مردی که 72 سال در ریه آهنی زندگی کرده، داستان زندگی باورنکردنی خود را در شبکه اجتماعی تیک تاک به اشتراک گذاشت


یکی از آخرین افرادی که در داخل یک «ریه آهنی» زندگی می‌کند اخیراً به تیک تاک پیوسته و از این پلتفرم برای به اشتراک گذاشتن خاطرات جذاب خود در مورد  استفاده می‌کند.

پل الکساندر در سال 1952 در سن شش سالگی به فلج اطفال مبتلا شد، زمانی که شیوع بیماری در زادگاهش دالاس، تگزاس بسیار زیاد بود. فلج اطفال یک بیماری عفونی ناشی از ویروسی است که می‌تواند از فردی به فرد دیگر سرایت کند. در برخی موارد، این ویرویس بیماری‌زا  می‌تواند به سیستم عصبی مرکزی حمله کند و سلول‌های عصبی یا نورون‌های حرکتی را از بین ببرد و منجر به فلج شود.

فلج ایجاد شده معمولاً موقتی است، اما حدود یک مورد از هر 200 عفونت منجر به فلج غیرقابل برگشت می‌شود. الکساندر یکی از آن معدود بیمار نگون‌بخت بود و بعد از ابتلا دیگر نمی‌توانست بدنش را از گردن به پایین حرکت دهد.

در حالی که خود ریه‌های بازماندگان فلج اطفال فلج هنوز خوب کار می‌کنند، اما به دلیل فلج شدن عضلات قفسه سینه و دیافراگم، برای نفس کشیدن مشکل پیدا می‌کنند. برای غلبه بر این مشکل، الکساندر را در یک «ریه آهنی» قرار دادند، دستگاهی که با اعمال فشار منفی بر روی بیمار که داخلش جا داده می‌شود، کار می‌کند. تنفس مکانیکی به بیمار کمک می‌کند تا با پمپاژ کردن دستگاه، عمل دم را انجام بدهد و قفسه سینه‌اش را منبسط کند و به صورت مشابهی بازدم هم القا می‌شود.

الکساندر بیش از 70 سال در ریه آهنی باقی مانده است. او می‌تواند به طور موقت دو یا سه دقیقه از محفظه دستگاه خارج شود و به لطف تکنیکی که خودش آموخته است و اسم آن را “تنفس قورباغه” می‌نامد، که شامل بلعیدن حجم‌های هوا با استفاده از ماهیچه‌های گلو برای وادار کردن ورود هوا به ریه‌هایش است در این دقایق نفس بکشد. با این حال، این یک راه حل طولانی مدت نیست و او بیشتر اوقات خود را در اتاقک مکانیکی می‌گذراند.

تصور می‌شود که او تنها یکی از دو نفر در ایالات متحده باشند که به یک ریه آهنی متکی هستند. در دهه‌های گذشته، صد‌ها  نفر از این ماشین‌ تهویه استفاده می‌کردند. تخمین‌زده می‌شود که در سال 1939 حدود 1000 ریه آهنی در ایالات متحده استفاده می‌شد.

با این حال، از آن زمان، دانشمندان سیستم‌های تهویه کمتر تهاجمی را توسعه داده‌اند، به علاوه واکسن‌ها در کاهش نرخ فلج اطفال در سطح جهان بسیار موثر بوده‌اند.

ریه آهنین الکساندر را از دستیابی به برخی چیز‌های شگفت‌انگیز منع نکرده است. او در دانشگاه تگزاس در رشته حقوق تحصیل کرد و در سال 1984 موفق به کسب وکالت شد. او همچنین پنج سال را صرف نوشتن زندگینامه خود کرد – سه دقیقه برای یک سگ: زندگی من در یک ریه آهنی – با تایپ کردن در رایانه یا با  استفاده از یک مداد در دهانش.

الکساندر در آخرین اقدامش خود با نام کاربری @ironlungman به تیک تاک پیوسته است. در اینجا، او داستان‌های خود را به اشتراک می‌گذارد و حتی به سوالات طرفدارانش پاسخ می‌دهد، مانند نحوه زنده ماندنش او در هنگام قطع برق.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…





منبع