بهترین سریال‌ها و فیلم علمی تخیلی و فانتزی که در سال 2024 به نمایش گذاشته می‌شوند


به دلیل تأخیر در تولید محصولات تلویزیونی و سینمایی به خاطر شیوع بیمار کرونا و اعتصاب‌های بزرگ هالیوود، تکمیل تولید و زمان نمایش برخی از محصول‌ها از جمله سریال‌ها و فیلم‌های علمی با تاخیر مواجه شد. اما در سال 2024 احتمالا عناوین جالبی را مشاهده خواهیم کرد.

در اینجا فقط به برخی از آنها اشاره می‌کنم.

صورت فلکی (Apple TV) – Constellation

طرفداران پر و پا قرص علمی تخیلی گویا به اپل نفوذ کرده‌اند، گرچه این طرفداران و سازندگان مقداری خام‌دستانه و بدون عمق سریال درست می‌کنند، اما گاهی کارهای خوبی را از آنها شاهد هستیم. مثلا من سریال «برای همه بشریت» را دوست دارم. همان طور که «سیلو» را دوست داشتم. اما سریال بنیاد و یا تهاجم اصلا ارزش وقت گذاشتن نداشتند. در مورد بنیاد اصولا محصول اصلا سنخیتی با تخیلی و نوشتار آسیموف نداشت و محصول جدایی از آب درآمد که صرفا اسم آسیموف را یدک می‌کشید.

اما در ماه فوریه قرار است Constellation به نمایش درآید. در این سریال نومی راپاس بازی خواهد کرد. تنها چیزی که تاکنون می‌دانیم خلاصه داستان کوتاهی است که می‌گوید این سریال درباره فضانوردی است که پس از یک فاجعه در فضا به زمین بازمی‌گردد تا قطعات کلیدی زندگی‌اش که گم شده‌اند پیدا کند.

عوامل این سریال قوی هستند. از جماه فیلمنامه‌نویس انگلیسی پیتر هارنس (Doctor Who, Wallender) و توسط فیلمساز کانادایی مشهور -میشل مک کلارن- کارگردانی شده است (او قسمت‌هایی از Breaking Bad، Game of Thrones، Westworld یا Better Call را کارگردانی کرده).

اگر فیلم‌های هیجان‌انگیز توطئه‌ای – علمی تخیلی را دوست دارید این سریال برایتان جذاب خواهد بود.

Murderbot (Apple TV)

در مورد علاقه اپل به داستان‌های علمی تخیلی عجیب و غریب چه گفتیم؟ سریال علمی تخیلی دیگر این شبکه The Murderbot Diaries اثر مارتا ولز است که یک اندروید امنیتی را دنبال می‌کند که هم وحشت‌زده و هم مجذوب احساسات انسانی شده.

شاید جذاب‌ترین جنبه این سریال انتخاب بازیگران باشد. الکساندر اسکارسگارد در نقش ربات مرد بازی خواهد کرد و نمی‌توان به بازیگر بهتری برای بازی در اندرویدی سرد و حساب‌گر برای درک احساسات انسانی فکر کرد.

ماده تاریک (Apple TV) – Dark Matter

باز هم محصولی دیگری از اپل تی وی پلاس! در فیلم Dark Matter جوئل ادگرتون در نقش فیزیکدانی بازی می‌کند که به بعد موازی کشیده می‌شود، در حالی که همزاد یا داپلگانگر او خودش را جای او قرار می‌دهد.

این سریال از اثر نویسنده علمی تخیلی بلیک کراچ اقتباس شده، رمانی که در سال 2016 نوشته شده و به فارسی هم ترجمه شده و احتملا خوانده‌اید. کراچ احتمالاً بیشتر برای سریال تلویزیونی Wayward Pines در تلویزیون به یاد آورده می‌شود. ا

Dune: Prophecy – ادامه تلماسه

امسال امیدواریم که ادامه اثر بزرگ تلماسه دنیس ویلنوو که در ابتدا Sisterhood of Dune نام داشت، را بالاخره ببینیم.

داستان فیلم 10000 سال قبل از وقایع فیلم قبلی را فرامی‌گیرد و منشأ خواهرخواندگی افسانه‌ای Bene Gesserit را بررسی می‌کند.

پسر فرانک هربرت در کنار نویسنده با تجربه تلویزیونی آلیسون شاپکر (Fringe, Lost, Westworld) فیلمنامه را نوشته. ویلنوو به دلیل درگیری‌های برنامه‌ریزی نتوانست کارگردانی کند، اما سبک سریال مطمئناً از مقیاس و وسعت باورنکردنی فیلم‌های بلند پیروی می‌کند.

بیگانه (FX) – Alien

فرنچایز Alien امسال با فیلم‌ها و سریال‌های جدید از سر و کول ما بالا خواهد رفت! اما امیدوارکننده‌ترین عنوان، یک سریال تلویزیونی پیش درآمد از نویسنده نوآ هاولی (Legion, Fargo) است. این مجموعه اولین داستان بیگانه روی زمین خواهد بود که منشا اندروید و شرکت مرموز Weyland-Yutani را بررسی می‌کند.

میکی 17 (برادران وارنر) – Mickey 17

بونگ جون هو در سال 2019 با فیلم باشکوه خود انگل جهان را فتح کرد. او دیگر آنقدر اعتبار به هم زده که چک سفید برای ساختن هر آنچه که می‌خواهد بسازد، بگیرد. بنابراین عجیب نیست که تصمیم گرفت از رمان علمی تخیلی عجیب Mickey7 اقتباس کند.

داستان یک شخصیت اساساً جاودانه را دنبال می‌کند که هر بار که می‌میرد وارد یک بدن شبیه‌سازی شده جدید می‌شود. در این فیلم رابرت پتینسون ایفای نقش می‌کند که این را عجیب‌ترین چیزی که تا به حال ساخته است توصیف کرده. شنیدن این سخن از بازیگری که فیلم‌های بسیار عجیبی بازی کرده (High Life، The Lighthouse، Good Time، Cosmopolis) جالب است.

جنگ داخلی (A24) – Civil War

از Ex Machina گرفته تا Annihilation و Devs، الکس گارلند در حال ساخت چیز‌های واقعاً مبتکرانه و اصلی بوده است، اما به نظر می‌رسد جنگ داخلی بزرگترین پروژه او تا به امروز باشد. این فیلم که به عنوان یک فیلم اکشن جنگی توصیف می‌شود، در آینده‌ای نزدیک در ایالات متحده می‌گذرد که پس از روی کار آمدن یک دولت مستبد و تصمیم به جدایی نیمی از کشور، آمریکا وارد جنگ داخلی شده است.

این فیلم که به طرز ترسناکی پیشگویانه به نظر می‌رسد، مطمئناً در زمان نمایش، تیتر اول خبر‌ها خواهد شد.

پایان (استودیوی Final Cut For Real)

این عجیب‌ترین فیلمی است که در سال‌های اخیر ساخته شده . این اولین فیلم داستانی از جاشوا اوپنهایمر، مستندساز مشهور است که بیشتر به خاطر شاهکار ویرانگرش «عمل کشتار» Act of Killing  شهرت دارد. این اثر یک موزیکال با بازی تیلدا سوینتون و مایکل شانوناست.

تنها چیزی که در مورد آن می‌دانیم این است: ثروتمندترین خانواده جهان است که در 20 سال گذشته پس از پایان جهان در یک پناهگاه زندگی کرده‌اند …

دولت الکتریک (نتفلیکس) – The Electric State

از زمانی که برادران روسو فیلم Avengers: Endgame را که پرفروش‌ترین فیلم تاریخ است، ساختند، آن‌ها دست و پا می‌زنند و در گیشه هم زیاد موفق نبوده‌اند (Citadel، The Grey Man). آیا این روند ادامه خواهد داشت یا آن‌ها در انتخاب جدید خود که از یک رمان گرافیکی سال 2018 انتخاب خوبی کرده‌اند؟

داستان  این فیلمساده است. این یک جدول زمانی متناوب پسا آخرالزمانی در سال 1997 است و یک دختر نوجوان با ربات اسباب‌بازی خود در سراسر آمریکای دیستوپیایی سفر می‌کند تا برادر گم‌شده‌اش را بیابد.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ – ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…





منبع