کتابی که کل محتوای آن توسط ChatGPT تولید شده و در آمازون منتشر شده است


کل محتوای کتابی تازه توسط ChatGPT تولید شده، در این میان کریس لافرا که یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار است فقط کار سازماندهی کتاب را انجام داده، با هوشمندی، سؤالات مناسبی را مطرح کرده و عکس‌هایی را اضافه کرده است.

نتیجه نهایی یک خلاصه عالی از مبحث افزایش بهره‌وری توسعه‌دهندگان از آب درآمده است. که باعث صرفه جویی زیادی در صورت جستجوی همین سوال‌ها در گوگل می‌شود.

جالب است که نوشتن این کتاب فقط یک بعدازظهر یکشنبه، وقت تهیه‌کننده را گرفته و بعدا در آمازون منتشر شده است.

بهره‌وری توسعه‌دهنده مشخص می‌کند که یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار چقدر سرعت کدنویسی دارد، کیفیت کدنویسی‌اش چگونه است و توانایی توسعه دهنده برای کار موثر با سایر اعضای تیم توسعه چگونه است. بهبود بهره‌وری توسعه‌دهنده می‌تواند شامل طیف وسیعی از استراتژی‌ها و تکنیک‌ها باشد، مانند تعیین اهداف روشن، سازماندهی، به حداقل رساندن حواس‌پرتی‌ها و یادگیری و بهبود مستمر مهارت‌ها. در نهایت، هدف از افزایش بهره‌وری توسعه‌دهنده کمک به توسعه‌دهندگان برای تولید کد با کیفیت بالا به‌منظور رسیدن به ضرب‌الاجل‌های پروژه و ارائه ارزش به ذینفعان است.

کتاب The Secret to Developer Productivity موضوع بهره‌وری توسعه‌دهنده را در قالب مکالمه‌ای بین کریس لافرا و ChatGPT  بررسی می‌کند.

ChatGPT یک ربات چت است که توسط OpenAI در نوامبر ۲۰۲۲ راه اندازی شد. این ربات بر مبنای مدل‌های زبان بزرگ خانواده GPT-3 OpenAI ساخته شده و با تکنیک های یادگیری نظارتی و تقویتی به خوبی توانمند شده است.