دانشگاه هاروارد پوست انسان را از صحافی کتابی که قدمت آن به دهه 1880 بازمی‌گردد، حذف می‌کند – 1pezeshk


خیلی جالب است که در زمان‌هایی از پوست انسان برای صحافی کتاب‌ها استفاده می‌شد!

اما به دنبال بررسی‌هایی، کارشناسان در سال 2022 متوجه بقایای انسانی در مجموعه‌های موز‌ه‌ای کتابخانه هاتون دانشگاه هاروارد، شدند و توصیه کردند که کتابی که در صحافی آن از پوست انسان استفاده شده بود، حذف شود. کتابخانه هاروارد در حال تجدید نظر و وضع قوانین در مورد اخلاقیات در این مورد و برخورد محترمانه با بقایای انسانی است.

کتاب‌های آنتروپودرمیک نامی است که به فرآیند صحافی کتاب در پوست انسان داده می‌شود و نمونه‌هایی از آن در موزه‌های سراسر جهان نگهداری می‌شود. وحشتناک است اما مثلا کتابی به نام  کپی تاریخ معتبر و وفادار قتل مرموز ماریا مارتن از پوست یک قاتل ساخته شده است.

کتاب صحافی شده با پوست انسان در کتابخانه هاتون، محل نگهداری کتاب‌های نادر هاروارد در نسخه‌های خطی، نسخه‌ای از کتاب Des Destinées de l’âme اثر آرسن هوسی بود. این کتاب متعلق به پزشک و کتاب‌شناس فرانسوی -دکتر لودویک بولاند- (1839-1933) بود، که عشق ظاهری او به کتاب منجر به تصمیم بحث‌برانگیز او برای استفاده از پوست انسان شده بود!

پوست از بدن یک بیمار زن مرده به دست امده بود که پیکر او در بیمارستانی بود که بولاند در آن کار می‌کرد. او بدون رضایت پوست را برداشته بود، هویت بیمار مشخص نبود و این کتاب از سال 1934 در مجموعه‌های کتابخانه هاروارد وجود دارد.

تام هایری، کتابدار کتابخانه هاتون، در این مورد می‌گوید: یادداشت دست‌نویس بولاند که در جلد درج شده است، بیان می‌کند که «کتابی درباره روح انسان شایسته داشتن پوشش انسانی است»!

حقوق مربوط به بقایای انسانی در سال 2004 با وضع قانونی در مورد استفاده از بافت انسانی، دستورالعمل‌های محکمی را برای گرفتن رضایت برای نمایش بقایای انسان در نمایشگاه‌هایی Body Worlds تعیین کرده است. در پی آن، در سال 2022، مقررات بیشتری برای بقایای انسان در مجموعه‌های موزه توسط گزارش کمیته راهبری ارائه شد.

لارنس باکو، رئیس دانشگاه هاروارد در این مورد می‌گوید: «ما باید شروع به رویارویی با واقعیت‌هایی در گذشته‌ کنیم که در آن کنجکاوی آکادمیک بر انسانیت ما غلبه کرده.»

در گزارش جدید موارد نقض استاندارد‌های اخلاقی در استفاده از پوست انسان، آورده شده. این گزارش شامل نقش کتابی در مورد یک آیین مرموز قدیمی هم است.

جالب است که دانشجویانی که کتاب را مطالعه می‌کردند نمی‌دانستند که ماده ولیه صحافی آن از چیست. هنگامی که در سال 2014 تأیید شد که صحافی روی این کتاب واقعاً پوست انسان است، کتابخانه هاتون در بیانیه‌ای گفت که: «کتابخانه هاروارد اشتباهات گذشته خود را در نگهداری این کتاب تصدیق می‌کند که در این موارد حیثیت انسانی بات نمایش بقایای انسانی در صحافی‌ها به خطر افتاده بود. ما از کسانی که تحت تأثیر این اقدامات قرار گرفته‌اند عذرخواهی می‌کنیم.»

تاریخ غنی ای از بقایای انسان وجود دارد که به شیوه‌های اخلاقی مشکوک نمایش داده می‌شود، از سالن نمایشگاه La Morgue در پاریس در سال 1860، تا Body Worlds در دوران مدرن. همانطور که باکو می‌گوید، این دانشگاه نقش مهمی در به دست آوردن بقایای انسان از طریق ابزار‌های غیراخلاقی داشته ، مانند کالبد شکافی 130 ساله سیستم عصبی انسان، که گمان می‌رود از بدن هریت کول گرفته شده.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…





منبع