مهم‌ترین فاکتورهای خرید پرینتر چه هستند؟ – 1pezeshk


با توسعه دنیای دیجیتال، پرینترها کاربردهای پر رنگی در دنیای ما پیدا کرده اند. از چاپ عکس گرفته تا چاپ متون اداری و دانشگاهی و انواع جزوه ها و بروشورها همگی جزو کاربردهای پرینتر می باشند. نکته مهمی که در خرید پرینتر اهمیت دارد، توجه به کاربرد آن است. چرا که پرینترها هر کدام برای یک زمینه خاص کاربرد دارند و این موضوع می تواند چالشی بزرگ در زمان خرید پرینتر باشد. در نتیجه بهتر است در زمان خرید از کارشناسان مربوطه مشاوره های لازم را دریافت کنید.

انواع پرینترهای قابل خریداری

پرینترها را می توان در انواع خانگی و اداری خریداری نمود. این دستگاه ها می توانند از نوع جوهر افشان، لیزری، رنگی، چند کاره و سه بعدی باشند. این موضوع بی شک در قیمت پرینتر نیز تاثیر گذار خواهد بود. با این حال بهتر است معیار اول برای انتخاب پرینتر، کاربرد مد نظر شما باشد. برخی پرینترها مانند پرینترهای جوهر افشان برای چاپ دقیق عکس ها و نقشه های رنگی با جزئیات دقیق گزینه بهتری نسبت به مدل های لیزری هستند. هر چند که در این باره باید به رزولوشن پرینتر که با واحد DPI سنجیده می شود مراجعه کنید.

بهترین پرینتر بازار کدام است؟

اگر قرار باشد بهترین پرینتر بازار را به شما معرفی کنیم باید سراغ پارامترهایی برویم که در کیفیت چاپ پرینتر تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال توان کار ماهانه پرینتر پارامتری است که آستانه تعداد برگه های قابل چاپ توسط پرینتر را تعیین می کند و این نرخ هر چه بیشتر باشد، نشان از قدرت بیشتر پرینتر دارد. بهره مندی از قابلیت تغذیه خودکار، پوشش دهی سایزهای متنوع کاغذ، بهره مندی از قابلیت چاپ دو طرفه، بهینه بودن ظرفیت کاغذ، تنوع اتصالات، قابلیت اتصال به وایفای و بهره مندی از نمایشگر همگی از مواردی هستند که می توانند در بالا رفتن ارزش خرید پرینتر تاثیر گذار باشند. فراموش نکنید که برند تولید کننده نیز در این راستا نقش مهمی ایفا می کند. بهتر است در خرید پرینتر سراغ برندهایی بروید که شناخته شده تر هستند و امتحان خود را نزد خریداران پس داده اند.

قیمت کارتریج در بازار چقدر است؟

اولین سوالی که اغلب خریداران کارتریج می پرسند این است که قیمت کارتریج در بازار چقدر است؟ آن ها قیمت روز را می خواهند و معمولا هم می خواهند که این قیمت دقیق باشد. کارتریج در حقیقت یک قطعه استوانه ای شکل است که تونر و جوهر پرینتر درون آن قرار می گیرد و این رنگ به واسطه کارتریج روی کاغذ پخش می شود. بی شک ارتباط مستقیمی بین قیمت کارتریج و خروجی پرینتر وجود دارد. طبیعی است که دریافت خروجی با کیفیت از پرینتر نیاز به خرید کارتریج مناسب دارد که لازمه آن پرداخت هزینه بیشتر است.

قیمت کارتریج تحت تاثیر نوع آن قرار دارد. کارتریج های بازار از دو نوع لیزری و جوهری هستند. نوع لیزری معمولا غیر قابل شارژ می باشد و همین موضوع در قیمت آن تاثیر مستقیم گذاشته است. این در حالی است که کارتریج های لیزری را می توان دوباره شارژ کرد و ماندگاری آن ها به مراتب بیشتر است. قیمت کارتریج جوهری شاید در وهله نخست اقتصادی تر از قیمت کارتریج لیزری باشد. اما اگر در بلندمدت به صرفه اقتصادی رقم خورده نگاه کنید، خواهید دید که کارتریج لیزری دوام و طول عمر بیشتری دارد و در بلندمدت صرفه اقتصادی خوبی را رقم می زند.

پارامترهای مهمی مانند تک رنگ بودن یا رنگی بودن کارتریج، برند تولید کننده، اوریجینال یا غیر اورجینال بودن، وزن و ابعاد کارتریج، قابلیت شارژ، کارایی و دستگاه های سازگار همگی از مواردی هستند که قیمت کارتریج را تحت تاثیر قرار می دهند. ناگفته نماند که پارامترهایی چون نوسانات نرخ ارز در بازار، نوسان در نرخ عرضه و تقاضا و سیاست گذاری های فروشندگان همگی می توانند قیمت کارتریج را دستخوش تغییرات کنند.

خرید بهترین جوهر پرینتر

کیفیت خروجی پرینتر ارتباط مستقیمی با جوهر پرینتر دارد. بی شک هر چه کیفیت جوهر پرینتر بالاتر باشد، خروجی دریافت شده از چاپگر جلوه زیباتری خواهد داشت و وضوح بالایی در آن پیدا خواهد بود. بدیهی است که توجه به مرغوب بودن جوهر پرینتر اهمیت زیادی در زمان خرید دارد. جوهرهای غیر فابریک دارای تفاوت قیمت جزئی با جوهرهای فابریک هستند که این تفاوت قیمت به زعم ما ارزش خرید جوهرهای غیر فابریک را بالا نمی برد.

نکات مهم خرید جوهر پرینتر

از مهمترین نکاتی که در زمان خرید جوهر پرینتر باید به آن دقت داشته باشید می توان به تثبیت شدن رنگ در تصاویر چاپ شده، حفظ سلامت هد در بلندمدت، ارائه پیگمنت بالا، عدم حل شدن در آب و عدم رنگ پریدگی در برابر نور خورشید اشاره کرد. خرید جوهر پرینتر از فروشگاه های معتبر این اطمینان را به شما می دهد که خروجی با کیفیتی از چاپگر تحویل خواهید گرفت.

دقت داشته باشید که جوهر پرینتر با هر کارتریجی سازگار نیست بنابراین بهتر است جوهر پرینتر و کارتریج را از یک فروشگاه خریداری کنید تا از سازگار بودن آن ها با یکدیگر اطمینان داشته باشید. چنانچه نیاز به خرید پرینتر، جوهر پرینتر و کارتریج با بهترین قیمت و کیفیت دارید و می خواهید نوسانات اقتصادی بازار کمترین تاثیر را در هزینه های خرید شما بگذارد، می توانید با کارشناسان آوندپرینتر در این مجموعه در تماس باشید.



منبع