معرفی بهترین متخصص قلب و عروق کرونر – 1pezeshk


از آنجایی‌که سبک زندگی افراد تغییرات بسیاری داشته و کمی از حالت سالم دور شده، بیماری‌های قلبی و عروقی حتی در بین جوانان هم زیاد مشاهده می‌شود. یکی از شایع‌ترین‌ها در این زمینه آریتمی است. اگر شما هم به این معضل دچار هستید و می‌خواهید برای برطرف‌کردن آن اقدام کنید، باید به بهترین متخصص آریتمی قلب مراجعه کنید. این بیماری می‌تواند هنگام استرس و اضطراب بیشتر شده و این علائم را تشدید کند. دکترهای متخصص قلب همچون دکتر ریاستی و دیگر پزشکان می‌توانند با تشخیص درست، شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

معرفی بیماری های قلبی

بسیاری از افراد در زمان مواجهه با این اصطلاح به حمله قلبی فکر می‌کنند؛ در‌صورتی که مشکلات دیگری هم در این دسته قرار دارند. می‌توان از عروق کرونر، آریتمی، سکته و… به‌عنوان برخی از این معضل‌ها نام برد. متخصص در این زمینه وظیفه دارد در ابتدا این موارد را از هم تفکیک کرده، به تشخیص درست پرداخته و سپس برای درمان بیمار اقدام کند.

حمله قلبی یا همان سکته

عروق کرونر مجموعه‌ای از رگ‌هایی هستند که خون را به این عضو مهم می‌رسانند. هنگامی‌که یکی از این رگ‌ها دچار انسداد شده یا به‌طور کامل بسته شود، سکته رخ می‌دهد. به‌طور معمول حمله یا همان سکته در این بخش به دلیل بسته‌شدن رگ‌های کرونر با لخته خون ایجاد می‌شود. وقتی خون به این عضو مهم که وظیفه خون‌رسانی به تمام اجزای بدن را به عهده دارد نرسد، دچار سکته خواهید شد. تهوع، استفراغ، تپش سریع و نا‌منظم، تنگی نفس، درد در قفسه سینه و درد در گردن، فک و همچنین دست‌ها و پشت، برخی از علائم بروز این مشکل هستند.

وقتی چند مورد از آن‌ها را با همدیگر حس کردید، می‌توانید نتیجه بگیرید که دچار حمله یا سکته قلبی شده‌اید. البته این علائم در خانم‌ها و آقایان با کمی تفاوت همراه است.

 

متخصص آریتمی قلب

آریتمی یا همان تپش نا منظم

منظور از آریتمی، وجود مشکل در ریتم تپش است. وقتی این عضو از بدن نتواند پالس‌های خود را به‌درستی انجام دهد، با آریتمی مواجه خواهید شد. این بیماری در 3 نوع تاکی کاردی، فیبریلاسیون و باردی کاردی شناخته می‌شود. ضربان قلب تند (تاکی کاردی)، ضربان نا‌منظم (فیبریلاسیون) و ضربان کند و آرام (باردی کاردی) نام دارد. اینکه ضربان نا‌منظم را در برخی اوقات تجربه کنید، امری معمول است. اما اگر همین مسئله با آسیب‌دیدگی و درد قفسه سینه همراه باشد، می‌تواند در طولانی‌مدت سبب مرگ شود!

نرسیدن اکسیژن به قلب و بروز بیماری عروق کرونر

عروق کرونر وظیفه دارند تا اکسیژن، مواد غذایی و خون را به این ماهیچه جادویی در بدن برسانند. زمانی‌که این رگ‌ها با کلسترول تنگ شده باشند، این خون و اکسیژن نمی‌توانند به‌راحتی عبور کنند. بسته‌شدن دیواره رگ با کلسترول، سبب نازک‌تر‌شدن آن می‌شود. البته وقتی خون می‌خواهد از این محل باریک عبور کند، کمی فشار هم وارد می‌کند. امکان دارد همین فشار پارگی رگ را در بر داشته باشد. کلسترول‌های مضمن در این حالت می‌توانند با بستن دیواره عروق کرونر، درصد بروز سکته را بالا ببرند.

بیماری کاردیومیوپاتی

وقتی این ماهیچه قوی قدرت خود را از دست داده و تغییراتی در آن ایجاد شود، همین تغییرات می‌توانند در چگونگی پمپاژ خون و همچنین مقدار آن تاثیر‌گذار باشند. زمانی‌که دچار بیماری کاردیومیوپاتی شوید، عملکرد قلب‌تان در پمپاژ خود کاهش می‌یابد. در پی همین بیماری، امکان دارد به فشار خون بالا و بیماری دریچه قلبی مواجه شوید.

 

متخصص قلب تهران

معضل نارسایی میترال

دریچه میترال یکی از دریچه‌های اصلی این عضو از بدن است که وظیفه دارد پس از پمپاژ خون بسته شود. هنگامی‌که این دریچه نتواند کار خود را به‌درستی انجام دهد، خون دوباره به قلب باز می‌گردد. به این عمل، بی‌کفایتی میترال هم گفته می‌شود. وقتی چنان نارسایی داشته باشید، خون به‌خوبی به تمامی اعضا نرسیده و می‌تواند سبب احساس خستگی در شما شود. در چنین حالتی امکان دارد با انجام فعالیت‌های کمی سنگین به نفس نفس‌زدن بیوفتید.

بیماری های قلبی از بدو تولد

بیماری‌های از بدو تولد که اغلب با نام بیماری‌های مادرزادی شناخته می‌شود در این زمینه انواع مختلفی دارد. هنگامی‌که سوراخی بین بتن‌های قلب یک نوزاد وجود داشته باشد، گفته می‌شود فرد دارای بیماری نقص دیواره قلبی است. وقتی جریان خون در دهلیز‌ها کم بوده یا به‌طور کامل بسته باشد، نقص انسداد وجود دارد. اگر این ماهیچه نوزاد نتواند به علت وجود نقص اکسیژن را به‌همراه خون به بدن پمپاژ کند، بیماری سیانوتیک رخ خواهد داد. اگر این معضلات در همان ابتدا به‌درستی تشخیص داده شوند، می‌توانند موثر بوده و حتی فرد را به بهبودی کامل برساند.

بهترین متخصص فشار خون

همه ما دارای فشار خون هستیم، اما این فشاری که در رگ‌ها جریان دارد به‌صورت طبیعی است! به‌صورت کلی، این مسئله یکی از علائم حیاتی بوده و نشان می‌دهد خون در جریان درون رگ‌ها قدرت خوبی برای عبور دارد. اما هنگامی‌که این فشار از حد معمول بیشتر شود، می‌تواند به عروق خونی، مغز، کلیه و همچنین قلب آسیب وارد کند. بسیاری از پزشکان متخصص این بیماری را با نام قاتل خاموش می‌شناسند؛ چراکه علامت خاصی نداشته و نمی‌توانید متوجه وجود آن شوید.

زمانی‌که برای معاینه و چکاپ سالانه به متخصص مراجعه کنید، می‌توانید با آزمایشات مختلفی که از شما گرفته می‌شود ، متوجه وجود یا عدم وجود این بیماری شوید. اگر برای انجام درمان دیر اقدام کنید، امکان دارد عوارض جبران نا‌پذیری گریبانگیر‌تان شود.

درباره دکتر ریاستی

بسیاری از این بیماری‌های قلب و عروق برای تشخیص و درمان نیاز به پزشکی متخصص دارند. دکتر ریاستی که در این زمینه تخصص کافی را دارد، توانسته جزو یکی از اساتید برجسته و مهم هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوده و از این طریق کمک شایانی به این عرصه کند. شاید در ابتدا تخصص دکتر ریاستی برای تمامی بیماری‌ها در این حیطه کامل نبود، اما او توانست با گذراندن دوره‌های پیشرفته تخصص خود را در زمینه‌های دیگر هم کامل کند. می‌توان از حیطه‌های آنژیوگرافی عروق کرونر قلبی و مغزی، اکو قلب اطفال، الکتروفیزیولوژی قلبی و همچنین بیماری‌های از بدو تولد یا همان مادرزادی به‌عنوان بخشی از تخصص‌های پیشرفته این پزشک ماهر نام برد.

یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های این متخصص در زمینه اطفال است. دکتر ریاستی توانسته در مرکز طبی اطفال تهران بسیاری از بیماری‌های مادرزادی را تشخیص داده و به درمان آن‌ها بپردازد. البته این پزشک متخصص در این راه تنها نبوده و تیم مجربی هم در کنار ایشان قرار گرفته تا با همکاری یکدیگر بتوانند کار‌ها را به‌درستی پیش ببرند. تیم‌های کت لب و جراحی شما از مجموعه‌های ماهری هستند که با دکتر ریاستی همکاری داشته و توانسته‌اند به تشخیص به‌موقع و درمانی عالی بپردازند.

طبق همین شرایط است که این متخصص بیماری‌های قلب و عروق توانسته تا کنون رضایت بسیاری از بیماران را جلب کرده و آن‌ها را سالم و سلامت به خانه‌هایشان بفرستد. در این مسیر اساتید برجسته‌ای هم دکتر ریاستی را همراهی کرده‌اند؛ این پزشک متخصص دوره‌های پیشرفته تخصص خود را در کنار چنین اساتید بزرگی گذرانده است.

نحوه نوبت دهی

کلینیک دکتر ریاستی در شرق تهران قرار دارد. بسیاری از افراد برای اطمینان بیشتر سعی می‌کنند برای گرفتن نوبت به‌صورت حضوری اقدام کنند. نوبت‌دهی این کلینیک با شماره 09373585813 انجام می‌شود. کافی است برای گرفتن وقت از این کلینیک و مراجعه به آن، با این شماره تماس حاص کنید. البته باید این موضوع را هم بدانید که ساعتی که به شما داده می‌شود، به‌طور صرف برای تایم حضورتان در مطب است. امکان دارد پس از حضور در کلینیک مدتی را منتظر باشید تا توسط پزشک متخصص معاینه شوید.

جمع بندی

بیماری قلبی دارای انواع مختلفی است که امکان دارد هر یک از آن‌ها گریبانگیر شما شود. حتی اگر با آن‌ها مواجه نشده‌اید بهتر است هر چند وقت یکبار برای چکاپ به نزد پزشک متخصص رفته و معاینه شوید. یک متخصص قلب و عروق در تهران، می‌تواند این بیماری‌ها را به‌خوبی تشخیص داده و در زمان درمان، شما را راهنمایی کند.



منبع