استاتوس فوکوس در آیفون چیست و چطور می‌توانیم آن را فعال کنیم و به اشتراک بگذاریم؟


ویژگی فوکوس اپل یک راه عالی برای به حداقل رساندن حواس پرتی و آشفته شدن با اعلان‌های یا نوتیفیکیشن‌ها است، البته ممکن است ناخواسته باعث شود دوستانتان احساس کنند که آنها را نادیده گرفته‌اید یا بلایی سرتان آمده. در چنین شرایطی می توانید از تنظیمات «Share Focus Status» در آیفون خود استفاده کنید.

“وضعیت اشتراک گذاری فوکوس” در آیفون چیست؟

ویژگی Focus اپل به شما امکان می‌دهد اعلان‌های آیفون را از برنامه‌ها و افراد خاص بر اساس زمان روز یا مکانی که در حال حاضر در آن هستید، بی‌صدا کنید. با این حال، اگر کسی به طور مداوم در تلاش باشد تا با شما تماس بگیرد، و شما قادر به پاسخ سریع نباشید، طبیعی است که نگران شما شود.

اینجاست که باید سراغ تنظیم «وضعیت فوکوس اشتراک‌گذاری» بروید. این کار به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد بررسی کنند که آیا حالت فوکوس را در آیفون خود فعال کرده‌اید یا خیر. اگر این کار را انجام دهید، هرکسی که به شما پیام می‌دهد مطلع می‌شود که در حال حاضر اعلان‌هایتان خاموش شده است.

وضعیت فوکوس روی آیفون

در مواقع اضطراری، افراد نگران و نزدیکان شما می‌توانند با ضربه زدن روی Notify Anyway بدون در نظر گرفتن پیام به شما پیام دهند. وضعیت فوکوس شما فقط زمانی به اشتراک گذاشته می‌شود که حالت فوکوس را فعال کرده باشید و زمانی که به برنامه شخص ثالث پشتیبانی شده اجازه اشتراک‌گذاری آن را بدهید.

چگونه وضعیت فوکوس خود را به اشتراک بگذارید

اکثر کاربران آیفون هنگام پیکربندی قابلیت فوکوس در iOS، تنظیمات «Share Focus Status» را در نظر نمی‌گیرند. خوشبختانه، فعال کردن آن تنها چند ثانیه طول می کشد.

– به تنظیمات > فوکوس بروید.

– سوئیچ کنار اشتراک‌گذاری در میان دستگاه‌ها را روشن کنید، تا اشتراک‌گذاری وضعیت فوکوس فعال شود.

– روی Focus Status ضربه بزنید و روی سوئیچ کنار Share Focus Status ضربه بزنید.

-در زیر اشتراک‌گذاری از Share From، می‌توانید انتخاب کنید کدام پروفایل فوکوس شما می‌تواند به اشتراک گذاشته شود.

 

اگر از «مزاحم نشوید» یعنی Do Not Disturb، در شب برای اطمینان از وقفه نیفتادن در خواب استفاده می‌کنید، اما می‌خواهید مخاطبینتان بدانند که اعلان‌هایتان را بی‌صدا کرده‌اید، به سادگی سوئیچ کنار «مزاحم نشوید» را هم تغییر دهید.

چگونه وضعیت فوکوس خود را خاموش کنیم

اگر می خواهید وضعیت فوکوس خود را به طور کامل خاموش کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل بالا را تکرار کنید (تنظیمات > فوکوس > وضعیت فوکوس) و آن را خاموش کنید.

در حالی که اشتراک‌گذاری وضعیت فوکوس راهی عالی برای اطلاع دادن به نزدیکان شما برای سلامت شما است، برخی ممکن است از گزینه «به هر حال اطلاع داده شود» سوء استفاده کنند و به بی‌جهت به خلوت شما احترام نگذارند. در این حالت، می‌توانید انتخاب کنید که نمی‌خواهید وضعیت فوکوس خود را با کدام مخاطبین در برنامه پیام‌ها به اشتراک بگذارید.

برای این کار

– یک مکالمه با مخاطب را در برنامه پیام‌ها Messages باز کنید.
– روی عکس نمایه آنها در بالای صفحه ضربه بزنید.
– سوئیچ کنار Share Focus Status را خاموش کنید.

متأسفانه، به جز برنامه‌های اصلی اپل مانند Messages، به ندرت اپلیکیشن‌های دیگر از ویژگی وضعیت Focus پشتیبانی می‌کند. البته اکثر برنامه ها مستقلا ویژگی های مشابهی را معرفی کرده‌اند. به عنوان مثال، می‌توانید حالت بی‌صدا را در اینستاگرام فعال کنید تا تمام اعلان‌ها متوقف شود و به دیگران اطلاع دهید که برای هیچ پیام مستقیمی اعلان دریافت نخواهید کرد.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…





منبع