سبک جدیدی از کار و تفریح با خودروی مفهومی کمپر فورد – طراحی شده توسط آلپاین


خودرو هر چه باشد راحتی خانه و دفتر کار را ندارد. اما روند این دو سه ساله این بوده که شرکت‌ها روی این امر تمرکز کنند. شاید کرونا باعث این امر شده باشد. شاید هم شرکت‌ها به فکر انسان معاصر افتاده‌اند که دیگر ممکن است هر لحظه دل از جایی بکند و بخواهد در طبیعت یا شهر دیگری کار و زندگی و تفریح کند. البته لازمه این کار داشتن سرمایه اولیه برای خرید چنین خودروها و صد البته اینترنت سریع و آزاد است!

در نمایشگاه کمپر CMT این هفته در آلمان، شرکت Alpine کانسپت کاملاً جدید Cross Cabin را معرفی کرد، یک ون کمپر فورد  با فضای داخلی اسکلتی الهام گرفته از ژاپنی‌ها که هم برای کار و هم برای تفریج بهینه شده است.

در این خودرو تجهیزات بهره وری خوبی گنجانده شده.

از نظر طراحی بیرونی، اسپورت بودن و سادگی را هدف قرار داده است. سقف بلندی دارد و قفسه‌های عقب آن خودنمایی می‌کند.

آزادی کار از هر کجا نیاز به سبک جدیدی از ماشین “کار” ایجاد کرده، یک نوع وسیله نقلیه تفریحی متمرکز بر بهره‌وری بیشتر که هم به عنوان یک حمل و نقل تعطیلات و هم به عنوان محل کار طراحی شده باشدو

استیو کرافورد، مدیر بخش تجاری برند اروپایی آلپاین توضیح داد: «ما شروع به فکر کردن به نوع جدیدی از وسیله نقلیه کردیم که راحتی یک ون کمپر سنتی را ارائه می دهد، اما به کاربران اجازه می‌دهد یک فضای ارگونومیک بهینه برای انجام کارهای داشته باشند.»

ایجاد فضایی که آرامش، ماجراجویی کنجکاوانه  را به طور همزمان تشویق کند، آسان نیست، بنابراین آلپاین به مینیمالیسم و ​​زیبایی شناسی کاربردی الهام گرفته از ژاپنی‌ها گوشه چشمی افکند.

فضای عقب دارای نیمکت‌های کناری کاملاً یکپارچه، یک غذاخوری قابل تبدیل و یک منطقه کاری عایق صدا است

کل فضای داخلی کابین بیشتر شبیه آثار هنری مجسمه‌سازی است تا خودروی کمپر. آلپاین به جای مبلمان با لبه‌های دقیق، کابین ۲۶۴ اینچی (۶۷۰ سانتی‌متری) فورد ترانزیت را با مجموعه‌ای از دکوراسیون بامبو بازطراحی کرده . آنها قفسه‌ها، نورپردازی و تجهیزات صوتی را با زیبایی بیشتر پنهان می‌کنند.

نیمکت‌ها یک میز مرکزی قابل جابجایی را احاطه می‌کنند تا غذاخوری چهار نفره را ایجاد کنند. این میز علاوه بر کار به عنوان میز ناهارخوری یا میز کنفرانس، به یک ایستگاه کاری تاشو و لپ تاپ مانند با صفحه نمایش ۳۲ اینچی و صفحه کلید یکپارچه تبدیل می‌شود.

اتصال قابل اعتماد از طریق آنتن های خارجی ۴G/LTE و روتر موبایل پرسرعت Alpine x Alphatronics Stream تضمین می‌شود. سیستم الکتریکی ۱۲ کیلووات ساعتی ۹۲۰ آمپری Mastervolt لیتیومی، با کمک سیستم شارژ خورشیدی ۱۲۰۰ واتی، تا سه روز انرژی مجموعه را می‌تواند تامین کند. همچنین شامل یک اینورتر موج سینوسی ۳۵۰۰ وات و یک شارژر DC-DC 50 آمپر سیمی به دینام خودرو هم وجود دارد.

مواد آکوستیک مورد استفاده در نمای داخلی، فضای کابین را به دو فضای کاری مجزا و عایق صدا، یکی در میز هوشمند و دیگری در صندلی راننده تقسیم می کند. آلپاین بیشتر مناطق ایجادکننده صدا را با بلندگوهای مسطح و بلندی که به طور نامحسوس در پوشش آکوستیک نصب شده‌اند، سازماندهی کرده است.

قرارگیری آشپزخانه در داخل درب کشویی سمت سرنشین، طراحی داخلی/خارجی را ایجاد می‌کند که از طریق آن پیک نیک رونده‌ها می‌توانند آن را برای آشپزی در فضای باز به بیرون بچرخانند. این دستگاه دارای یک صفحه القایی، سینک و شیر تاشو ، یک یخچال کمپرسوری و یک هود است.

حمام در پشت ایستگاه کاری/ناهارخوری سمت راننده قرار دارد و یک توالت بدون آب قابل ذخیره‌سازی فضولات و یک دوش دارد.

البته یک سیستم صوتی Alpine در کابین راننده و همچنین دوربین ۳۶۰ درجه و e-Mirror برای دید عقب نیز وجود دارد. یک صفحه نمایش لمسی ۱۱ اینچی، سیستم اطلاعات – سرگرمی خودرو است.

منبع: Alps Alpine Germany