چگونه باغ‌های خشک ژاپنی الهام‌بخش ویدئوی تیتراژ سریال شوگان شدند – 1pezeshk


سریال شوگان این روزها خیلی گل کرده و طرفداران زیادی منتظر پخش قسمت‌های انتهایی و سرنوشت قهرمان‌های داستان هستند. اما هیچ به تیتراژ ابن سریال توجه کرده‌اید؟

این تیتراژ باید می‌توانست روح سریال و پیچیدگی داستان آن را در ۹۰ ثانیه نمایش دهد.

جالب است که استودیوی طراحی این سکانس همان استودیوی سریال‌های The Last of Us و House of the Dragon، است و از ژاپن دهه ۱۶۰۰ الهام گرفته.

طراح این تیتراژ نادیا تزو است و در این زمینه گفته کهبرای تولید تیتراژ بر عناصر طراحی و سبک‌های هنری آن دوره از تاریخ ژاپن، مانند نقاشی‌ها یا جزئیات معماری متمرکز شده‌‌ بودند. با این حال، ‌ایده‌ای که بلافاصله توجه تیم را به خود جلب کرد، باغ‌های خشک ژاپنی بود که از ماسه و شن تشکیل شده بودند.

در آن زمان ژاپن کشوری منزوی بود و روابط حارجی زیادی نداشت.

با در نظر گرفتن این مفهوم، ژاپن – و کل سریال شوگون یا شوگان – تبدیل به جهانی مینیاتوری در تیتراژ شده‌اند. خورشید بر فراز یک باغ خشک آرام طلوع می‌کند، جایی که صخره‌ها نمایانگر زمین و شن بین آن‌ها اقیانوس‌ها را تداعی می‌کند. در آنجا، کشتی جان بلکثورن (Cosmo Jarvis) را می‌بینیم که در حال حرکت است. نبرد بین نیرو‌های یوشی توراناگا (هیرویوکی سانادا) و‌ایشیدو کازوناری (تاکهیرو هیرا) به زودی دنبال می‌شود.

تزو توضیح می‌دهد برای تناسب باغ باید از فاصله دور تماشا شود. نه خیلی دور، شما قرار نیست در آن باشید. تا یک دیدگاه سوم شخص را ارائه بدهیم. این دیدگاه مشاهده‌ای با احساس کل مفهوم نمایش مطابقت دارد، زیرا بلکثورن یک فرد خارجی است. او همه چیز‌هایی را که اتفاق می‌افتد مشاهده می‌کند و نمی‌تواند مداخله زیادی انجام بدهد.

جزئیات عنوان‌بندی سریال زیاد هستند. خود ماسه زمان زیادی را صرف کرد تا کامل شود، زیرا تزو و تیمش باید اطمینان حاصل می‌کردند که پودری به نظر نمی‌رسد و وزن مناسبی دارد. آن‌ها همچنین در مورد معماری و چیدمان قلعه اوزاکا و همچنین طرح‌های بسیاری از کشتی‌های حاضر در این سکانس تحقیق کردند. آن‌ها همچنین مدل‌های سه بعدی دیجیتالی را از تیم تولید شوگون دریافت کردند تا تصاویر بتوانند در کل ثابت بماند. یکی از جزئیات جالب توجه، گنجاندن مدل نمایشی دهکده ماهیگیری آجیرو است که می‌توانید آن را روی پایه خزه‌ای یکی از صخره‌های باغ خشک ببینید.

در جای دیگر، می‌توانید نماد‌های کلیدی ، مانند نمای چنگک‌زده شن باغ را ببینید.

اسپویل:

هنگامی که جنگ باغ را فرا می‌گیرد، صلیب ماریکو منفجر می‌شود، تصویری که با توجه به سرنوشت او در قسمت ۹ بسیار دلخراش است. تاج سه گل توراناگا نیز برجسته است.

پس از اینکه تیتراژ از حالت صلح‌آمیز به جنگ یهمه‌جانبه تبدیل شد، کوهی را  می‌بینیم که در حال فرو ریختن است که اشاره به زمین لرزه شدید قسمت 5 دارد.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

” بث مون ” عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…





منبع