طولانی‌ترین جاده جهان کجاست؟ –


بر اساس کتاب‌های رکورد گینس، بزرگراه پان‌آمریکن طولانی‌ترین جاده جهان است که حدود ۳۰۰۰۰ کیلومتر، از آلاسکا تا نوک جنوبی آرژانتین امتداد دارد. با این حال، بسته ادعای دیگری هم وجود دارد.

چشم انداز ساخت بزرگراه پان آمریکن برای اولین بار در سال ۱۹۲۳ توسط ایالات متحده پیشنهاد شد. اگرچه این اقدام به عنوان یک سرمایه‌گذاری برادرانه و آرمان‌گرایانه برای پیوند دادن کشور‌های دوردست مطرح شد، برخی استدلال می‌کنند که اساساً ترفندی برای افزایش فروش خودرو‌های ساخت ایالات متحده و سایر صادرات به آمریکای لاتین بود.

در سال ۱۹۲۴، مقامات ایالات متحده، ۳۷ نماینده از آمریکای لاتین را به واشنگتن دی سی دعوت کردند تا پیشنهادات فروش آن‌ها را بشنوند و پس از سال‌ها کشمکش، توافقی حاصل شد. کنوانسیون بزرگراه پان آمریکایی در سال ۱۹۳۷ توسط آرژانتین، بولیوی، کانادا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پرو و ایالات متحده امضا شد.

هرچند پیشرفت سریع نبود. در اوایل دهه ۱۹۷۰، رئیس جمهور نیکسون به خود می‌بالید که بزرگراهی که از قاره عبور می‌کند، به زودی تکمیل خواهد شد، اما شکاف‌ها و بن بست‌های متعددی در طرح باقی ماند.

حتی امروز، بزرگراه پان آمریکایی به طور کامل متصل نیست و شما نمی‌توانید تمام طول آن را رانندگی کنید. یک قطعه نساخته در این جاده را می‌توان در Darién Gap یافت، رکه ۱۶۰ کیلومتر دراراز دارد و پاناما را به کلمبیا متصل می‌کند.
به علاوه در جنگل‌های انبوه بارانی، هیچ جاده‌ای، حتی یک جاده خاکی، گذر نمی‌کند.

در دهه ۱۹۷۰ فشار‌هایی برای تکمیل بزرگراه پان-آمریکن و پر کردن شکاف‌های وجود داشت، ایالات متحده متعهد شد بیشتر کار را انجام بدهد، اما با مخالفت شدید طرفداران محیط زیست مواجه شد که استدلال می‌کردند این کار فاجعه‌ای برای تنوع زیستی و جوامع بومی منطقه خواهد داشت.

به علاوه، این منطقه توسط شبه نظامیان مسلح، باند‌های خطرناک و قاچاقچیان مواد مخدر، به مکانی بسیار خطرناک برای عبور تبدیل می‌شد.

با وجود این شکاف، بزرگراه پان آمریکایی همچنان رکورد جهانی گینس را برای «طولانی‌ترین جاده موتوری» دارد.

رقیب شایسته این عنوان، بزرگراه آسیایی ۱ (AH۱) است، طولانی‌ترین مسیر شبکه بزرگراهی آسیایی که ۲۰۵۵۷ کیلومتر درازا دارد و از پایتخت ژاپن توکیو تا مرز ترکیه و بلغارستان را طی می‌کند و از کره، چین، آسیای جنوب شرقی، بنگلادش، هند، پاکستان و ایران می‌گذرد.

با این حال، حتما می‌دانید که این جاده هم یکگ جاده ممتد و یکپارچه نیست.. بیش از ۹۴۲ کیلومتر دریا ژاپن و کره جنوبی را از هم جدا می‌کند، به علاوه برای اکثر غیرنظامیان امکان عبور از منطقه غیرنظامی که کره جنوبی و کره شمالی را جدا می‌کند وجود ندارد.

بزرگراه ۱ استرالیا احتمالاً طولانی‌ترین جاده کاملاً قابل رانندگی و طولانی‌ترین جاده ملی است که حدود ۱۴۵۰۰ کیلومترطول دارد و در لبه بیرونی کل جزیره واقع است و رکورد جهانی گینس برای “طولانی‌ترین جاده پیوسته” را دارد. چندی پیش، گروهی کل استرالیا را در ۵ روز و ۱۳ ساعت و ۴۳ دقیقه از طریق این جاده دور زدند.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

پسرک «بانجو» نوا» با سگش –  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند.
عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…





منبع