درسی که از متوقف شدن دریافت حقوق ۵۵ میلیاردی ایلان ماسک باید بگیریم!


به گفته یک قاضی دادگاه عالی شهر «دلاور»، ایلان ماسک قرار نیست یک بسته مالی 55 میلیارد دلاری را دریافت کند. این حکم بدین معناست که هیئت مدیره تسلا باید پیشنهاد جدیدی برای میزان دریافتی ایلان ماسک ارائه دهد.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که این حکم اگر از طریق درخواست تجدیدنظر به نتیجه برسد، ثروت ماسک را تهدید می‌کند. بدون گزینه‌های موجود در این بسته، ماسک ممکن است به جایگاه سومین مرد ثروتمند جهان نزول کند.

سهامداران تسلا این بسته را در سال 2018 تصویب کردند تا ماسک برای رسیدن به اهداف شرکت انگیزه پیدا کند، از جمله رسیدن به ارزش بازار 650 میلیارد دلار، که بیش از 10 برابر ارزش تسلا در آن زمان بود.

این ممانعت به پاسخ یک سوال خاص بستگی داشت: آیا ماسک هنگام ارائه این طرح سهامداران را گمراه کرده بود؟

ظاهرا به سرمایه‌گذاران گفته نشده بود که ماسک خودش این طرح را ارائه کرده یا اعضای هیئت مدیره به سبب وابستگی و نزدیکی به ماسک به فکر آن افتاده‌اند.

فوریه گذشته، قاضی کاتلین مک کورمیک این استدلال را به “تیراندازی کشنده” تشبیه کرده بود.

به صورت خلاصه استدلال این است که چون ماسک تاثیر زیادی بر اکثر هیئت مدیره دارد، توانسته نظر انها در مورد بسته مالی خود را جلب کند.

هیئت مدیره متشکل از افراد زیادی بود که روابط نزدیکی با ماسک داشتند:

آنتونیو گراسیاس، یکی از اعضای کمیته غرامت و دوست ماسک که ثروت زیادی از سرمایه گذاری در شرکت های ماسک در زمان پی پل به دست آورده است.

جیمز مرداک، یکی دیگر از دوستان ماسک که با ماسک در سراسر جهان تعطیلات را گذرانده است.

ایرا ارنپریس، یکی از اعضای کمیته غرامت، به دادگاه اذعان کرد که رابطه او با ایلان و کیمبال ماسک “تأثیر قابل توجهی بر حرفه او” داشته است.

براد باس، یکی دیگر از اعضای کمیته غرامت “44 درصد از دارایی خالص خود را به نهادهای ماسک مدیون است.”

«آنها آنجا بودند تا با ماسک همکاری کنند نه اینکه علیه او مذاکره کنند.»

ماسک اخیراً خواستار کنترل بیشتری بر تسلا شده است و اوایل این ماه در پستی در X منتشر کرد که می‌خواهد حداقل ۲۵ درصد مالکیت این شرکت را به منظور پیگیری کارهای هوش مصنوعی داشته باشد. این تقریباً دو برابر سهام مالکیت فعلی او است که در حدود 13 درصد است.

ماسک در پست‌های بعدی خود گفت که قبل از ارائه پیشنهاد خود برای به چنگ آوردن سهم سهام بیشتر به هیئت مدیره، منتظر حکم در مورد شکایت سهامداران است.

دقایقی پس از حکم امروز، ماسک پست کرد: “هرگز شرکت خود را در ایالت دلاور ثبت نکنید.”

داستان جالبی است که حتی اگر در راس یک شرکت راهبردی و چهره شناخته جهان باشید، باز هم ساز و کاری وجود داشته باشد که دست کم مقداری از قدرت و تاثیرگذاری شما را تعدیل کند. بی‌شک در این میان رسانه‌ها هم نقش زیادی ایفا کرده‌اند.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…





منبع