زنی در طول اسکن MRI اسلحه مخفی حمل می‌کرد و جریمه آن اصابت گلوله به ناحیه باسن‌اش بود!


اگر تا به حال عکسبرداری MRI انجام داده‌اید، می‌دانید که هیچ چیز فلزی در حین اسکن نباید داشته باشید. چه اجسام خارجی فلزی  و چه حتی فلزها و اپمیلنت‌ها داخل بدن، البته با استثنائاتی مانند اپملنتهای ارتوپدی یا دندان.

این یک قانون خودسرانه یا یک سنت باستانی رادیوگرافی نیست، بلکه یک دستورالعمل ایمنی ضروری برای جلوگیری از کشته شدن شما به خاطر جابجایی فلز یا مکیده شدن اشیایی فلزی به داخل دستگاه و صدمه به شما یا دستگاه است.

متأسفانه، برخی اوقات مردم کاملاً پیام را دریافت نمی‌کنند. در فوریه امسال، مردی پس از بردن اسلحه به دستگاه‌ ام آر آی کشته شد، و حالا یک زن به خاطر داشتن اصلحه در جیب خود دچار حادثه شده.

یک گزارش کوتاه “عوارض جانبی” منتشر شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) توضیح می‌دهد که چگونه یک بیمار با یک تفنگ مخفی وارد اتاق MRI شد. هنگامی که او وارد دستگاه MRI شد، تفنگ دستی جذب آهنربا شد و یک گلوله به “ناحیه باسن سمت راست” بیمار شلیک شد!

در این گزارش آمده است: “بیمار توسط در محل معاینه شد که خوشبختانه سوراخ‌های ورود و خروج را بسیار کوچک و سطحی بودند و فقط به بافت زیر جلدی نفوذ کرده بود..همین بیمار داشتن هر چیز فلزی در چک لیست قبل از ورود به اتاق MRI شامل اسلحه کتمان کرده بود.

دستگاه‌های MRI با ایجاد میدان‌های مغناطیسی قدرتمند که هسته‌های هیدروژن (پروتون‌ها) در آب را هدف قرار می‌دهند، کار می‌کنند. پروتون‌ها در میدان مغناطیسی در محور‌های یکراستا قرار می‌گیرند و هم‌ترازی یکنواخت یک بردار مغناطیسی در امتداد محور اسکنر MRI ایجاد شود.

هنگامی که منبع فرکانس رادیویی خاموش می‌شود، بردار مغناطیسی به حالت استراحت خود باز می‌گردد و این باعث می‌شود که یک سیگنال  منتشر شود. این سیگنال است که برای ایجاد تصاویر MR استفاده می‌شود.

این ممکن است برای دیدن داخل بدن عالی باشد، اما برای هر کسی که تصمیم بگیرد اسلحه داشته باشد، همین مراحل توام با حرکات شدید اجسام فلزی و آسیب و حتی مرگ است.

منبع: گیزمودو

اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…





منبع