طولانی‌ترین مسیر قابل پیاده روی روی زمین کجاست؟ – 1pezeshk


پیاده‌روی ورزش و سرگرمی و وسیله تمرکز ذهن خیلی‌هاست و بسیاری با انجام دادن آن غرق در اندیشه‌های ناب می‌شوند. اما هیچ فکر کرده‌اید که طولانی‌ترین مسیری که بدون قطع، یکسره قابل پیاده‌روی است، کجاست؟

شما با حرکت از L’Agulhas در آفریقای جنوبی، در جنوبی‌ترین نقطه قاره آفریقا به ماگادان در شمال شرقی روسیه، در فاصله حدود 22387 کیلومتری، طولانی‌ترین مسیر قابل پیاده‌روی را می‌توانید بپیمایید.

در این مسیر طولانی از 16 کشور، چندین رشته کوه و بیابان، باید عبور کنید. بر اساس نقشه گوگل، با عبور از دریای سیاه می‌توان فاصله را به 21779 کیلومتر (13533 مایل) کاهش داد، اما خب قرار گذاشتیم که همه این مسیر را پیاده برویم. پس این تقلب را نباید بکنید!

شما به حدود 4492 ساعت پیاده‌روی مداوم نیاز دارید و نصف سال باید بدون توقف راه بروید. در این مدت، آنقدر از تپه‌ها بالا و پایین می‌روید که با 13 صعود و فرود از کوه اورست برابری می‌کند!

البته، در واقعیت، این سفر احتمالاً بسیار بیشتر از این طول خواهد کشید، زیرا برای خوردن، خوابیدن و استراحت باید توقف کنید. اگر واقع بین باشیم، بعید به نظر می‌رسد که کسی نتواند این سفر را کامل کند، زیرا از کشور‌های متعدد جنگ‌زده مانند سودان جنوبی و سوریه می‌گذرد. همچنین  شرایط ویزا بسیاری از کشور‌ها به بازدیدکنندگان اجازه نمی‌دهد آنقدر بمانند تا با پای پیاده از کل کشور عبور کنید.

با این حال، از نظر تئوری، اگر بتوانید این مسائل را حل کنید، فقط باید نگران موانع طبیعی مانند گرمای شدید صحرای صحرا، یخبندان تاندرای سیبری، یا پشه‌های ناقل مالاریا در آفریقای استوا باشید. حمل تجهیزات مناسب برای زنده ماندن در این آب و هوای مختلف یک چالش بزرگ خواهد بود و احتمالاً باید چندین جفت چکمه پیاده روی برای جایگزینی آن‌هایی که در طول مسیر فرسوده می‌شوند، با خود داشته باشید.

و اگر می‌خواهید حتی فراتر بروید، چرا سفر خود را با عبور از تنگه برینگ که سیبری را به آلاسکا متصل می‌کند طولانی‌تر نکنید و سفر اولین انسان‌ها را که هزاران سال پیش به قاره آمریکا رسیدند، بازسازی نکنید؟!

شما این مسیر را در Google Maps پیدا نخواهید کرد، اما کارل بوشبی، ماجراجو، موفق شد در زمستان 2006، به عنوان بخشی از یک سفر باورنکردن یپیاده ،  عرض 93 کیلومتری پهنای اقیانوس یخی را طی کند.

بوشبی که در سال 1998 از آمریکای جنوبی به راه افتاد، در ابتدا امیدوار بود که مسیر ادویسه‌وار 57936 کیلومتریرا تا سال 2010 به پایان برساند اما در حال حاضر پس از بیش از ربع قرن پیاده روی هنوز در مسیر است. ویزا‌ها نقش مهمی در کند کردن سرعت او بازی کرده است.

همچنین باید پل سالوپک، روزنامه‌نگار نشنال جئوگرافیک یاد کنیم که در سال 2013 سفری 38600 کیلومتری را آغاز کرد تا مسیر تمدم بشری به خارج از آفریقا را بازیابی کند. سالوپک که در سال 2013 از اتیوپی حرکت کرد، قصد داشت طی هفت سال به قاره آمریکا برسد، اما در حال حاضر هنوز در چین است و هنوز از اوراسیا به آلاسکا نرسیده است.

پس احتمالا باید عمری را صرف این پیاده‌روی تخیلی کنید!


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…





منبع