احساس جوان‌تر بودن از سن تقویمی، پیوند عجیبی با سن زیستی شما دارد – 1pezeshk


پیری اجتناب‌ناپذیر است، اما در سطح سلولی، سرعت‌های متفاوتی دارد و به علاوه شناخته شده است که در دوران بارداری و زمان‌های استرس تسریع می‌یابد، اما برگشت‌پذیر است.

تخمین سن افراد فقط با نگاه کردن به آن‌ها می‌تواند سن زیستی و سلامت آنها را با تقریب خوبی مشخص کند.

اما بیان این دیدگاه‌ها ممکن است تأثیرات روانی جدی برای افرادی که نظرات مثبت یا منفی را دریافت می‌کنند، داشته باشد و پیامد‌هایی برای سلامت جسمانی آن‌ها داشته باشد. در ضمن ادراک خود ما از پیری نیز می‌تواند بر نحوه پیر شدن ما نیز تأثیر بگذارد.

این یافته‌ها بر اساس یک مطالعه جدید از دانشمند بهداشت دانشگاه اوکلاهما، جولی اوبر آلن و همکارانش، که از داده‌های ۲۰۰۶ بزرگسال آمریکایی ۵۰ تا ۸۰ ساله از یک نظرسنجی ملی در سال ۲۰۱۹ در مورد روند سالخوردگی سالم به دست آمده‌اند.

از شرکت‌کنندگان در مورد اینکه چقدر جوان یا پیر نسبت به همسالان خود به نظر می‌رسند پرسش شد و اینکه دیگران در مورد جوان ماندن یا پیری شدن آنها چه اظهار نظری کرده‌اند.

در حالی که ۵۹ درصد از مردم فکر می‌کردند جوان‌تر از همسالان خود به نظر می‌رسند، تنها ۶ درصد اذعان داشتند که پیرتر از افراد همسن به نظر می‌رسند.

بنابراین، بسیاری از ما تمایل داریم فکر کنیم  زیباتر از آنچه که هستیم به نظر می‌رسیم.

در مقایسه با مردان، زنان بیشتری فکر می‌کردند که نسبت به همسالان خود جوان‌تر به نظر می‌رسند، اما همچنین تمایل داشتند تا زمان و پول بیشتری را نسبت به مردان صرف کنند تا جوان‌تر به نظر برسند.

اما صرف وقت گرانبها و پول برای جوان به نظر رسیدن، یعنی همان کاری که یک سوم شرکت‌کنندگان انجام می‌دادند، همیشه نظرات منفی یا کلیشه‌های پیری را برای هر دو جنس از بین نمی‌برد.

این افراد گزارش کردند که هم با برخوردهای منفی در مورد سنشان مواجه شده‌اند، مانند فرضیات منفی در مورد توانایی‌شان برای دیدن، شنیدن یا استفاده از فناوری، و همچنین  تأییدیه‌های مثبت در مورد سن خود را دریافت کرده‌اند.

نکته جالب این بود که افرادی که گزارش‌های مثبت‌تر در مورد سن خود گرفته بودند، احتمالاً از سلامت جسمی و روانی بهتری نیز برخوردار هستند.

از طرف دیگر، کسانی که با اظهارات منفی بیشتری در مورد سن خود مواجه می‌شدند، احتمالا از نظر روحی و جسمی سلامت ضعیف‌تری داشتند.

احساسات و تجربیات پیری که ریشه در تأکید جامعه ما بر جوان‌گرایی و تعصب در برابر پیری دارد، به‌نظر می‌رسد به‌طور غیرمستقیم با سلامتی، چه روحی و چه جسمی، رابطه داشته باشد.

البته این مطالعه فقط بزرگسالان آمریکایی را مورد بررسی قرار داده بود، و سایر فرهنگ‌ها یا کشور‌ها ممکن است ادراکات یا ارزش‌های متفاوتی از پیری داشته باشند.

روانشناسان افراد را تشویق می‌کنند تا نگرش خود را نسبت به سالمندی اصلاح کنند زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که افراد مسن با تصور مثبت از سالمندی عمر طولانی‌تری دارند.

ورزش بیشتر، بهتر غذا خوردن، و سیگار نکشیدن و ننوشیدن الکل می‌تواند در هر حال رویکرد مثبتی برای دفع پیری باشد.

این مطالعه در Psychology and Aging منتشر شده است.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…





منبع