این جمجمه غول پیکر هیولای دریایی، رکورد جهانی را شکست – 1pezeshk


کشف یک جمجمه ۱۵۰ میلیون ساله پلیوسور در سال ۲۰۲۳ پس از بازیابی آن از ارتفاع ۱۲ متری بالای صخره‌ای در امتداد ساحل ژوراسیک، جهان را تکان داد. این جمجمه متعلق به یک پلیوسور، یک خزنده دریایی باستانی است که با نیروی آرواره‌های خود می‌توانست تیرانوزاروس رکس را در پیکار شکست دهد و به تازگی در کتاب رکورد‌های جهانی گینس ثبت شده.

جمجمه پلیوسور که «SeaRex» نام دارد، ۹۵ درصد از نظر سطح کامل است و آن را مبدل به کامل‌ترین جمجمه‌ای می‌کند که تا حالا کشف شده. این جمجمه تقریباً تمام استخوان‌های اصلی را داراست و ۱۳۰ دندان سیخ‌دار در هم قفل‌شده دارد.

دکتر جودیت ساسون، متخصص پلیوسور از دانشگاه بریستول، در این مورد می‌گوید: «من بسیاری از پلیوسور‌های را مطالعه کرده‌ام، اما هرگز نمونه‌ای را ندیده بودم که به خوبی این نمونه حفظ شده باشد و شامل بسیاری از جزئیات تشریحی در یک نمونه است که فقط تا حدی در نمونه‌های دیگر حفظ شده است.»

این جمجمه پس از آن کشف شد که فیل جاکوبز از علاقه‌مندان به فسیل، پوزه‌ای را در ساحل دورست پیدا کرد. او یک ویدیو ضبط کرد و آن را برای متخصص فسیل استیو اچ‌ام بی‌ای، فرستاد.

 بالافاصله یک هواپیمای بدون سرنشین در آنجا جستجو کرد و تمام مسیر را در امتداد صخره اسکن کردیم و بعد کشف بزرگ رخ داد. دانشمندان باید آن را تأیید می‌کردیم، به این معنی که با طناب از صخره پایین رفتمپ تا آن را للبنند. زمانی که برای دیدن جمجمه رفتیم، آنجا متوجه شدند که جمجمه معکوس افتاده است.

مراحل دشوار بیرون آوردن جمجمه ۲ متری  از صخره با جزئیات کامل در برنامه بی‌بی سی «اتنبرو و و هیولای دریایی غول پیکر» به نمایش گذاشته شده.

سر دیوید آتنبرو در ایمیلی گفت که این یکی از بزرگترین جمجمه‌هایی است که تا به حال دیده است. احتمال پیدا کردن این جمجمه بسیار اندک بود.

این جمجمه اکنون در مجموعه Etches در کیمریج، دورست به نمایش گذاشته شده و  اعتقاد بر این است که این در ساحل ژوراسیک با جستجوی بیشتر چیزهای فراتر از این جمجمه هم به دست خواهد آمد. واقعا بقیه بدن کجاست؟ و چطور می‌توان به آن دست یافت.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…





منبع