اپل آی‌پد پرو‌های جدید خود را با نمایشگر‌های OLED و باریک‌ترین طراحی‌ای که تا کنون داشته، معرفی کرد – 1pezeshk


در رویداد مجازی “Let Loose” امروز ۰به وقت ما)، اپل به‌روزرسانی‌های آی‌پد پرو iPad Pro را رونمایی کرد. تبلت‌های ۱۳ و ۱۱ اینچی جدید طراحی تازه‌تر، اجزای داخلی‌ قدرتمندتر و ظاهری باریک‌تر از همیشه دارند و با ارتقای صفحه‌نمایش بزرگی همراه هستند. همانطور که شایع شده بود، اپل به صفحه نمایش‌های OLED در هر دو اندازه آی‌پد پرو رو آورده که رنگ مشکی کامل، اشباع رنگ غنی‌تر و کنتراست افزایش یافته را به ارمغان می‌آورد.

دوربین جلوی آی‌پد پرو، حالا دیگر در موقعیت منظره برای تماس‌های ویدیویی قرار گرفته است. (دوربین لنداسکیپ ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید)

آی‌پد پرو‌ها از ساختار OLED خاصی استفاده می‌کنند که به صفحه نمایش اجازه می‌دهد به حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت و برای محتوای HDR به ۱۶۰۰ نیت برسد.

ضخامت مدل ۱۳ اینچی تنها ۵.۱ میلی‌متر است که اپل می‌گوید باریک‌ترین ‌آی‌پدش تا به حال آن است. (ضخامت مدل ۱۱ اینچی ۵.۳ میلی‌متر است.) برای کسانی که صفحه نمایش مات را ترجیح می‌دهند، یک پوشش نانو برای اولین بار در آی‌پد پرو پیشبینی شده است.

فضای ذخیره‌سازی پایه برای هر دو مدل در حال حاضر ۲۵۶ گیگابایت است و قیمت آن از ۹۹۹ دلار برای مدل ۱۱ اینچی و ۱۲۹۹ دلار برای مدل ۱۳ اینچی شروع می‌شود. هر دو مدل آی‌پد پرو امروز برای پیش‌سفارش در دسترس هستند و هفته آینده ارسال خواهند شد.

همانطور که شایع شده بود، اپل تراشه M۳ را به کلی کنار گذاشته و آیپد پرو را به جدیدترین پردازنده سیلیکون خود یعنی تراشه M۴ مجهز کرده است. اپل می‌گوید که CPU تراشه جدید پنجاه درصد سریعتر از تراشه M۲ موجود در نسل قبلی آی‌پد پرو است.

 اپل ادعا می‌کند که در قسمت گیم، تراشه M۴ نصف تراشه نسل قبلی انرژی مصرف می‌کند. میزان تولید حرارت نیز ۲۰ درصد بهبود یافته است.

آی‌پد پرو‌های جدید نیز به‌روزرسانی لوازم جانبی را دریافت می‌کنند. صفحه‌کلید جادویی با پایه‌ی آلومینیومی، رنگ‌بندی متنوع‌تری دارد و دارای یک ردیف کلید عملکردی است.

Apple Pencil Pro متوجه میزان فشار اعمال شده کاربر می‌شود و از ردیابی موقعیت مکانی پشتیبانی می‌کند و حاوی یک ژیروسکوپ است که به هنرمندان اجازه می‌دهد قلم مو خود را هنگام طراحی بچرخانند. مشابه قلم سرفیس مایکروسافت، اپل پنسیل پرو نیز اکنون دارای بازخورد لمسی است.

تصمیم اپل برای تغییر از LCD به OLED مزایای زیادی را به همراه دارد. آی‌پد پرو اکنون می‌تواند کنتراست بسیار بیشتری داشته باشد، که اجازه می‌دهد تا سطوح مشکی کامل را تجربه کنیم و هنگام تماشای ویدیوها حس و حال بهتری داشته باشیم.

حرکت به سمت OLED همچنین به این معنی است که هر دو اندازه آیپد پرو اکنون سطح یکسانی از کیفیت نمایش را ارائه می‌دهند. از سال ۲۰۲۱، مدل بزرگتر ۱۲.۹ اینچی دارای یک صفحه نمایش مینی LED بود که از آیپد پرو کوچکتر و صفحه نمایش سنتی‌تر آن در بسیاری از موارد عملکرد بهتری داشت. این عدم تطابق با ویرایش M۲ ادامه یافت. اما در آی‌پد پرو جدید دیگر این تفاوت بین صفحات نمایش وجود ندارد.

اپل سعی کرده که حداکثر شباهت با لپ تاپ را در آی‌پد پرو همراه با کیبورد داشته باشد. همان سیاست قدیمی که اپل ادعا می‌کرد یک آی‌پد خوب باید معادل لپ‌تاپ کارایی و بهره‌وری داشته باشد.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…





منبع