ادوبی می‌گوید هوش مصنوعی «دوربین دیجیتال جدید» است – 1pezeshk


هوش مصنوعی مولد، نحوه انجام کارها توسط مردم را تغییر می‌دهد و تأثیرات گسترده‌ای دارد. عکاسی با انقلاب‌های تکنولوژیکی غریبه نیست و تا کنون همیشه زنده مانده. با این حال، طوفان آینده هوش مصنوعی برای بسیاری، از جمله ادوبی Adobe، شرکتی که از همان روز‌های اولیه خود با تصویربرداری دیجیتال درگیر بوده، متفاوت است.

کیتی دیتون در مقاله‌ای در وال استریت ژورنال درباره تأثیر هوش مصنوعی مولد بر عکاسی استوک می‌نویسد: «صنایع مانند بازاریابی، انتشارات، موسیقی و اخبار مدت‌هاست که برای ایجاد، نشان‌دادن یا تبلیغ محصولات خود، به عکاسی متکی بوده‌اند. عکس‌ها نیاز دارند قابلیت جدید هوش مصنوعی برای تولید تصاویر واقعی با پیام‌های متنی ساده، اکنون به مشتریان یک جایگزین مقرون به صرفه و سریع می‌دهد که با کنترل بیشتر تصویر نهایی هم همراه است.»

شانون فاگان، عکاس ساکن ممفیس، به دیتون می‌گوید که نگران است هوش مصنوعی، حرفه عکاسی او را «تا حدودی منسوخ» کند.

تونی نورتراپ، که بیشتر به خاطر کانال یوتیوبی که او و همسرش چلسی نورتراپ سال‌ها اداره می‌کنند، شناخته شده است، احساسات مشابهی دارد. نورتروپ ادعا می‌کند: “صنعت عکاسی استوک در حال از بین رفتن است.”

وب سایت‌های عکاسی مسلماً از جانب هر دو طرف صحبت می‌کنند. در حالی که پل هنسی، مدیرعامل Shutterstock، در اوایل سال جاری در یک تماس  گفت که هنوز تقاضا برای عکس‌های واقعی وجود دارد، این شرکت خوشحال است که فروش تصاویر هوش مصنوعی را در پلتفرم خود ادامه می‌دهد، حتی اگر این کار با خطراتی همراه باشد.

Shutterstock همچنین در ماه ژانویه یک مسابقه تصویری “AI for Good” راه‌اندازی کرد، اگرچه به نظر نمی‌رسید این شرکت تمایلی به انتشار آن داشته باشد.

پذیرش فناوری نوین فرارتر از شرکت Shutterstock است. سایرشرکت‌ها مانند آژانس عکس معتبر Getty Images هم در حال پذیرش آن هستند.

برای بازار‌های عکاسی که مدت‌ها به طور انحصاری به کار عکاسان واقعی متکی بوده‌اند، این نگرانی وجود دارد که مشتریانی که به دنبال عکس هستند، زمانی که نمی‌توانند دقیقاً چیزی را که جستجو می‌کنند، در عکس‌های روتین بیابند به تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی روی آورند.

در سناریوی سنتی، یک شرکت می‌تواند عکاسی را استخدام کند تا یک عکس خاص برای آن‌ها بسازد، یا می‌تواند چند کلمه را در ابزار تولید تصویر هوش مصنوعی که توسط یک سایت عکس استوک میزبانی می‌شود تایپ کند و چیزی شبیه به تصویر مورد نظر خود را در عرض چند دقیقه با هزینه نسبتاً پایین داشته باشد.

در برخی موارد، شرکت‌ها حتی با شرکت‌های هوش مصنوعی قرارداد‌هایی می‌بندند تا تصاویر را روی پلتفرم‌هایشان بفروشند و به مدل‌های هوش مصنوعی کمک می‌کنند تا حداقل در برخی حوزه‌ها، به طور کامل جایگزین عکاسان واقعی شوند.

اسکات بلسکی، مدیر ارشد استراتژی ادوبی و معاون اجرایی طراحی و محصولات نوظهور، ‌ایده دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی را که می‌تواند جایگزین انسان‌ها شود، تکرار کرده است.

«این یک انقلاب است، این دوربین دیجیتال جدید است و ما باید آن را بپذیریم.»

اگرچه شرکت‌های عکاسی همچنان می‌گویند که مشتریان هنوز عکس‌های واقعی می‌خواهند، اما در عین حال در اطراف هوش مصنوعی هم می‌پلکند و به دنبال راهی جدید برای کسب درآمد می‌گردند. بالاخره آن‌ها خدف اصلی‌شان توسعه کسب و کار هستند.

با این حال، عکاسان برجسته تا کنون توانسته‌اند از تحولات تکنولوژیکی تا حد زیادی به دلیل ماهیت انسانی عکاسی جان سالم به در ببرد. وقتی یک فرد واقعی، خلاق و با استعداد پشت دوربین باشد، کارش واقعا متمایز است.

با این حال، اگر Adobe و دیگر غول‌های حوزه فناوری فقط به سود فکر کنند، ممکن است اصلاً دوربین سنتی‌ای زنده نماند. انقلاب تکنولوژیک راهی به سوی ثروت برای عده معدودی ارائه می‌کند، اما می‌تواند عوارض فاجعه‌باری را برای دیگران به همراه داشته باشد. چرخ‌های پیشرفت اهمیتی نمی‌دهند که چه کسی را درهم بشکنند.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و …کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند.
گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…





منبع