آشنایی با مجموعه‌ی کنکوریوم مهر و ماه (شبیه ساز کنکور سراسری)


رپورتاژ

چکیده : معرفی بسته‌های شبی‌ساز کنکوریوم انتشارات مهر و ماه

بازار منابع کمک‌آموزشی مدت‌هاست درگیر چرخه‌ای معیوب در عرضه و تقاضا شده است؛ به‌عبارتی تعدادی از فعالان این حوزه با ایجاد نیاز کاذب در دانش‌آموزان تلاش می‌کنند فروش محصولات خود را افزایش دهند. از طرفی دانش‌آموزان با خرید بیشتر زمینه را برای فعالیت گسترده‌تر افراد سودجو ایجاد می‌کنند. با وجود آنکه برای موفقیت در این مسیر بهتر است از منابع آموزشی استفاده کنید اما موضوع مهم‌تر انتخاب منبعی استاندارد و اصولی است؛ این کار به شما کمک می‌کند استفاده‌ی بهینه‌ای از انرژی و زمان داشته باشید و به نتیجه‌ی مطلوب‌تری برسید.  بررسی کنکورهای سراسری سال‌های گذشته یکی از بهترین استراتژی‌های مطالعاتی در دوران جمع‌بندی و ایام منتهی به کنکور است. به این ترتیب می‌توانید در شرایط مشابه بارها خود را به چالش بکشید و شناخت بهتری از وضعیت تحصیلی و میزان آمادگی خود داشته باشید. تعداد زیادی پکیچ با همین هدف طراحی شده و در اختیار داوطلبان کنکوری قرار گرفته است. هر یک از این پکیج‌ها برای عده‌ای از داوطلبان منبع مطالعاتی ایده‌آل است و در انتخاب این منبع باید به سطح علمی، مهارت‌های تست‌زنی، عادت‌های شخصی در مطالعه و مدت زمان باقی‌مانده تا کنکور سراسری توجه داشت.

مجموعه کنکوریوم مهر و ماه یکی از پرفروش‌ترین منابع کنکور است که در ادامه محتوای این بسته‌ی آموزشی را دقیق‌تر و کامل‌تر بررسی می‌کنیم.

ساختار کلی و ویژگی‌های ظاهری مجموعه کنکوریوم مهر و ماه

انتشارات مهر و ماه سال‌هاست یکی از فعالان موفق و تاثیرگذار در دنیای کنکور بوده؛ منابعی که بارها و بارها از این نشر به تجدید چاپ رسیده‌اند از نشانه‌های کیفیت بالا در محتوای محصولات نشر مهر و ماه به شمار می‌روند. مجموعه کتاب‌های کنکوریوم نیز از پرطرفدارترین منابع مهر و ماه هستند. برای هر یک از پایه‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی یک بسته‌ی مجزا و جداگانه طراحی شده که آمادگی مخاطب را برای شرکت در آزمون و امتحان افزایش می‌دهد.

محتوای اصلی هر بسته را دفترچه‌های سوال، پاسخ‌برگ‌ها و پاسخنامه‌ها تشکیل می‌دهند. باتوجه به این موارد بهترین بازه‌ی زمانی برای بررسی این مطالب، در دوران جمع‌بندی و اواخر سال تحصیلی است. انسجام موجود در محتوای هر دفترچه به شما اجازه می‌دهد حتی در صورت نیاز به مطالعه‌ی انتخابی برخی مباحث بپردازید و در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

ویژگی‌های ظاهری دفترچه سوالات عینا مشابه دفترچه سوالات کنکور سراسری است؛ فونت و سایز نوشته‌ها مشابه است و میزان فضای خالی که در هر صفحه وجود دارد نیز از ساختار کنکور الگوبرداری شده. این موارد به مخاطب کمک می‌کنند آشنایی بیشتری با جلسه‌ی آزمون داشته باشد و عملکرد بهتری از خود نشان دهد. لحن غالب مولفان نیز ساده و رسمی اما به‌دور از هرگونه ابهام و پیچیدگی است.

بررسی دفترچه‌های سوالی مجموعه کنکوریوم مهر و ماه

  • دفترچه سوالات کنکورهای سراسری
    ۱۲ دوره کنکور سراسری، از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲، اصلی‌ترین محتوای این پکیج را تشکیل می‌دهند. بررسی سوالات کنکورهای گذشته می‌تواند شما را با ساختار کلی این آزمون آشنا کند. برای مثال قادر خواهید بود سوژه‌های تستی مهم و پرتکرار را بشناسید، مسائل مختلف را از دیدگاه طراحان کنکور ببینید و استراتژی مناسب برای روبه‌رو شدن با هر تیپ سوال را در فضایی تخصصی بکار بگیرید.
  • آزمون‌های شبیه‌ساز
    دو دوره آزمون شبیه‌ساز در بسته‌ی کنکوریوم ارائه شده که توسط تیم مولفان مهر و ماه طراحی شده‌اند. مولفان تلاش کرده‌اند در این مسیر فعالیت‌های خود را تا حد ممکن مشابه کنکورهای سراسری پیش ببرند؛ برای مثال در طراحی تست به تیپ‌های سوالی رایج سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای داشته‌اند یا در تعداد و مدت‌زمان تعیین‌شده برای سوالات هر درس، از کنکور سراسری پیروی کرده‌اند.
    باوجود تشابه‌هایی که میان آزمون‌های شبیه‌ساز و کنکورهای سراسری وجود دارد، خلاقیت‌هایی نیز در محتوای این دفترچه‌های سوالی به چشم می‌خورد؛ برای مثال مولفان تلاش کرده‌اند موضوعاتی را بررسی کنند که تا کنون شانس حضور در کنکورهای سراسری را نداشته‌اند. هم‌چنین بررسی این محتوا به دانش‌آموز کمک می‌کند از دید چندین طراح مختلف یک موضوع مشخص را ببیند و در موقعیت‌های مشابه تک‌بعدی عمل نکند.
  • آزمون‌های آنلاین
    ۸ آزمون آنلاین در مجموعه کنکوریوم مهر و ماه قابل دسترسی است. این آزمون‌ها کنکورهای سراسری از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ هستند اما تغییرات اساسی در محتوای آن‌ها اعمال شده. تمام مطالب مربوط به نظام قدیم، که از کتاب‌های درسی نظام جدید حذف شده‌اند، در این آزمون‌ها ویرایش شده تا صفر تا صد محتوا با نیازهای امروز داوطلب برای کنکور سراسری هم‌خوانی داشته باشد.

موضوع مهم بعدی در رابطه با این آزمون‌ها، تیپ‌های تستی و سوژه‌های سوالی است که در سال‌های اخیر مورد توجه طراحان کنکورهای سراسری نبوده‌اند اما همچنان شانس بالایی برای حضور در دوره‌های آتی دارند.

بررسی پاسخ‌نامه‌ی مجموعه کنکوریوم مهر و ماه

پکیج کنکوریوم مهر و ماه دو پاسخنامه‌ی کلیدی و تشریحی برای سوالات ارائه کرده است. پاسخنامه‌ی کلیدی به‌صورت فیزیکی در پک وجود دارد اما برای دسترسی برای پاسخ‌های تشریحی و سایر مطالب می‌توانید از اپلیکیشن اختصاصی این بسته استفاده کنید.  ویدیوی حل تصویری تمامی تست‌ها در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد. در این ویدیوها اساتید برجسته و مطرح کنکور حضور دارند و به تشریح صفر تا صد هر سوال پرداخته‌‌اند. در حل پرسش‌ها ساده‌ترین روش‌ها بکار رفته‌اند؛ در تعدادی از تست‌ها صرفا به یک روش اکتفا نشده و راه‌حل‌های پیشنهادی نیز ارائه شده است. تحلیل سایر گزینه‌ها، مرور نکات مهم و رسم شکل و نمودار برای تفهیم بهتر موضوع، از دیگر ویژگی‌های پاسخنامه ویدیویی هستند.

کتابچه استراتژی کنکور بسته‌ی شبیه‌ساز مهر و ماه

این کتابچه هدیه‌ای که است که طراحان پکیج برای شما در نظر گرفته‌اند. برای اینکه در کنکور سراسری به نتیجه‌ی مطلوب‌تری برسید لازم است یک سری نکات ریز و جزئی را رعایت کنید؛ از جمله‌ تکنیک‌های تست‌زنی و مهارت‌هایی همچون مدیریت زمان. در کتابچه استراتژی کنکور تمام این مطالب بررسی شده‌اند.

اپلیکیشن کنکوریوم مهر و ماه

با استفاده از این اپ می‌توانید پاسخ‌برگ خود را تصحیح کنید و درصدهای پاسخ‌گویی خود در هر درس را محاسبه کنید. آزمون‌های آزمایشی آنلاین، همایش‌های جمع‌بندی دروس مختلف و ویدیوهای حل تک‌تک سوالات آزمون‌ها نیز در همین قسمت قابل دسترسی هستند.

خرید مجموعه کنکوریوم مهر و ماه به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

فارغ از سطح علمی که دارید، یکی از گام‌های نهایی در مسیر مطالعه‌ی شما جمع‌بندی مطالب است. در این بازه باید هرآنچه آموخته‌اید را ارزیابی کنید؛ بهتر است در شرایطی مشابه شرایط جلسه‌ی آزمون به بررسی سوالات بپردازید. آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده و کنکورهای سراسری یکی از بهترین گزینه‌ها هستند.  می‌توانید با خرید پکیج مهر و ماه از وبسایت کتابچی خود را در چنین شرایطی به چالش بکشید و با شناخت نقاط قوت و ضعف خود، برنامه‌ریزی بهتری برای ادامه‌ی مسیر داشته باشید.



منبع