واقعا چرا بیشتر فالوورهای ما در اینستاگرام عکس‌ها یا محتواهای ما را نمی‌بینند؟ – 1pezeshk


آدام موسری، رئیس اینستاگرام مدعی است که دو دلیل وجود دارد که چرا پست شما به همه دنبال‌کنندگان شما نمی‌رسد و به گفته او ظاهرا ربطی به الگوریتم ندارد.

موسری در پستی در Threads در روز چهارشنبه ادعا کرده که که کاربران اینستاگرام اگر اخیراً متوجه کاهش شدید دسترسی به محتواهای خود شده‌اند و الگوریتم این پلتفرم را سرزنش می‌کنند.

اما موسری می‌گوید که الگوریتم “مقصر” نیست.

رئیس اینستاگرام می‌گوید که مطالب به 2 دلیل به دنبال‌کننده‌ها به اندازه قبل یا مورد انتظار نمی‌‌رسد.

یک دلیل که مشخص است: بسیاری از فالوور‌های شما برنامه را در آن روزی که پست گذاشته‌اید اصلا باز نمی‌کنند، و دوم، آن‌هایی که وارد سیستم می‌شوند، با دریاهای از پست‌ها و محتواهای ترجیحی مواجه می‌شوند و رمان را صرف دیدن آنها می‌کنند، در نتیجه آنقدر به پایین اسکرول نمی‌کنند تا پست شما را ببینند.

البته این پاسخ متقاعدکننده نیست. الگوریتم پست‌ها و توصیه‌هایی دارد و مدام آنها را جلوی دید ما می‌گذارد. بنابراین بسیار پیش می‌آید که بخواهیم مثلا پست‌های 10 پیج را حتما ببینیم. اما راه سرراستی برای اینکه هم محتواهای معمول را ببینید و هم آنها را مشاهده کنید، وجود ندارد.

موضوع دیگر این است که اگر مدتی به برخی از پیج‌های خوب کم‌محلی کنید، مثلا در حال و هوای خواندن کپشن‌های طولانی ولی خوب آنها نباشید، الگوریتم به تدریج آن مطالب را کمتر نشان می‌دهد. برعکس اگر به مطلبی مدت کوتاهی توجه زیاد کنید، مثلا بخواهید خودرو بخرید و به مطالب خودرویی توجه کنید یا مدتی به ترانه خواننده خصاصی توجه کنید، اینستاگرام شما را با پست‌هایی در این مورد بمباران می‌کند و توجه شما را از پست‌های معمول بازمی‌دارد.

هر کسی هم وقت ندارد که آنقدر اسکرول کند تا به پست مورد علاقه خود برسد و ممکن است زمانی برسد که اصلا یادش برورد پیج دلخواهی هم داشته که دیگر نمی‌بینید!

چون ما نمی‌توانیم سیاست الگوریتمی اینستاگرام را تغییر بدهیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که حرفه‌ای‌های اینستاگرام هیچگاه فقط روی تعداد فالوورها حساب باز نمی‌کنند، بلکه واکنش یا ری‌اکشن آنها را در قالب لایک و کامنت موافق یا مخالف و سیو شدن و اشتراک را برمی‌انگیزند.

این کار هم جز با مطالبی که عمدا به این منظور طراحی شده باشند، ممکن نمی‌شود. به عبارتی مطالب معتدل و خنثی یا مطالبی که خواننده بعد از یک دقیقه دیدن ویدئو یا خواندن کپشت متوجه مقصود کاربر شود، مدفون می‌شوند. مطلب شما چند ثانیه وقت دارد که ری‌اکشن بخرد و در نتیجه بازدید را بالا ببرد.

یک پدیده‌ای هم خود من در ذهنم ابداع کردم با عنوان جدایی یا انفکاک لایک و اشتراک.یعنی چه؟

بعضی از مطالب شما ممکن است خیلی خوب باشند و حلقه مخاطبان خاص شما مثلا پانصد بار یا بیشتر لایکش کنند. اما به خاطر عمیق بودن مطلب با جو غم آن، با خودشان بگویند که این مطلب برای اشتراک سنگین است و دوست آنها را زده می‌کند. پس مطلب را برای خودشان نگه می‌دارند و تعداد اشتراک‌ها اصلا تناسبی با لایک پیدا نمی‌کند. پیداست مطالبی بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند که خیلی شاد و سرخوشانه باشند یا حاوی خبر مهمی باشند.

حالا اگر قرار باشد که هم مطلبی تولید کنیم که در چند ثانیه اول ری‌اکشن داشته باشد و هم نشاط‌ برانگیز و مبهوت کننده باشد، عرصه برای مطالب عمیق خیلی تنگ می‌شود.

موسری توصیه می‌کند که کاربران اینستاگرام اگر «در واقع می‌خواهند نسبت به ارتباط یک حساب کاربری درک کنند» به جای تعداد فالوور‌ها، روی بازدید‌ها و لایک‌ها تمرکز کنند.

بسیاری از کاربران Threads اینستاگرام را به داشتن یک الگوریتم معیوب متهم کردند که توصیه‌های الگوریتمی را به حساب‌هایی که مردم واقعاً دنبال می‌کنند اولویت می‌دهد.

آن طور که Search Engine Land اشاره می‌کند، بسیاری حتی برای حمایت از نظر خود اسکرین شات‌های تجزیه و تحلیل را به اشتراک گذاشتند.

یکی از کاربران نوشته:

«مزخرف. من وارد برنامه می‌شوم و مملو از تبلیغات و پست‌های پیشنهادی می‌شوم که کمتر به آن‌ها اهمیت می‌دهم.»

اینفلوئنسر محبوب میم @tank.sinatra می‌نویسد: “آدام من باید با احترام اینجا مخالفت کنم.”

در واقع “الگوریتم اینستاگرام در تلاش است تا بفهمد مردم چه چیزی را می‌خواهند ببینند، نه اینکه به آن‌ها اجازه دهد محتوا را خودشان انتخاب کنند و خودشان تصمیم بگیرند.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…





منبع