشمن تبدیل می‌کرد.

حادثه‌ای که U-1206 را در کانون توجه قرار داد در 14‌آوریل 1945، زمانی که زیردریایی در اولین سفر رزمی خود بود، رخ داد. جنگ در اروپا در مراحل پایانی خود بود و ارتش آلمان با فشار فزاینده‌ای از سوی نیرو‌های متفقین در حال پیشروی مواجه بود. U-1206 در حال گشت زنی در آب‌های سواحل اسکاتلند بود که یک رویداد منحصر به فرد و ناگوار رخ داد.

در حین گشت و‌گذار در عمق زیاد، U-1206 در یکی از توالت‌های خود دچار نقص شد. توالت‌های این زیردریایی از نظر فناوری پیشرفته طراحی شده بودند و از یک سیستم جدید فشار بالا استفاده می‌کردند. اما کاپیتان کشتی- شلیت- به خوبی این نقش را درک نکرده بود و به طور کامل پیچیدگی‌های سیستم جدید توالت را درک نمی‌کرد و به یک خدمه کم تجربه اجازه داد تا تعمیرات سرویس بهداشتی که از آن استفاده کرده بود را انجام دهد.

در تلاش برای تعمیر توالت، این خدمه به طور ناخواسته دریچه اشتباه را باز کرد و باعث شد آب دریا به داخل زیردریایی سرازیر شود. وضعیت به سرعت تشدید شد زیرا جریان آب شدید و به همه جا نفوذ کرد و شروع به رسیدن به باتری‌ها کرد و خطری جدی انتشار گاز سمی کلر را به همراه داشت. ایمنی خدمه به نگرانی فوری و یک وضعیت اورژانس تبدیل شد.

کاپیتان شلیت با درک وخامت اوضاع، تصمیم دشواری را گرفت تا زیردریایی را علیرغم نزدیکی به آب‌های تحت کنترل دشمن، به سطح ببرد. در این زمان بود که U-1206بلافاصله مورد حمله هواپیما‌های انگلیسی قرار گرفت. خدمه کشتی را ر‌ها کردند و زیردریایی بمباران شد و به شدت آسیب دید.

حادثه U-1206 نه تنها به دلیل علت عجیبش بلکه به دلیل عواقب ناخواسته‌ای که رخ داد مورد توجه قرار گرفت. در واقع این یکی از چالش‌های ناشی از فناوری‌های پیشرفته اجرا شده در زیردریایی‌های آلمانی بود و خطرات بالقوه بی‌تجربگی در برخورد با فناوری جدید را نشان می‌داد.

در آوریل 1945، آلمان در آستانه شکست قرار داشت و کارایی نیرو‌های دریایی‌اش محدود شده بودند. متفقین تاکتیک‌های موثر ضد زیردریایی را توسعه داده بودند و ناوگان یوبوت آلمان متحمل خسارات سنگینی می‌شد.

این حادثه همچنین استرس روحی و جسمی خدمه زیردریایی را در طول جنگ نشان داد. زندگی در یک زیردریایی با شرایط زندگی در محیط تنگ، منابع محدود و تهدید دائمی حملات دشمن، سخت بود. خدمه U-1206، مانند همتایان خود در سایر یوبوت‌ها، نه تنها با خطرات جنگی، بلکه با چالش‌های عملیاتی کردن ماشین‌آلات پیچیده در یک محیط دشوار روبرو بودند.

پس از اینکه خدمه U-1206 را ر‌ها کردند، زیردریایی آسیب دیده در سواحل اسکاتلند غرق شد. اکثر خدمه توسط نیرو‌های انگلیسی اسیر شدند.

در سال‌های پس از جنگ، داستان U-1206 در گزارش‌ها و نشریات مختلف تاریخی بازگو شده است. این حادثه به عنوان پاورقی منحصر به فرد و تا حدودی طعنه‌آمیز در تاریخ جنگ زیردریایی‌ها در طول جنگ جهانی دوم عمل می‌کند. در واقع U-1206 هیچ موفقیت قابل توجهی در عمر عملیاتی کوتاه خود به دست نیاورده بود، اما درس اصلی این همان اهمیت آموزش و سازگاری با فناوری‌های جدید آن هم برای همه کاربران یک فناوری جدید بود. خواه یک زیردیایی جنگی یا در زمان ما یک نرم‌افزار و سیستم کنترلی جدید.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…





منبع