یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آنتی‌بادی درمانی ۹۲ درصد از موارد شدید آسم را کنترل می‌کند


یک کارآزمایی بالینی بزرگ یک قدم به نتیجه خوب نزدیک‌تر شده و نشان می‌دهد یک درمان آنتی‌بادی تک دودمانی یا مونوکلونال به نام بنرالیزوماب می‌تواند نیاز به درمان‌های استروئیدی با دوز بالا را به شدت کاهش دهد.

آسم تقریباً ۳۰۰ میلیون نفر را در سراسر جهان درگیر کرده که حدود ۵ درصد از آن‌ها نوع شدید این بیماری تنفسی را دارند. آن‌ها دچار تنگی نفس شدید می‌شوند و مجبور هستند که مراجعه‌های مکرر به بیمارستان، برای دریافت درمان داشته باشندو

بیماران مبتلا به آسم شدید به استنشاق دوز‌های بالایی از استروئید‌ها برای کنترل آن متکی هستند. این داروها با کاهش التهاب بدن به طور کلی عمل می‌کنند و در نتیجه تولید مخاط را در ریه‌ها کاهش می‌دهند.

با این حال، سطوح بالای استروئید‌ها با عوارض جانبی همراه هستند، از جمله افزایش دیابت، افزایش احتمال شکستگی استخوان‌ها، آب مروارید، و سرکوب سیستم آدرنال که به تنظیم همه چیز از متابولیسم گرفته تا استرس از طریق هورمون‌ها کمک می‌کند.

علاوه بر این، ارزش چنین دوز‌های بالایی از استروئید‌ها در درمان آسم شدید همچنان مورد بحث است. دوز‌های پایین‌تر تأثیر نسبتاً بزرگ‌تری دارند، اما بیماران گزینه دیگری جز متوسل شدن به مقادیر خطرناک‌تر در صورت عدم موفقیت ندارند.

در تحقیق جدید، در فاز چهار کارآزمایی بالینی که توسط شرکت نام‌آسنای AstraZeneca تأمین مالی شده، به روشی بسیار هدفمندتر کار می‌شود. Benralizumab یک آنتی‌بادی پروتئینی است که تعداد سلول‌های ایمنی ایجاد‌کننده التهاب به نام ائوزینوفیل‌ها را کاهش می‌دهد که در موارد شدید آسم به مقدار غیر طبیعی تولید می‌شوند.

Benralizumab به قدری مؤثر بوده است که در کارآزمایی روی بیش از ۲۰۰ بیمار در سراسر اروپا، ۹۲ درصد از آن‌ها با خیال راحت استفاده از استروئید‌های استنشاقی را کاهش دادند و بیش از ۶۰ درصد دیگر اصلاً به آن‌ها نیاز نداشتند.

تقریباً ۹۰ درصد از بیماران در گروه کاهش استروئید تا پایان کارآزمایی بدون تشدید باقی ماندند.

دیوید جکسون و همکارانش، ایمونوبیولوژیست کالج کینگ، در مقاله خود نوشته: «بیش از نیمی از بیماران توانستند مصرف داروهای دیگر را کاهش بدهند و بهبودی بالینی در هفته ۴۸ طبق معیارهای آسم داشتند.»

داده‌ها نقش اصلی ائوزینوفیل‌ها را در پاتوژنز تشدید و کنترل علائم نشان می‌دهند.

با این حال، محققان هشدار می‌دهند که این نتایج‌امیدوارکننده فقط برای نوع بسیار خاصی از آسم باید در نظر گرفته شود. آن‌ها فقط افرادی را آزمایش کردند که به بنرالیزوماب به خوبی پاسخ دادند، بیمارانی که آسم ائوزینوفیلیک شدید دارند و به بنرالیزوماب به خوبی پاسخ نمی‌دهند، احتمالاً همچنان به درمان‌های شدید استروئیدی نیاز دارند.

با توجه به خطرات ناشی از دوز‌های بالای استروئید، نهاد «ابتکار جهانی برای آسم»، کاهش دوز را در بیمارانی که به درمان‌های ایمنی پاسخ مثبت می‌دهند، توصیه می‌کند. این تحقیق از این توصیه پشتیبانی می‌کند، اما ممکن است نتایج در تمام درمان‌های مشابه یکسان نباشد.

جکسون و تیم تیم نتیجه‌گیری می‌کنند: «بیمارانی که تحت کنترل بنرالیزوماب قرار می‌گیرند، می‌توانند کاهش معنی‌داری در درمان با کورتون استنشاقی ICS داشته باشند و در عین حال کنترل آسم را حفظ کنند.»

این تحقیق در نشریه The Lancet منتشر شده.

اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

سریال دفتر یا “The Office” یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند.
عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…





منبع