آیا قرص پرگابالین باعث ریزش مو می‌شود؟ –


صرع و تشنج یکی از بیماری‌های شایع در جامعه است. این بیماری سطوح مختلفی داشته و میزان خفیف تا شدید را شامل می‌شود. بیماری‌های صرع و تشنج معمولا مرتبط به سیستم عصبی بدن هستند و  قابل کنترل و تا حدی قابل درمان هستند. یکی از داروهای مفید و کاربردی برای این بیماری‌ها قرص پرگابالین است. در این مقاله به تعریف و توضیح این دارو خواهیم پرداخت، اگر شما هم جز افراد علاقه‌مند به حوزه دارو و درمان هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا میزان دانش و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

قرص پرگابالین چیست؟

این دارو را معمولا با نام تجاری لیریکا می‌شناسند که در گروه داروهای ضد تشنج و ضد اضطراب قرار دارد. لیریکا یا پرگابالین معمولا برای درمان بیماری‌هایی همچون صرع، دردهای عصبی، فیبرومیالژیا، سندرم پا و غیره کاربرد دارد. این دارو معمولا به صورت قرص مصرف می‌شود و می‌توانید آن را از داروخانه‌های معتبر تهیه و مصرف کنید. البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که این دارو اعتیادآور بوده و طبق تجویز پزشک باید استفاده شود.

پرگابالین ۷۵ برای چیست؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که پرگابالین ۷۵ برای چیست بهتر است بدانید که این دارو با توجه به ساختار و ویژگی‌هایی که دارد انواع مختلفی دارد. یکی از پرمصرف‌ترین نوع این دارو، پرگابالین ۷۵ است که در این بخش به توضیح و بررسی آن می‌پردازیم.

درد عصبی دیابتی: یکی از دردهای رایج که بیشتر بیماران دیابتی آن را تجربه می‌کنند، نوروپاتی یا درد عصبی دیابتی است. معمولا افرادی که به دیابت مبتلا هستند پس از مدتی میزان قند خون بالا به اعصاب آن‌ها آسیب می‌زند، در حالی‌که این دارو کمک می‌کند درد به میزان زیادی کاهش یابد.

  • آسیب‌های نخاعی: در برخی از مواقع که نخاع آسیب دیده است عملکرد حرکتی افراد با مشکل مواجه می‌شود، در این زمان‌ها داروی پرگابالین ۷۵ می‌تواند تا حدودی این عملکرد را بهبود بخشد.
  • زونا: یکی از بیماری‌های ویروسی مزمن که باعث آبله مرغان نیز می‌شود، زونا نام دارد. این بیماری دردها و علایم بسیاری را شامل می‌شود؛ با مصرف داروی پرگابالین تا حد بسیار زیادی می‌توان شدت درد را کاهش داد.

عوارض جانبی ناشی از پرگابالین

این دارو با توجه به اثرات مثبتی که بر سلامتی افراد دارد، عوارض جانبی را نیز شامل می‌شود که در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

  • تورم صورت و دهان
  • کهیر و تاول در بخش‌های دیگر بدن
  • ایجاد افسردگی و اضطراب شدید
  • ایجاد مشکل در خواب
  • اسهال و مشکل در نعوظ
  • سردردهای شدید
  • مشکلات بینایی و تاری دید

سخن پایانی

در این مقاله با یکی از داروهای موثر برای کاهش اضطراب و درمان صرع و تشنج آشنا شدید. این دارو همانند سایر داروهای موجود دارای عوارض جانبی است که توضیح داده شد؛ اما با این وجود در هیچ منبع علمی در مورد تاثیر این دارو بر روی ریزش مو صحبت نشده است. به همین دلیل بهتر است در هنگام مصرف نگران این موضوع نباشید، برای اطمینان بیشتر می‌توانید با پزشک معالج خود در این باره صحبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید سایر مقالات موجود در سایت را مطالعه کرده و با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.