پیشنهاد سریال: سایه بلند یا The Long Shadow


انگلیسی‌ها سریال‌های خوبی می‌سازند. یک مینی‌سریال بسیار باکیفیت این روزها سایه بلند یا The Long Shadow نام دارد.

برای اینکه داستان او نرود متاسفانه نمی‌توانم اطلاعات کاملی بدهم. اما داستان در مورد تلاش پلیس انگلیس برای پیدا کردن یک قاتل سریال زنان در یورکشایر است.

فیلم و سریال در مورد قاتل‌ها سریالی کم نیست اما ما در اینجا سریال عمیق داریم. سریالی که به اندرون زندگی برخی قربانی‌ها که زنان روسپی بودند می‌رود و دریچه چشم آنها نشان می‌دهد که در چه دنیای غم‌انگیزی زندگی می‌کنند.

سریال پلیس لایقی را با بازی توبی جونز را نشان می‌دهد که بسیار عالی بازی می‌کند و احساساتش در تک تک عضلات صورتش با هنرمندی هویدا می‌شود.

سریال سوگیری پلیس برای بررسی قتل قربانی‌ها را نشان می‌دهد و تعجب می‌کنیم که برای پلیس سال‌های دهه 70 میلادی انسان با انسان فرق داشت و کسانی که به هر روی زندگی برایشان مقدر کرده بود که به اصطلاح جزو آدم‌های محترم جامعه نشوند، کمتر شایسته پیگیری حتی علت مرگ و پیدا شدن قاتلشان را داشتند.

این فیلم به نویسندگی جورج کی (که آخرین کارش فیلم بسیار متفاوت و بسیار سرگرم کننده Hijack با بازی ادریس البا بود) و به کارگردانی لوئیس آرنولد بر اساس کتاب مایکل بیلتون Wicked Beyond ساخته شده است. االبته تحقیقات تکمیلی و مشورت با برخی خانواده‌ها هم به اطلاعات افزوده شده.

این مینی‌سریال 7 قسمته با نمره خوب 8.0 در imdb واقعا جزو درام‌های جنایی خوب امسال محسوب می‌شود.

اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن – که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.

عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.

این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه “مگالوفوبیا” از ترکیب دو کلمه یونانی “مگالو” به معنای بزرگ  و “فوبیا” که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.

افراد مبتلا به…

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.

حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…