جدیدترین تصویر زیبا و خیره‌کننده از تلسکوپ جیمز وب –


دقیقا یک سال از آغاز عملیات علمی تلسکوپ فضایی جیمز وب می‌گذرد و ناسا به مناسبت گرامیداشت این مناسبت، تصویری خیره کننده جدید منتشر کرده است.

این تصویر – یک منطقه کوچک ستاره‌ساز در مجتمع ابری رو اوفیوچی Rho Ophiuchi – است.

Rho Ophiuchi با فاصله ۳۹۰ سال نوری از منظومه شمسی، نزدیک‌ترین منطقه ستاره‌ساز به ما است. تصویر جیمز وب حدود ۵۰ ستاره به اندازه خورشید را در میان لایه‌ها غبار غلیظ و جریان‌های سرخ‌رنگ  هیدروژن مولکولی نشان می‌دهد.

کلاوس پونتوپیدان، که به عنوان دانشمند پروژه جیمز وب در موسسه علمی تلسکوپ فضایی در بالتیمور، مریلند خدمت می‌کنپ، گفت: «تصویر جیمز وب از رو اوفیوشی به ما امکان می دهد دوره بسیار کوتاهی را در چرخه حیات ستاره‌ای با وضوح جدید شاهد باشیم. خورشید خودمان مدتها پیش چنین فازی را تجربه کرد و اکنون ما این فناوری را داریم که شروع داستان ستاره دیگری را ببینیم.»

دانلود با وضوح بالا و بالاتر!

اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با ۱۸ سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

در ماه مه ۱۷۸۳، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.

مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.

کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:

دروازه…

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.

ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ و نیز در بازه زمانی سال‌های…

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…