آغاز به پخش سریال مورد انتظار و بسیار باکیفیت شوگان Shōgun


سال‌ها پیش ما از تلویزیون سریال شوگان را دیده بودیم. آن سریال در سال 1980 ساخته شده بود. اما سریال جدید شوگان، ساخته سال 2024 و یک سریال تلویزیونی درام تاریخی آمریکایی است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته جیمز کلاول در سال ۱۹۷۵ ساخته شده است. این رمان قبلاً در یک مینی سریال تلویزیونی در سال 1980 اقتباس شده بود که از آن یاد کردم. این سریال 10 قسمتی است و هم‌اینک دو قسمت از آن پخش شده و وارد سایت‌های دانلود و پخش جاری هم شده است.

شوگان داستان «برخورد دو مرد جاه طلب از جهان‌های مختلف را دنبال می‌کند؛ جان بلکثورن، یک ملوان یا دقیق‌تر بگویم یک سکاندار انگلیسی خطرپذیر است. او می‌خواهد راه کشور ناشناخته ژاپن را که پرتغالی‌ها آن را قبلا یافته‌اند برای انگلیسی‌ها هم باز کند، سرزمینی که فرهنگی بس ناآشنا دارد.

از آن سو ما با توراناگا، آشنا می‌شویم. یک فرمانده زیرک که رقبایش می‌خواهند او را به کلی از قدرت به زیر بکشند و بعد با جنگ داخلی میان خود، امپراتور بعدی ژاپن را مشخص کنند.

شُوگون shōgun به معنی سردار نیروهای جنگ‌آور (سپهسالار) و لقبی تاریخی است که در بیشتر زمان‌ها به صورت ارثی به فرزندان خاندان‌های فئودالی ژاپن تعلق می‌گرفت. این لقب هم‌سنگ بالاترین درجه در فرماندهی نظامی دوران مدرن به حساب می‌رفته‌است.

شوگانی که کلاول تخیل کرده، نسخه‌ای تغییریافته و داراماتیک شده از رویداد‌ها و تاریخ واقعی است. شخصیت بلکثورن بر اساس زندگی دریانورد واقعی انگلیسی ویلیام آدامز استوار است، که در ژاپن به یک سامورایی تبدیل شد که تحت فرمان توکوگاوا ایه یاسو، قرار گرفت و شخصیت شوگان یوشی توراناگا از روی او اقتباس شده است.

بازیگران شخصیت‌های اصلی این سریال به شرح زیر هستند:

هیرویوکی سانادا در نقش لرد یوشی توراناگا

کاسمو جارویس در نقش سکاندارد جان بلکثورن

آنا ساوای در نقش تودا ماریکو (هوسکاوا گراسیا)

تادانوبو آسانو در نقش کاشیگی یابوشیگه (هوندا ماسانوبو)

تاکهیرو هیرا در نقش ایشیدو کازوناری (ایشیدا می‌تسوناری)

تامی باستو در نقش پدر مارتین آلویتو

فومی نیکایدو در نقش اوچیبا نو کاتا

سریال از جایی آغاز می‌شود که ملوانانی که 4 کشتی اکتشافی خود را از دست داده‌اند و تنها یک کشتی فرسوده دارند در حالی که غرق در تعفن هستند و گرسنگی کشیده‌اند و از شدت ابتلا به بیماری اسکوربوت  دندان‌هایشان در حال ریختن است، سرانجام به ژاپن می‌رسند. اما آنها درست در آستانه جنگ‌های داخلی ژاپن در اوایل قرن هفده به ساحل ژاپن رسیده‌اند. آنها بالافاصله شناسایی می‌شوند و توراناگا که در آستانه خلع مقام است به این فکر می‌افتد که چطور با وچود آنها می‌تواند ورف را به سود خود برگرداند.

خود رمان هزار صفحه است و اقتباس 10 قسمتی از آن کاری بسیار دشوار می‌نماید. اما تا جایی که سریال را دنبال کردم، سریال پرکشش بود و با ضرب‌آهنگی خوب داستان خود را ساده و پرکشش روایت می‌کرد و ما را علاقه‌کند به پیگیری سرنوشت قهرمانان آن می‌کرد.

ما می‌خواهیم بدانیم که بالاخره یک سال بعد از درگذشت تایکو، حاکم عالی، وارث جوانش می‌تواند به شانزده سالگی برسد و حکومت را در دسترس بگیرید یا پنج عضو شورای نایب السلطنه‌ها چه بر سر هم خواهند آورد.

هوش و خرد توراناگا تا به کچا پیش خواهد رفت؟ آیا خبر از جنگ‌های حماسی و شورانگیز در سریال خواهد بود یا خیر؟

از نظر بصری هم سریال بسیار چشم‌انداز است و بازسازی ژاپن قدیم در آن به خوبی انجام شده و شاید در قسمت‌های بعد حتی جلوه‌های شورانگیزتری ببینیم.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام “Bollenstreek”…

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…





منبع