چرا بسیاری از شرکت‌ها ChatGPT را ممنوع کرده‌اند؟ –


ChatGPT ثابت کرده که در بسیاری از حرفه‌ها دستیار نسبتاً جذابی است، اما استفاده از آن بدون خطر نیست، و برخی از شرکت‌ها ربات چت را در محل کار ممنوع کرده‌اند.

از یک سو بدیهی به نظر می‌رسد که آپلود اطلاعات مربوط به کار در یک پلتفرم هوش مصنوعی آنلاین متعلق به شرکت دیگری یک نقض احتمالی امنیت و حریم خصوصی است. با این حال، ChatGPT می‌تواند برای برخی در هنگام کمبود وقت، یک موهبت واقعی باشد.

به طور خاص، مهندسان نرم‌افزار ChatGPT را برای نوشتن، آزمایش یا اشکال زدایی کد مفید می‌دانند، حتی اگر این فناوری خطاهایی هم داشته باشد.

طبق نظرسنجی از حدود ۱۲۰۰۰ متخصص، حدود ۴۳ درصد از کارمندان از هوش مصنوعی مانند ChatGPT در محل کار استفاده می‌کنند، عمدتاً بدون اینکه به رئیس خود بگویند.

سامسونگ اخیراً پس از اینکه یک مهندس با کپی کردن کد منبع حساس در ChatGPT، بدترین کابوس یک شرکت فناوری را پیش چشمشان آورد، استفاده از آن را ممنوع کرد.

مانند بسیاری از شرکت‌ها، سامسونگ نگران این است که هر چیزی که در پلتفرم‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT یا Bard بارگذاری می‌شود، در سرور‌های آن شرکت‌ها ذخیره شود و راهی برای دسترسی یا حذف اطلاعات وجود نداشته باشد.

OpenAI می‌تواند از هر چیزی که در سیستم‌های هوش مصنوعی تایپ شده است مانند ChatGPT برای بهبود سیستم استفاده کند. ترس این است که اطلاعات اختصاصی یا حساس شرکت به ChatGPT ممکن است ناخواسته با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود.

OpenAI هنوز در حال رفع مشکلات امنیتی است: ChatGPT در ماه مارس به طور موقت خاموش کرد تا اشکالی را برطرف کند که در آن کاربران می‌توانستند عناوین تاریخچه چت سایر کاربران را ببینند.

سپس، در ماه‌آوریل، OpenAI این امکان را برای کاربران فراهم کرد که تاریخچه چت خود را غیرفعال کنند،این کار استفاده از داده‌ها برای آموزش مدل هوش مصنوعی خود جلوگیری می‌کند.

طبق نظرسنجی شرکت مشاوره گارتنر، در نتیجه نگرانی‌های امنیتی مختلف در مورد ربات چت، حدود نیمی از رهبران منابع انسانی دستورالعمل‌هایی در مورد ChatGPT را برای کارکنان خود صادر کرده‌اند، در حالی که ۳ درصد ChatGPT را کاملاً ممنوع کرده‌اند.

با این حال، برخی از شرکت‌ها متوجه شده‌اند که گریزی از هوش مصنوعی در حال حاضر نیست و پلتفرم‌های هوش مصنوعی خود را به عنوان جایگزین امن‌تری برای ChatGPT توسعه داده‌اند یا در حال ایجاد آن هستند.

آمازون ChatGPT را در ژانویه ممنوع کرد و از توسعه‌دهندگان خود خواسته است تا در صورت تمایل به مشاوره کدنویسی یا میانبر، از هوش مصنوعی داخلی آن به نام CodeWhisperer استفاده کنند.

 

در ماه مه، اپل استفاده از ChatGPT را برای برخی از کارمندان محدود کرد تا از افشای اطلاعات محرمانه جلوگیری کند. اپل در حال توسعه پلتفرم هوش مصنوعی خود در رقابت با ChatGPT است که می‌دانید توسط سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری مایکروسافت پشتیبانی می‌شود.

بانک مشترک المنافع استرالیا استفاده از ChatGPT را در ماه ژوئن محدود کرد و توصیه کرد کارکنان فنی‌اش از ابزار مشابهی به نام CommBank Gen. ai Studio که با مشارکت شرکت فناوری سیلیکون ولی H۲O. ai توسعه داده شده، استفاده کنند.

سایر بانک‌ها، از جمله بانک آمریکا، سیتی‌گروپ، دویچه بانک، گلدمن ساکس، ولز فارگو و شرکت جی‌پی مورگان، ChatGPT را به طور کامل ممنوع کردند.

شرکت حسابداری PwC کارکنان را تشویق کرده است تا با ChatGPT استفاده شخصی کنند، اما به آن‌ها هشدار داده است که از این برنامه برای کار مشتری استفاده نکنند.

بر اساس نظرسنجی از بیش از ۴۰۰ متخصص حقوقی از ایالات متحده، بریتانیا و کانادا، حدود ۱۵ درصد از شرکت‌های حقوقی در مورد ChatGPT هشدار داده‌اند. Mishcon de Reya، یک شرکت حقوقی مستقر در بریتانیا با حدود ۶۰۰ وکیل، استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی را به دلیل خطرات برای داده‌های حساس ممنوع کرد.

در ماه مه، به کارکنان پنج بیمارستان در استرالیای غربی گفته شد که استفاده از ChatGPT را متوقف کنند، زیرا برخی از این پلتفرم برای نوشتن یادداشتهای پزشکی خصوصی استفاده کردند.

پل فوردن، سرپرست سرویس بهداشتی متروپولیتن جنوبی پرث، گفت: «در این مرحله، هیچ اطمینانی از محرمانه ماندن اطلاعات بیمار هنگام استفاده از فناوری ربات هوش مصنوعی، مانند ChatGPT وجود ندارد، و همچنین خطرات امنیتی را به طور کامل درک نمی‌کنیم. به همین دلیل، استفاده از فناوری هوش مصنوعی، از جمله ChatGPT، برای فعالیت‌های مرتبط با کار که شامل هر گونه اطلاعات مربوط به بیمار یا خدمات بهداشتی بالقوه حساس است باید فوراً متوقف شود.

شرکت‌هایی که آشکارا ChatGPT را پذیرفته‌اند، آن را راهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید محتوا می‌دانند. شرکت کوکاکولا قصد دارد از ChatGPT و مولد تصویر هوش مصنوعی DALL·E برای برندسازی و محتوا استفاده کند. در ژانویه، BuzzFeed شراکتی برای ایجاد آزمون‌ها و محتوای دیگر برای متا با استفاده از API عمومی OpenAI آغاز کرد.

وب سایت بلاگ Medium “از استفاده مسئولانه از فناوری کمکی هوش مصنوعی استقبال کرده” اما از نویسندگان می‌خواهد که استفاده از آن را افشا کنند. CNET بی‌سر و صدا با نوشته‌های ن هوش مصنوعیر ا آزمایش کرده بود اما در ژانویه این کار را متوقف کرد.

بدون شک، هوش مصنوعی مولد در نهایت جایی در دفترها بازخواهد کرد و حتی ممکن است جایگزین برخی از کارکنان شود. اما، در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌ها خطرات بیشتری نسبت به سود، حس می‌کنند.

اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با ۱۸ سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:

«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.

اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.

«داخل این ساختمان صنعتی دو…

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟

یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!

مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:

۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و…

۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و…

۳-فهرست فیلم…