فیلتر «پیر»کننده جدید تیک تاک بحث و جدل‌های زیادی برانگیخته است –


به تازگی فیلتر جدیدی در تیک تاک محبوب شده و همه تیک تاک را در برگرفته که در آن کاربران به کمک آن نشان می‌دهند که در حال و چند دهه آینده چه شکلی خواهند شد.

فیلتر «پیری» با پیشبینی چین و چروک و افتادن صورت افراد بسیار همگانی یا ویروسی شده. میلیون‌ها کاربر به این فیلتر مبتنی بر هوش مصنوعی روی آورده‌اند، که ممکن است دقیق باشد یا نباشد و با این وجود واکنش‌های شدیدی را برانگیخته است.

کاربران TikTok – از اینفلوئنسرها تا زیبایی شناسان و تا کایلی جنردر حال آزمایش آن هستند. فیلتری که خود فعلی شما را در کنار نسخه ای از شما که به طور قابل توجهی مسن‌تر به نظر می‌‌رسد نشان می‌دهد.

بازخورد این فیلتر طیف گسترده‌ای دارد:

یکی از کاربران گفت که این فیلتر اصلاً او را نگران و مضطرب نمی‌کند: “من ظاهر خوبی دارم. شبیه مادربزرگم هستم!” یکی دیگر پس از امتحان کردن فیلتر، یک روال مراقبت از پوست اغراق آمیز ارائه کرد . یکی دیگر با نگرانی از بازتاب پیری‌اش گفت: “صد در صد با این کار مشکلی ندارم”

در حالی که برخی از کاربران تیک تاک ها از این پیشبینی فرضی استقبال کرده‌اند، پاسخ های رایج تر وحشت و نگرانی از دست رفتن زیبایی در سن بالا است.

هشتگ #agefilter ، اکنون بیش از ۲۸۸ میلیون بازدید دار اما محبوبیت آن در مقایسه با اندازه و وسعت جوامع TikTok که به اقدامات ضد پیری اختصاص داده شده‌اند، چیزی نیست.

برای مثال هشتگ #antiaging حدود ۵.۶ میلیارد بازدید دارد. در این هشتگ می‌توانید میلیون ها نکته مراقبت از پوست، بوتاکس و میکرونیدلینگ و سایر راه حل های ضد پیری  را بیابید.

در مورد ترس از پیری و چین و چروک طبیعی پوست صورت در سالخوردگی النا کاوندر در ژانویه ۲۰۲۳ روند «روتین‌های پوستی پرهزینه و پرزحمت ضد پیری به خاطر آگاهی بیش از حد از چهره ما به دلیل جلسات آنلاین، سلفی ها و همین فیلتر شبکه‌های اجتماعی افزایس یافته است.»

تاکید بر ماندن جوانی همراه با مقاومت آشکار در برابر پیری در اپلیکیشن‌هایی مانند تیک تاک به اوج خود رسیده است. فیلتر سنی مختص تیک تاک نیست. اسنپ چت مانند پلتفرم هایی FaceApp  هم این کار را کرده است.

آنچه که این فیلترها در نهایت باعث می‌شوند، وسواس اجتماعی دیرینه نسبت به جوانی، سن و ظاهر است. به‌ویژه وقتی صحبت از زنان می‌شود، گفتمان پیرامون پیری گسترده است،.

 

صنعت پر رونق جراحی زیبایی و چشم انداز رو به رشد مراقبت از پوست  فقط نتایج تجاری این روند است.

پیری برازنده و باوقار می‌تواند خیلی بیشتر از تغییر ظاهر شما باشد و یک فیلتر نمی‌تواند همه آن را بازتاب بدهد.

اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با ۱۸ سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.

اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

در ۴ ژوئن ۱۷۸۳، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به ۲ کیلومتر بالا رفت و به مدت ۱۰ دقیقه در هوا باقی ماند.

خبر موفقیت…

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن – که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.

عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.

س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:

«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…