یک مرد با استفاده از آنتن خانگی با ایستگاه فضایی بین‌المللی تماس گرفت!


یکی از علاقه‌مندان به رادیوی آماتور یکی از جالب‌ترین تماس‌های ممکن را برقرار کرد و با یک فضانورد در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) با استفاده از یک آنتن خانگی صحبت می‌کند.

اپراتور رادیویی، داگ، در ژوئیه 2023 هنگام عبور ISS از بالای سر خود این تماس را برقرار گرفت.

داگ در صفحه یوتیوب خود نوشت: «من تماس‌های صوتی و APRS [سیستم گزارش خودکار بسته‌ها] را از طریق ماهواره‌های FM و تکرارکننده ISS ایجاد کرده‌ام. “اما من همیشه می‌خواستم با یک فضانورد صحبت کنم. در آخر هفته روز یادبود بالاخره آن تماس را برقرار کردم. با ایستگاه فضایی بین‌المللی تماس گرفتم و با وودی هوبرگ صحبت کردم. چه هیجان‌انگیز.”

اگرچه فضانوردها البته وظایف دیگری در ایستگاه فضایی دارند، بسیاری از فضانوردان دارای مجوز پاسخ تماس دادن به اینگونه تماس‌ها را دارند و خوشحال هستند که با اپراتور‌های اینجا روی زمین صحبت می‌کنند.

ناسا، ESA، CSA و Roscosmos همگی در برنامه رادیوی آماتور در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ARISS) شرکت می‌کنند که کودکان مدرسه‌ای را تشویق می‌کند تا با ایستگاه فضایی تماس بگیرند. این کار با هدف گسترش علاقه آنها به علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات صورت می‌گیرد و پرسنل ISS جلسات متعددی را در طول سال از طریق رادیو با دانش‌آموزان صحبت می‌کند، اما همچنین گهگاه با علاقه‌مندان آماتور با استفاده از تجهیزات خود تماس برقرار می‌کند.

البته بسیار نادر است که با یک فضانورد خارج از یک تماس آموزشی برنامه‌ریزی شده صحبت کنید. چندین عامل وجود دارد که باید هماهنگ شوند تا این اتفاق بیفتد.

«برای این کار ISS باید از داخل LOS [Line Of Sight] عبور کند و این زمان باید مصادف با استراحت فضانوردان باشد. عنچنین باید یک فضانورد وجود داشته باشد که به طور فعال از تجهیزات رادیویی آماتور برای برقراری تماس‌های برنامه‌ریزی نشده استفاده کند.»


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

می‌توان در مورد برخی جنبه‌ها زندگی و تجاربی که باید کسب کرد، سطرها و صفحات بسیار نوشت، اما گاهی ارزش طرح‌های مینیمال از این جملات مطول بیشتر است.نمونه‌اش 6 طرح زیر است که تقدیمتان می‌شود:

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند.
عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…





منبع