سامسونگ عزیز: لطفا یک Galaxy S25 Pro بساز! – 1pezeshk


سامسونگ هر ساله سه گوشی پرچمدار گلکسی اس را روانه بازار می کند. امسال گلکسی اس 24، گلکسی اس 24 پلاس و گلکسی اس 24 اولترا رونمایی شد و وارد بازار شد. با این حال، امیدوارم سال آینده سامسونگ یک عضو جدید را به خانواده معرفی کند: گلکسی اس 25 پرو.

البته تا این لحظه هیچ شایعه و شنیده‌ای در مورد ساخته شدن این مدل وجود ندارد. این صرفاً نظر من در مورد کاری است که به نظر من سامسونگ باید انجام دهد تا هم انتظارها را برآورده کند و هم محصولات نوآورانه را به کاربران خود ارائه دهد.

بنابراین، این گلکسی S25 پرو فرضی چیست و چرا فکر می‌کنم ضروری است؟

ابتدا نگاهی به رقبای اصلی سامسونگ در فضای گوشی‌های هوشمند (عمدتا در ایالات متحده) یعنی اپل و گوگل می‌اندازیم.

استراتژی عرضه گوشی‌های هوشمند اپل در چند سال گذشته کاملاً ثابت بوده. در سطح ابتدایی، یک آیفون خط اصلی و سپس یک نسخه پلاس کمی بزرگتر با مشخصات مشابه وجود دارد. در بالاترین سطح،  یک نسخه پرو با مشخصات بهتر و در نهایت، نسخه پرو مکس وجود دارد که بزرگترین و قدرتمندترین آنهاست.

گوگل کارها را کمی متفاوت انجام می‌دهد. در چند سال گذشته، دو گوشی اصلی داشته است: پیکسل و پیکسل پرو. به عنوان مثال، سال گذشته پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو رونمایی شد. با این حال، امسال به نظر می رسد گوگل در حال تغییر استراتژی خود است. شایعات متعددی حاکی از ایده عرضه سه‌گانه هستند: پیکسل 9، پیکسل 9 پرو، و پیکسل 9 پرو XL (و حتی ممکن است پیکسل فولد 2 به عنوان Pixel 9 Pro Fold عرضه شود).

مدل 9 پرو،  تقریباً به اندازه پیکسل 9 خواهد بود، اما دارای بسیاری از قابلیت‌های مشابه Pro XL بزرگ‌تر، از جمله دوربین سه‌گانه در پشت است. به عبارت دیگر، این گوشی باید به طور مستقیم با آیفون 16 پرو آینده رقابت کند.

این تغییر واقعاً هیجان‌انگیز است، زیرا در نهایت به طرفداران اندروید این امکان را می‌دهد که یک گوشی فوق‌العاده قدرتمند در فرم نسبتاً جمع و جور تهیه کنند. پیش از این، این چیزی بود که فقط اپل به ما می‌داد،همان آیفون 15 پرو.

معمولا سازندگان اندرویدی که گوشی‌های جمع و جور تولید می‌کنند، آن‌ها را به اندازه سایر گوشی‌های موجود در خط تولید خود، قدرتمند و مملو از ویژگی نمی‌کنند.

چنین چیزی سامسونگ را در موقعیتی مخاطره آمیز قرار می‌دهد زیرا تا آنجا که می‌دانیم، گوشی‌ای ندارد که بتواند مستقیماً با انواع پرو آیفون‌ها و پیکسل‌ها رقابت کند. مدل گلکسی اس پلاس به‌اندازه کافی ارتقاء قابل توجهی را ارائه نمی‌کند که «Pro» باشد، و مدل گلکسی اس اولترا آنقدر  قدرتمند است که  رقیبی در برابر آیفون 15 پرو مکس و پیکسل 9 پرو XL محسوب می‌شود.

بنابراین برای متعادل کردن خط تولید سامسونگ، یک گلکسی اس 25 پرو باید درست بین گلکسی اس پلاس و گلکسی اس اولترا قرار گیرد.

تا حالا شما می‌بایست 1000 دلار برای گلکسی اس پلاس خرج می‌کردید، یا پول بسیار بیشتری را برای گلکسی اس اولترا می‌دادید. از آنجایی که اپل و گوگل محصولاتی را ارائه می‌دهند که دقیقاً در این شکاف قیمتی قرار می گیرند، سامسونگ باید نگران باشد.

پس تا اینجای نوشته، اهمیت ساخت سامسونگ گلکسی اس 25 پرو جمع و جورتر را توضیح دادم، اما دوست دارم این گوشی چطور باشد؟

بدیهی است که یک گلکسی اس 25 پرو باید تمام قابلیت هایی را داشته باشد که ما از گلکسی اس 25 پلاس انتظار داریم. بر اساس ویژگی‌های گلکسی اس 24 پلاس، این ویژگی‌ها صفحه نمایش شامل صفحه نمایش 1440p با نرخ رفرش 120 هرتز، حداقل 12 گیگابایت رم، حداقل 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی، 45 وات سرعت شارژ سیمی است. پس، همه چیزهایی که گلکسی اس 24 پلاس از قبل دارد و هر آنچه که اس 25 پلاس ممکن است به همراه داشته باشد، گلکسی اس 25 پرو نیز باید داشته باشد.

با این حال، امتیاز مدل پرو، باید استفاده از بسیاری از ویژگی‌های اختصاصی خط اولترا باشد. مهمتر از همه، دوربین خواهد بود. دوربین Galaxy S24 Ultra حداقل از نظر مشخصات سخت افزاری بسیار پیشرفته تر از دوربین Galaxy S24 Plus است. گلکسی اس 25 پرو به همان قابلیت‌های دوربین از جمله لنز اصلی 200 مگاپیکسلی، سیستم تله فوتو دوگانه و تمام ویژگی‌های عکاسی با هوش مصنوعی نیاز دارد.

از نظر اجزای داخلی اگر مدل پرو تراشه اسنپدراگون مدل Ultra را داشته باشد، بسیار جذاب خواهد بود. به عبارت دیگر نباید پردازنده اگزینوس را استفاده کند. این استراتژی کاملاً مشابه استراتژی اپل خواهد بود، زیرا آیفون‌های پرو هر سال با تراه‌های سیلیکون جدید اپل عرضه می‌شوند، در حالی که مدل‌های غیرپرو پردازنده‌های سال قبل را دریافت می‌کنند.

حتی شیشه روکش گلکسی اس 25 پرو اگر مثل اولترا گوریلا باشد و بازتاب نور بسیار اندکی داشته باشد، بسیار عالی خواهد بود.

البته از نظر تکنیکی جمع کردن ویٓژگی‌های اولترا در مدل پرو، بدون شک سامسونگ را مجبور می کند تا قلم S Pen را از گلکسی اس 25 پرو حذف کند.

پس حذف قلم S و اندازه کوچکتر به سامسونگ اجازه می‌دهد تا همچنان مدل اولترا را به عنوان بهترین از بهترین ها معرفی کند. سامسونگ می‌تواند بگوید: «اگر اولترا را می‌خواهی یا باتری بزرگ‌تر و اسلات قلم S، نمایشگر بزرگ‌تر را، باید اولترا را بخری و بیشتر پول خرج کنی»

اما افرادی که به آن چیزها اهمیت نمی دهند یا صرفا به یک تلفن جمع و جورتر و ارگونومیک‌تر می‌خواهند می‌توانند مدل Galaxy S25 Pro را انتخاب کنند. این یک برد برد برای سامسونگ و مصرف کنندگان است.

اما چه اتفاقی برای مدل های گلکسی اس پلاس می افتد؟ یکی از نتایج می تواند این باشد که سامسونگ به کاری که اپل انجام می دهد ادامه دهد. یعنی نمی‌تواند گلکسی اس 25، گلکسی اس 25 پلاس، گلکسی اس 25 پرو و گلکسی اس 25 اولترا را به عنوان سری کامل داشته باشد. اپل این کار را به موفقیت انجام داده، بنابراین کاملا منطقی است که سامسونگ هم همین موفقیت را تکرار کندو

البته سامسونگ می‌تواند استراتژی گوگل را به جای اپل اتخاذ کند. یعنی سامسونگ گلکسی اس 25 پلاس را حذف کند و مدل پرو را جایگزین آن کند. پس ما یک گلکسی اس 25، یک گلکسی اس 25 پرو قدرتمندتر که تقریباً به همان اندازه یا کمی بزرگتر است و یک گلکسی اس 25 اولترا خواهیم داشت. این کار ممکن است بسیاری از طرفداران سامسونگ را ناراحت کند.

اگر سامسونگ بتواند این پرو خیالی را نزدیک به 1000 دلار قیمت بگذارد، فکر می‌کنم طرفداران سامسونگ از داشتن آن بسیار هیجان‌زده خواهند شد و قدردان سامسونگ خواهند شد.

من عاشق Galaxy S24 Ultra هستم، اما اندازه و طراحی جعبه‌ای آن را دوست ندارم و قلم S برای من تقریباً بی‌فایده است و قیمت گوشی هم که مسلما بسیار زیاد است. بنابراین خلاص شدن از شر این جنبه‌های اضافی (نظر شخصی) و تولید گوشی‌ای جمع و جورتر، ارگونومیک‌تر، به همان اندازه قدرتمند و ارزان، انتظار ما است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…





منبع