برای اولین بار وسیله پوشیدنی برای درمان تراکم استخوان پایین توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شد


سازمان غذا و داروی آمریکا یک کمربند پوشیدنی را تأیید کرده که ارتعاشات هدفمند را به ستون فقرات و باسن ارسال می‌کند و به عنوان اولین وسیله پزشکی بدون نیاز نسخه برای درمان تراکم استخوان پایین، یعنی شکل خفیف‌تر پوکی استخوان یا استئوپورز osteoporosis، می‌تواند استفاده شود. این دستگاه جدید که در آزمایشات بالینی مؤثر بوده، در زنان یائسه می‌تواند به عنوان درمان جایگزینی برای مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی باشد.

زنان یائسه به دلیل از دست دادن هورمون استروژن در معرض خطر بالای شکستگی قرار دارند. از آنجایی که استروژن به حفظ تراکم استخوان کمک می‌کند، این کاهش می‌تواند منجر به استئوپنی یا کاهش تراکم استخوان شود.  استئوپنی ۴۰.۴ درصد از مردم در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دستگاه Osteoboost که توسط Bone Health Technologies (BHT) ساخته شده، یک کمربند پوشیدنی جدید است که ارتعاشاتی را به ستون فقرات کمری و باسن برای تحریک رشد استخوان ارسال می‌کند. FDA اخیراً این دستگاه را برای درمان استئوپنی تأیید کرده و به این ترتیب اولین دستگاه پزشکی بدون نسخه پزشکی است که چنین تأییدیه‌ای دریافت می‌کند.

درواقع فناوری این شرکت از فناوری ناسا که برای جلوگیری از کاهش چگالی استخوان در فضانوردانی که در گرانش صفر کار می‌کنند، الهام گرفته. درمان ارتعاشی کل بدن (WBVT) رشد استخوان را با شبیه‌سازی فشار مکانیکی استخوان‌ها در طول تمرین در ضربات بالا تحریک می‌کند. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که WBVT رشد استخوان را تحریک می‌کند و می‌تواند از تحلیل استخوان در باسن و ستون فقرات کمری در زنان یائسه جلوگیری کند.

FDA تأیید خود را بر اساس داده‌های یک کارآزمایی بالینی صادر کرده که اثربخشی Osteoboost را ارزیابی کرده است و در مجله انجمن غدد درون ریز منتشر شده است.

کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده ۱۲۶ زن یائسه با تراکم استخوان پایین را که پنج بار در هفته به‌مدت ۱۲ ماه با کمربند  تحت درمان استئوبوست قرار گرفتند، بررسی کرده.

تفاوت معنی داری در درصد تغییر در استحکام استخوان مهره در افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله در گروهی که از دستگاه استفاده می‌کردند، مشاهده شد. به طوری که میزان کاهش چگالی استخوان در زنان دچار کاهش تراکم استخوان با استفاده از دستگاه در عرض یک سال ۵ تا نزدیک به ۷ برابر کاهش یافت.

تا به حال جز مکمل‌های کلسیم و ویتأمین D، هیچ درمان دیگری برای «استئوپنی» در دسترس نبود.

ما به روش‌های جدیدی برای جلوگیری از کاهش توده و استحکام استخوانی نیاز داریم که در همه زنان را در مرحله قبل از یائسگی یا یائسگی کاربرد داشته باشد و درمان جدید، نویدبخش چنین چیزی است.

منبع: Bone Health Technologies


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…





منبع