آیا می خواهید درباره برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه بیشتر بدانید؟

کتوژنیک و بدنسازی حتما شما هم اسم رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) یا کتو به گوشتان خورده است؛ اگرچه این رژیم غذایی عمدتا برای کاهش وزن و لاغری سریع استفاده میشود اما برای درمان بعضی از بیماریها مانند دیابت در کنار درمانهای پزشکی و دارو میتواند کمک کننده 7 چیز درباره چطور رژیم کتوژنیک بگیریم آنچه می خواهید… بدجوری باشد. راه های کنترل استرس و اضطراب بسیاری وجود دارد مانند دارو، تماس با مادر یا یک دوست خوب پس از اتمام کار یا ریلکس کردن با موزیک. این تمرینات چیزی است که شما در حال تمرین نباید از دستش دهید.زمانی که تمرینات هوازی را انجام می دهید سپس ۱۰ دقیقه تمرینات استقامتی را انجام دهید.دنبل ها یک گزینه بسیار عالی برای این کار هستند اما اگر آنها را در خانه ندارید سعی کنید از بطری آب سنگین استفاده کنید ، بعضی از زنان بطری های شن و ماسه را دوست دارند. با مطالعه تحقیقات و بررسی های صورت گرفته پیرامون رژیم کتوژنیک ، به نظر می رسد که ما تنها به درکی سطحی از نقش های درمانی رژیم کتوژنیک دست پیدا کرده ایم. تا به صورت تیتر وار و خیلی خلاصه مهم ترین نکاتی رو که برای گرفتن رژیم لاغری کتوژنیک اهمیت داره رو بیان کنیم.

پیاده روی یکی از ساده ترین و تاثیر گذارترین ورزش ها است. داشتن روغن زیاد در رژیم غذایی می تواند باعث ایجاد پوست لطیف و شفاف شود، زیرا روغن بیشتری توسط غدد روغن روی پوست آزاد می شود. این بیماری توسط یک انگل ایجاد می شود، می تواند با معاینه فیزیکی یا تجزیه و تحلیل میکروسکوپی تشخیص داده شود. البته ممکن است برای ورزشکاران حرفه ای یا کسانی که می خواهند مقدار زیادی عضله یا وزن اضافه کنند مناسب نباشد. پروتئین وی: استفاده از یک اسکوپ پودر پروتئین وی در شیک پروتئینی باعث افزایش مقدار پروتئین دریافتی در روز میشود. درست است که گروه غلات و بسیاری از مواد نشاستهای و خوراکیهای حاوی کربوهیدرات را به حداقل میرسانید، اما مصرف مقدار معینی از بادام زمینی در طول روز احساس سیری طولانیتری میدهد و حسی به خوردن مکرر خوراکیها پیدا نمیکنید. آیا مصرف بادام زمینی در رژیم کتوژنیک باید محدود باشد یا جزئی از مواد غذایی مفید محسوب میشود؟ حتی مصرف آن در رژیم کتوژنیک به همراه ورزش میتواند مفید باشد.

کتوژنیک و ورزش

مصرف این روغنها علاوه بر این که انرژیزا است، باعث بالا رفتن سطح کتون(سوخت مورد نیاز بدن در رژیم کتوژنیک) میشود. اگر کتون بسیار زیاد باشد ، کتواسیدوز در دیابت نوع 2 امکان پذیر است. افراد مبتلا به دیابت که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می کنند ، بهبود قابل توجهی در قند خون و A1c ، عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی ، باکتری های روده ای که مسئول حساسیت به انسولین هستند و مارکرهای التهابی مانند پروتئین واکنش پذیر C را تجربه می کنند. نکته: یادتان باشد که اکثر این رژیم های غذایی مورد تایید پزشکان نیستند و صرفا جنبه ی تبلیغاتی و تجاری دارند. فقط یادتان باشد این فرمول برای گروه سنی بالای 18 سال است. 10. روغن نارگیلروغن نارگیل دارای ویژگی های منحصر به فردی است و برای رژیم غذایی کتوژنیک مناسب است.روغن نارگیل حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCTs) است، بنابراین برخلاف چربیهایی با زنجیره طولانی ، به طور مستقیم توسط کبد جذب میشوند و به کتون تبدیل می شوند و یا به عنوان منبع انرژی استفاده می شوند. برای سرخ کردن تخم مرغ و سایر خوراک از روغن های اشباع شده و سالمی نظیر نارگیل و یا روغن های سالمی نظیر زیتون و کنجد استفاده میشه.

توجه کنید که منظور ما به ازای هر پوند از وزن بدن نیست.

بهتر است از برنج قهوهای، نان و ماکارونی یا گندم کامل بهجای غلات فرآوریشده استفاده کنید. در میانوعدهها هم به سراغ میوهها و سبزیجات بروید و بهجای آبمیوه که یک فنجان از آن درطول روز کافی است، خودِ میوه را بخورید. همه ما می دانیم که این گروه مواد غذایی تا چه اندازه برای بدن مفیدند اما علاوه بر مزایای آنها، مصرف میوه و سبزیجات نقش مهمی در کاهش وزن بدن ایفا می کند. وعده ی غذایی منظم ، کارایی و توانایی شما را برای کار و مطالعه ،بیشتر می کند . این ذرات که در کبد از چربی تولید می شوند، به طور معمول به عنوان سوختی برای تمام بدن به کار می روند، که مغز نیز این قاعده مستنثنی نیست. توجه کنید که منظور ما به ازای هر پوند از وزن بدن نیست. یکی از موارد مهمی که پیش از تهیه و خرید پکیج های غذایی رژیمی باید به آن توجه کرد، کیفیت غذاهای پکیج غذایی رژیمی است. چربی سالمی که از انواع آجیل، دانه های خوراکی بدست می آیند انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزانه تان را تامین می کند. شکلات داغ : خوردن یک فنجان کوچک شکلات داغ می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

در این بخش نمونه رژیم کتوژنیک برای مدت یک هفته را روش عملی برای کاهش وزن در رژیم کتوژنیک لاغری مشاهده خواهید کرد. به این میگویند یک رژیم لاغری در دوران شیردهیِ مناسب و مفید. توصیهی ما نیز استفاده از پروبیوتیک برای افزایش باکتریهای مفید میباشد. رژیم کتوژنیک میتواند برای افرادی که اضافه وزن یا دیابت دارند مفید باشد. اگر به دنبال ساختن عضله و بدنی بدون چربی هستید، تمرینات با شدت بالا در بازه های زمانی کوتاه (HIIT) بهترین گزینه برای چربی سوزی و کاهش وزن و لاغری سریع می باشد. از دست دادن نیم کیلو تا یک کیلوگرم وزن در طول یک هفته شاید برنامه ای طولانی مدت به نظر برسد اما در این گونه برنامه ها معمولا شما چربی های اضافی خود را از دست می دهید و لذا این نوع از کاهش وزن ماندگاری بیشتری دارند. جایگزین سالم این گونه تنقلات می تواند ساقه کرفس یا هویج همراه با کره بادام زمینی یا کره بادام درختی باشد. چینوچروک زودهنگام پوست، التهابات پوستی، شادابی چهره، برجستگی گونه و سیاهی دورچشم همگی با مصرف همین ماده باارزش برطرف میشود.ماده مغذی بادام زمینی در رژیم کتوژنیک و در اوقات عادی برای سلامتی توصیه میشود. درصورتی که بدنتان به مواد مغذی خاصی نیاز دارد و دچار کمبودهایی هستید، حتما باید برای دریافت رژیم غذایی مخصوص به خود با پزشک متخصص صحبت کنید.

زیرا مصرف برخی از مواد خوراکی که نیاز روزانه بدن هستند از انسان سلب خواهد شد. مواد معدنی: در شروع رژیم کتوژنیک، تعادل آب و مواد معدنی در بدن بهم میریزد، پس مصرف نمک و مواد معدنی میتواند کمک خوبی باشد. میوهها منبع بسیار غنی از ویتامینها، املاح معدنی و مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند. پس بهترین رژیم غذایی رژیمی است که تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد بدن را تامین کند. دارای ویتامین سی میباشد. نکته1: این برنامه غذایی متناسب با جنسیت، فعالیت و وزن برای هر کسی متفاوت بوده و این برنامه صرفا جهت آشنایی شما با رژیم کتوژنیک میباشد. اما لازم است تا روند اصولی تغذیه برای هر فرد با شرایط او تنظیم شود و پیروی از هر رژیم عمومی توصیه نمی شود. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم غذایی مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما حاوی پروتئین بیشتری است. بیمار بودن هنگام رژیم کم کربوهیدرات نیز ممکن است خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد. این نگرانی برای افراد دیابتی است ، زیرا این بیماری احتمال ابتلا به بیماری قلبی را بیشتر می کند.

Content was generat ed by GSA Conte​nt Gen​erator Demoversi on !

نداشتن برنامه غذایی منظم و از پیش تعیینشده، یکی از اشتباهات رژیم کتوژنیک است که ممکن است شما را از مسیر رسیدن به هدف دور کند. پیش بینی میشود نکات مثبت بیشتری نیز از این رژیم مشاهده شود. برای موفقیت در رژیم کتوژنیک باید عزم خود را جزم کنید، ابتدا طرحی اصولی از برنامه غذایی بچینید که تمام نکات تغذیهای در آن رعایت شده باشد و هیچگونه کمبود ویتامینی بدن را تهدید نکند. مهم است نکات گفته شده در مورد شروع و ادامه رژیم کتوژنیک را حتما رعایت کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود. نکته: بهتر است به همراه استفاده از مکملها، مایعات و سبزیجات بسیاری مصرف شود تا به کلیهها آسیبی نرسد. بهتر است در صورت مصرف چای، کمرنگ باشد. شاید فکر کنید با این سهمیه شیر و موز ممکن است گرسنه شوید اما باید بدانید اگر سهمیه شیر و موز خود را به صورت مناسب برای تمام روزتان تقسیم کنید ، احساس گرسنگی شما را اذیت نمی کند. قبل از پرداختن به این که در شروع رژیم کتوژنیک از چه مکملهایی باید استفاده کرد، بهتر از به صورت مختصر با این رژیم آشنا شویم و اینکه ببینیم آیا این رژیم برای شما مناسب است یا خیر. Th᠎is c ontent w as ​do ne with t he help ᠎of GSA Conte​nt Gen erator  DE MO.

این مواد باید کمچرب یا بدون چربی باشند. باید توجه داشته اشید که در این سیستم تغذیه نیازی به حذف همه مواد غذایی ندارید، بلکه باید مواد مفیدی با میزان کربوهیدرات پایین انتخاب کنید. گاهیاوقات افراد چنان در فکر لاغری و کاهش وزن هستند که فراموش میکنند باید به سلامت و زیبایی پوست خود نیز توجه داشته باشند. رژیم کم کربوهیدرات باعث کاهش قابل توجه چربی در چربی کبد می شود. بهبود شاخصهای سلامتی: بسیاری از مطالعات نشان دادهاند که رژیمهای کم کربوهیدرات میتوانند به بهبود شاخصهای سلامتی از جمله کلسترول، سطح قند خون، سطح انسولین و فشار خون کمک کنند. ۴۲-به جای اینکه در آرزوی وزن کم کردن باشید بهترین و هوشمندترین راهها را برای کاهش وزن پیدا کنید. یک مطالعه در سال 2017 همچنین نشان داد که رژیم کتوژنیک نسبت به کاهش وزن و A1c نسبت به یک رژیم معمولی و کم چرب دیابت بیش از 32 هفته بهتر عمل کرده است. هنگامی که گلوکز خون بیش از حد زیاد باشد و می تواند از کمبود انسولین ناشی شود ، کتواسیدوز دیابتی در دیابت نوع 1 شیوع بیشتری دارد. سردرد میکنند و دلیل اصلی کاهش و کمبود الکترولیت است. رژیم کتوژنیک در بیماران مبتلا به پانکراتیت، نارسایی کبدی، اختلالات متابولیسم چربی، کمبود اولیه کارنیتین، کمبود کارنیتین پالمیتوئیل ترانسفراز، کمبود ترانسلوکاز کارنیتین، پورفیریا یا پیروات کیناز منع مصرف دارد.

اگر دچار عدم تحمل لاکتوز هستید، باید شیر بدون لاکتوز یا شیر سویای غنیشده با کلسیم مصرف کنید. مصرف برخی خوراکیها در این رژیم بهشدت محدود میشود و در عوض برخی خوراکیها باید بیشتر مصرف شوند. طبق برآورد تغذیه ای، احتمالاً بخشی از این چربی ها با مصرف گوشت، تخم مرغ، ماهی و… درهرحال، اگر هنوز هم میخواهید رژیم کتوژنیک را امتحان کنید، میتوانید به سایت دکتر کرمانی متخصص تغذیه و رژیم لاغری مراجعه کنید. رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر ممکن است شما بگویید خوب این رژیمهای تجاری، به گفته خودشان کارمندانی دارند و کارشناسانی استخدام کرده اند که میتوانند این حجم از رژیم را ارائه برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه Pro 1402 دهند. روغنهای سالمی چون روغن زیتون و کانولا را در حجم بسیار اندک مصرف کنید و یادتان باشد که مصرف زیاد آنها باعث افزایش میزان کالریهای دریافتی میشود. یکی از اشتباهات رایج هنگام کاهش وزن، خوردن حجم زیادی از غذاهای کاملا فرآوری شده است. خوردن آجیل با کاهش خطر بیماری از جمله بیماری قلبی و دیابت مرتبط است. ۱۹- افطاری را آهسته بخورید و بجوید؛ زیرا بین غذا خوردن و احساس سیری تفاوت زمانی وجود دارد. نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا باعث احساس سیری میشه.