بیوگرافی‌ها یا «بایو»های برنامه دوستیابی که توسط هوش مصنوعی نوشته شده، بسیار محبوب شده، آیا عشق واقعی مرده است؟!


اپلیکیشن‌های دوست‌یابی اکنون روشی برای یافتن زوج و همسر و یار هستند – تقریباً یک پنجم بریتانیایی‌ها اکنون از آن‌ها استفاده می‌کنند – «الگوریتم دوستیابی» به یک راهبرد رایج تبدیل شده است. کاربران به مانند یک مسابقه با یک الگوریتم انتخاب می‌شوند، یک محاسبه دیجیتال انجام می‌شود و به انتخاب کامپیوتر و نه خودمان، دوستی برای ما انتخاب می‌شود.

کارشناسان متوجه شده‌اند که 37 درصد از بایو یا شرح حال مختصر پروفایل کاربران برنامه های دوستیابی در بریتانیا با هوش مصنوعی تولید می‌شود. دلایل زیادی برای این کار ارائه شده – متمایز شدن از جمعیت در ازدحام جمعیت، صرفه جویی در زمان، ارائه راه های جدید و جذاب برای جذب دیگران.

زنان بیشتر از مردان تحت تاثیر بیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی قرار میٰگیرند به طوری که در اوایل سال جاری مطالعه‌ای نشان داد که زنان  78 درصد بعد از خواندن این «بیو»ها متمایل به برقراری رابطه می‌شوند، در حالی که تنها 17 درصد از مردان چنین هستند.

اما آیا هوش مصنوعی واقعا می‌تواند صمیمیت واقعی ایجاد کند؟

هوش مصنوعی در سایر زمینه‌های دوستیابی نیز استفاده می‌شود، نه فقط نوشتن بایوها . لوتی، 29 ساله، می‌گوید که از ChatGPT برای کمک به نوشتن «پیام‌ها پس از یک بگو مگو» استفاده می‌کند. “من از او می‌خواهم که از لحن صدای “دوستانه اما محکم” استفاده کند و از هوش مصنوعی می‌خواهد بنویسد که چرا دیگر نمی‌خواهد یارش را ببینید.

همچنین می‌توانید از هوش مصنوعی برای داشتن مکالمه‌های عاشقانه یا اغواکننده استفاده کرد. اوایل امسال گزارش شد که Tinder در حال آزمایش یک ابزار هوش مصنوعی است تا به کاربران کمک کند بهترین عکس‌های خود را انتخاب کنند. فوربس در اوایل سال جاری گزارش داد که هوش مصنوعی ممکن است بتواند با درک و پیش‌بینی سلیقه‌های ما، خودش دست به انتخاب بزند.

اما آیا این روند همه چیز را مصنوعی نمی‌کند. آیا مردم نمی‌خواهند به جز عکس، کمی شخصیت، حال و هوا، ارزش ها و طنزی که با پروفایل آنها مرتبط است، آشنا شوند.

اما اگر همه تقلب کنند و از بیوها و شیوه‌های هوش مصنوعی استفاده کنند، دیگر چه جای تمایز و انتخابی باقی می‌ماند؟

استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد نمایه‌های دوستیابی، موانعی بین خود واقعی شما و افرادی که با آنها همسان هستید ایجاد می کند و باعث ایجاد مشکلاتی در هنگام «دیت» یا ملاقات شما می‌شود.

آیا استفاده از هوش مصنوعی برای ساختن پیام‌های جالب ممکن است منجر به مشکلات بزرگ‌تری در آینده شود؟

انجام یک‌بار این کار برای جلب توجه یک شریک بالقوه، مشکل چندانی برای صمیمیت ایجاد نمی‌کند. اما مشکل این است که اگر یک‌بار این کار را انجام دهید، بیشتر وسوسه می‌شوید که آن را انجام دهید.

“این به این دلیل است که سیستم پاداش در مغز شما وقتی متوجه می‌شود که پاسخی که با هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اید، نتیجه مثبت در بر داشته، خشنود می‌شود و بعد در صدد برمی‌آید که باز به همان لذت و خشنودی برسد.

موفقیت‌آمیزترین چیزهای در بایوها معمولا اشاره را به راه‌هایی که شما را می‌توان جذب کرد، لذت‌های کوچک زندگی یا چیزهایی که شما را برمی‌آشوبد، هستند. اما هوش مصنوعی لزوماً پاسخ‌های منحصر به فرد و زیرکانه و طنزآمیزی نمی‌تواند درست کند.

هوش مصنوعی اطلاعات خود را از یک بانک منبع بزرگ داده می‌گیرد که احتمالاً از پاسخ‌های «خنده‌دار» استفاده می‌کند که همه ما به دیدن آنها عادت کرده‌ایم. یعنی هوش مصنوعی فقط به اندازه منبع خود هوشمند است.

بنابراین اگر می‌توانید، به هوش مصنوعی برون‌سپاری نکنید، زیرک باشید و خودتان باشید.

Tinder، Hinge و Bumble از اظهار نظر در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی می‌تواند میزان موفقیت را افزایش دهد و صمیمیت ایجاد کند،  خودداری کرده‌اند. با این حال، Tinder تأیید کرد که از قابلیت‌های هوش مصنوعی در ویژگی‌های جدید آتی مانند درخواست‌ها، آزمون‌ها و شروع‌کننده‌های مکالمه که در کنار ویژگی اصلی «swipe» ظاهر می‌شوند، استفاده خواهد کرد.

آیا استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند اپلیکیشن‌های دوستیابی را در میان مدت با شکست مواجه کند؟

پدیده «فرسودگی برنامه‌های دوستیابی» چند سالی است که مورد بحث قرار گرفته است،  سه چهارم مجردها به دلیل «تعامل‌های بی‌ارزش و تطابق نامناسب» برنامه‌ها دل‌آزرده شده‌اند، و یک مطالعه Hinge نشان داد که 61 درصد از کاربران اینگونه بودند. در یک مطالعه در ایالات متحده در سال 2022، هشتاد درصد از بزرگسالان احساس می کنند که تحت تأثیر این فرآیند قرار گرفته‌اند و مشخص شد که “درجاتی از خستگی عاطفی یا فرسودگی ناشی از قرار آنلاین” را تجربه کرده اند. بنابراین، ایده استفاده از فناوری برای کاهش بخشی از این بار باید در برخی موارد وسوسه انگیز باشد.

هوش مصنوعی می‌تواند به کاهش فرسودگی ناشی از حضور در این برنامه‌ها کمک کند.

برخی بر این باورند که از برخی جهات، دوستیابی آنلاین یک بازی اعداد و آمار است، پس چرا از فناوری به نفع خود استفاده نکنید؟ اگر بتوانید جلب توجه اولیه را انجام بدهید، بعداً می‌توانید نگران ایجاد یک ارتباط واقعی باشید.

استفاده از هوش مصنوعی برای شروع یک مکالمه، یا تنظیم چارچوب یک مکالمه خوب است اما جایگزینی برای تعاملات معتبری که از این نقطه باید شکل بگیرند و توسعه یابند، نیست.

پس در حالی که هوش مصنوعی می تواند به شکستن یخ اول آشنایی کمک کند، صمیمیت واقعی چیزی است که فقط افراد می‌توانند از طریق ارتباط باز و صادقانه ایجاد کنند. سازگاری واقعی به چیزی بیش از یک بیوگرافی خوب نیاز دارد.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…





منبع