لاکهید مارتین سلاح لیزری خود را به توان نیم مگاواتی ارتقا می‌دهد –


لاکهید مارتین در حال افزایش سطح توان سیستم تسلیحات لیزری ۳۰۰ کیلوواتی خود است و اعلام کرده که که تحت قرارداد جدید دفتر معاون وزیر دفاع در امور تحقیقات و مهندسی (OUSD (R&E)) قدرت آن را تا ۵۰۰ کیلووات افزایش می‌دهد.

سلاح‌های لیزری با توانایی رهگیری اهداف با سرعت نور و هزینه عملیاتی یک دلار برای هر شلیک، به مدت شش دهه است در محافل نظامی بسیار جلب توجه کرده‌اند. با این حال، عملی کردن تولید و استفاده از تسلیحات لیزری در میدان جنگ به دلیل الزاماتی مانند سبکی، حجم کم و قدرت کافی، خیلی طول کشید.

به عنوان بخشی از مرحله دوم ابتکار مقیاس لیزری با انرژی بالا (HELSI)، لاکهید در تلاش است تا خروجی سلاح لیزری حالت جامد خود را به ۵۰۰ کیلووات افزایش دهد و به آن ظرفیت برای مقابله با تهدیدات بزرگ‌تر با قابل مانور بیشتر آماده کند.

مثل نسل‌های قبلی، لیزر توسط سیم پیچ‌هایی از فیبر‌های نوری آغشته به آلومینیوم ایتریوم با نئودیمیم تولید می‌شود و در سیستمی که شامل یک لیزر روشنگر هدف (TILL) برای قفل کردن و ردیابی اهداف و یک لیزر به اصطلاح روشنگر فانوس دریایی (BILL) است، استفاده می‌شود.

برای اندازه‌گیری اعوجاج اتمسفر از اپتیک تطبیقی استفاده می‌شود تا اعوجاج جبران شود.

اینها منطقه را رصد می‌کنند، اهداف بالقوه را ردیابی و ارزیابی می‌کنند و سطح تهدیدات را تعیین می‌کنند.

ریک کوردارو، معاون Mission Systems & Weapons در لاکهید مارتین گفت: «OUSD (R&E) برای ارتقای لیزر‌های پرانرژی برای استفاده در جنگنده‌های آمریکایی سرمایه‌گذاری کرده. در عین حال، لاکهید مارتین در زیرساخت‌های تولید ما سرمایه‌گذاری کرده است.

منبع: لاکهید مارتین

اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.

اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.

دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.

آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…