آخرین موشک اروپایی آریان ۵ برای پرتاب نهایی به سکوی پرتاب فرستاده شد –


آخرین موشک آریان ۵ روز دوشنبه به سکوی پرتاب در مرکز فضایی گویان، در مرکز فضایی آمریکای جنوبی متعلق به اروپا برده شد. آریان ۵ که سال‌ها پیشروترین پرتابگر ماهواره تجاری جهان بود، قرار است روز سه شنبه آخرین پرواز خود را انجام دهد و یک ماهواره نظامی فرانسوی و یک فضاپیمای آزمایشی فناوری ارتباطات را برای آلمان حمل کند.

موشک آریان ۵ با ارتفاع بیش از ۵۴ متر با یک یدک کش ۵۴۰ اسب بخاری دیزلی از ساختمان مونتاژ نهایی کشیده شد و در امتداد ریل به سمت منطقه پرتاب ELA-۳ حرکت کرد.

این سفر کمتر از ۳ کیلومتری، حدود دو ساعت طول کشید. با قرار گرفتن موشک در محل، تکنسین‌ها کار خواهند کرد  و هیدروژن مایع و اکسیژن مایع را به موشک تزریق خواهد شد.

روز سه شنبه. آریان ۵ ماهواره‌های هاینریش-هرتز و سیراکوز ۴B را از مرکز فضایی گویان در ساحل شمال شرقی آمریکای جنوبی به مدار انتقال زمین ثابت خواهد برد.

سیراکوز ۴B که توسط ایرباس ساخته شده است، ارتباطات ایمن بین هواپیما‌های نظامی فرانسوی، وسایل نقلیه زمینی و شناور‌های دریایی از جمله زیردریایی‌ها را تامین خواهد کرد.

ماهواره هاینریش هرتز که توسط OHB ساخته شده است، فناوری‌های ارتباطی جدید را در ماموریتی که توسط آژانس فضایی آلمان، DLR تأمین می‌شود، آزمایش خواهد کرد. این فضاپیما دارای پردازنده‌هایی است که می‌توانند برای استفاده از پروتکل‌های ارتباطی جدید در حین توسعه برنامه‌ریزی مجدد شوند.

این آخرین ماموریت آریان پنج، ۱۱۷مین ماموریت آریان ۵ از زمان معرفی آن در سال ۱۹۹۶ خواهد بود. موشک اروپایی که توسط Arianespace به بازار عرضه شد، زمانی سیستم پرتاب اقتصادی‌ای به شمار می‌آمد، اما خدمات پرتاب ارزان‌تر اسپیس ایکس ایلان ماسک موقعیت آن را تضعیف کرد.

بازنشستگی آریان ۵ در ضمن اروپا را از دسترسی مستقل به فضا باز خواهد داشت. انتظار می‌رود  آریان ۶ تا سال ۲۰۲۴ پرتاب افتتاحیه خود را انجام ندهد، سال‌ها دیرتر از برنامه‌ طرح‌ریزی شده.

در ضمن پرتابگر ماهواره کوچک Vega C پس از شکست در دسامبر ۲۰۲۲ زمین گیر شده. علاوه بر این، تهاجم روسیه به اوکراین، اروپا را از موشک‌های سایوز روسیه هم محروم کرده است.

اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با ۱۸ سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در سال ۱۹۰۱، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.

دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال ۱۷۱۹ منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.

نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.

این کاری است که یک…

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…