آیا هوش مصنوعی عکاسان پرتره را هم تهدید می‌کند؟ محبوبیت اپلیکیشن Remini –


نسل Z از برنامه عکاسی با هوش مصنوعی (AI) Remini برای تبدیل سلفی‌های خود به عکس‌های پرتره حرفه‌ای استفاده می‌کند و از پرداخت هزینه برای گرفتن عکس پرتره نزد عکاسات حرفه‌ای گریزان است.

ارتقادهنده عکس هوش مصنوعی Remini در تیک تاک به سرعت در حال تبلیغ و محبوب شدن است و هزاران کاربر از این فناوری برای تبدیل تصاویر گوشی هوشمند خود به عکس‌های جذاب شرکتی استفاده می‌کنند.

در یک ویدیوی تیک تاک که در پنج روز گذشته بیش از ۴۲.۲ میلیون بازدید جمع آوری کرده است، یک تولیدکننده محتوا @Gracesplace نشان داد که چگونه از Remini برای تبدیل سلفی در خودروی خود به مجموعه ای از عکس های حرفه ای برای پروفایل لینکدین خود استفاده می‌کند.

از آن زمان، اپلیکیشن عکس هوش مصنوعی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اپلیکیشن Remini حتی اپ Meta’s Threads را هم از سلطنت خلع کرده و به رتبه اول در ایالات متحده در جدول اپ استور اپل صعود کرده است. هشتگ #Remini در حال حاضر بیش از ۱.۴ میلیارد بازدید در TikTok دارد.

Remini در سال ۲۰۱۹ به منظور افزایش وضوح عکس، مانند واضح‌تر کردن تصاویر تار، راه اندازی شد. با این حال، در سال ۲۰۲۲، هوش مصنوعی مولد را به برنامه خود اضافه کرد. گرچه Remini برای دانلود رایگان است، برای دسترسی به تمام ویژگی‌های آن به اشتراک نیاز دارد.

برای استفاده از این اپلیکیشن کاربران با آپلود هشت تا ۱۲ عکس از خود و انتخاب جنسیت شروع می کنند. سپس، آنها یک «تصویر مدل» را انتخاب می‌کنند که سبک و ترکیب و ژست آن را دوست دارند. عکس‌های نمونه با دسته‌بندی‌های متنوع که مناسب عکس سفر، رسمی، مد روز و … باشند، در این اپلیکیشن وجود دارند.

با اینکه بسیاری از کاربران تیک تاک تحت تاثیر عکس‌های پرتره تولید شده توسط هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند، بسیاری از کاربران از اینکه اپلیکیشن‌هایی مانند Remini می‌توانند جایگزین عکاسان واقعی شوند، نگران هستند. این روند ممکن است عکاسان را تحت فشار قرار دهند که قیمت‌های خود را کاهش دهند.

اما دیگران استدلال‌های متفاوتی دارند: «هوش مصنوعی نمی‌تواند جانشین هنر واقعی یک عکاس با استعداد شود. من کسی را نمی شناسم که ترجیح دهد عکس‌های عروسی‌اش هوش مصنوعی تولید و گرفته شود.»

در ضمن گرچه عکس‌های سر در این اپ خوب از آب درمی‌آیند، اما باقی اجزای بدن از مشکلات رایج هوش مصنوعی مانند انگشتان زیاد رنج می‌برند!

به علاوه به نظر می‌رسد Remini وزن خود را به طور قابل توجهی تغییر داده است تا عکس‌هایشان را جذاب‌تر کند. به طوری که یکی از کاربران این هوش مصنوعی را دارای فوبی از چاقی و گریزان از آن قلمداد کرده است.

اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با ۱۸ سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن – که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.

عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

در ۴ ژوئن ۱۷۸۳، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به ۲ کیلومتر بالا رفت و به مدت ۱۰ دقیقه در هوا باقی ماند.

خبر موفقیت…

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…