این رندر مفهومی از آیفون 15 پرو مکس/اولترا را ببینید – ویدئو


یک رندر ممکن است بر اساس عکس‌های لو رفته، طرح‌های اولیه کامپیوتری یا مشخصات شایعه شده یک دستگاه آینده تولید شود. یک رندر مفهومی برخی از مشخصاتی را که از طریق شایعات به بیرون درز کرده است ترکیب می‌کند و ویژگی‌هایی را اضافه می‌کند که سازنده مایل است در گوشی گنجانده شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، آنتونیو د روزا از استودیو ADR یک رندر مفهومی از برترین مدل آیفون ۱۵ ایجاد کرده است که می‌توان آن را آیفون ۱۵ پرو مکس یا آیفون ۱۵ اولترا نامید .

آنتونیو د روزا، خالق رندر مفهومی، گوشیٰای در نظر گرفته که نازک است و اندازه آن ۰.۲۹ اینچ است در مقایسه با عرض ۰.۳۱ اینچ iPhone 14 Pro Max.

رندر مفهومی آیفون ۱۵ پرو مکس/اولترا شامل یک لنز پریسکوپ است که در داخل بدنه گوشی تا می‌شود و نور را از لنز منشویر به حسگر تصویر می‌تاباند.

این رندر مفهومی بدنه تیتانیومی و لنز پریسکوپی دارد.

با تا شدن لنز پریسکوپ به یک طرف در داخل بدنه گوشی، استفاده از منشورها اجازه می‌دهد تا فاصله کانونی  افزایش یابد. این به دستگاه اجازه می‌دهد تا زوم اپتیکال ۵ برابر تا ۱۰ برابر را ارائه دهد.

احتمالاً به لبه‌های گرد در رندر مفهومی توجه کرده‌اید و شایعه اخیر مبنی بر اینکه مدل‌های iPhone 15 Pro دارای ساختار تیتانیومی هستند در ویدیوی لحاظ ده است. د روزا همچنین دکمه‌های ثابت و بدون تحرک را برجسته می‌کند که مینگ چی کو، تحلیلگر TF International، گفته  جایگزینی دکمه‌های فیزیکی پاور و تنظیم صدا درمدل‌های پریمیوم استفاده خواهند شد. این گوشی‌های جدید از موتورهای Taptic  استفاده می‌کنند تا به کاربر این احساس را بدهد که یک دکمه فیزیکی را فشار داده است. خالق این رندر مفهومی در ویدیوی خود این را “دکمه های پروانه‌ای” نامیده است.

طراحی جدیدی برای آرایه دوربین عقب شامل یک برآمدگی دوربین باریک‌تر است. محل قرارگیری ماژول در گوشه سمت چپ بالای پشت باقی می ماند. دی روزا همچنین به جزیره دینامیک اشاره می کند که انتظار می‌رود امسال در هر چهار مدل آیفون ۱۵ ظاهر شود.

A17 Bionic 3 نانومتری پردازشگر مدل‌های آیفون ۱۵ پرو خواهد برد.

تراشه ۷ نانومتری A13 Bionic که در  سری آیفون ۱۱ در سال ۲۰۱۹ استفاده شد ، حاوی ۸.۵ میلیارد ترانزیستور بود. A16 Bionic موجود در آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس ۲۰۲۲ با استفاده از ترانزیستورهای ۴ نانومتری تولید می شود و هر تراشه نزدیک به ۱۶ میلیارد ترانزیستور را حمل می کند.

با نزدیک‌تر شدن به رونمایی سنتی سپتامبر، بدون شک شاهد درزهای اطلاعاتی بیشتر، رندرهای روتین و موارد دیگر خواهیم بود. و قبل از اینکه متوجه شوید، سپتامبر فرا می رسد و زمان آن فرا می رسد که خط آیفون ۱۵ واقعا معرفی شود.

آیفون برای طراحی مجدد و افزایش قیمت به تاخیر افتاده است. سری آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳ ممکن است شبیه مفهوم آنتونیو د روزا نباشد، اما می‌تواند متفاوت از روال کسل‌کننده این چند ساله اپل باشد.