چین در حال ساخت یک دیتاسنتر یا مرکز داده بسیار بزرگ در زیر آب با قدرت ۶ میلیون رایانه شخصی است


حجم عظیمی از اطلاعات دیجیتالی که هر روز تولید می‌شود، باید در جایی ذخیره شود و چین‌ ایده‌ای نوآورانه برای جدیدترین دیتاسنتر خود را آغاز کرده است: قرار دادن آن‌ها در زیر آب.

مراکز داده قفسه‌های وسیعی از فضای ذخیره‌سازی رایانه هستند که همه چیز را از لیست‌های پخش Spotify گرفته تا پیام‌های Gmail در خود جای می‌دهند. در حالی که نصب این واحد‌های بزرگ آنها در زیر آب کار آسانی نیست، این کار دو مزیت کلیدی وجود دارد.

نخست اینکه فضای زمینی گران است و یا ممکن است در دسترس نباشد. با برنامه جدید چین قرار است  تا سال ۲۰۲۵ صد بلوک از این مرکز داده در محل قرار داده شوند که حدود ۶۸۰۰۰ متر مربع  را اشغال خواهد کرد. این فضا تقریباً به اندازه ۱۳ زمین فوتبال است. در حالی که مراکز داده در ۳۵ متری زیر دریا، محدودیت فضا ندارند.

ثانیاً، و مهمتر از از دلیل اول، آب دریا به عنوان یک خنک‌کننده طبیعی عمل می‌کند و دما را در اطراف مراکز داده پایین نگه می‌دارد. تخمین‌زده می‌شود که حدود ۱۲۲ میلیون کیلووات ساعت برق در سال می‌تواند صرفه‌جویی شود، یا به اندازه میانگین مصرف برق ۱۶۰ هزار شهروند چینی.

این‌ها مزایا بودند، اما نصب این واحد‌های ۱۳۰۰ تنی در زیر آب آسان نیست. آن‌ها باید به گونه‌ای ساخته شوند که در برابر فشار و خوردگی اعمال شده توسط آب دریا مقاومت کنند و دقیقاً مشخص نیست که این بلوک‌های عظیم الکترونیکی چگونه بر اکوسیستم‌های دریایی که در آن‌ها قرار می‌گیرند تأثیر می‌گذارد.

هر واحد قدرت پردازشی، برای مدیریت ۴ میلیون تصویر با کیفیت بالا در هر ۳۰ ثانیه کافی است که برآورد می‌شود با توان ۶۰ هزار رایانه شخصی برابری کند، بنابراین در صورت نصب ۱۰۰ مرکز داده، چینی‌ها به قدرت ۶ میلیون رایانه می‌رسند.

مسلم است که این‌ ایده جدید نیست: مایکرؤسافت در سال ۲۰۱۶ در حال آزمایش‌ ایده قرار دادن مراکز داده در زیر دریا بود. با این حال، دیتاسنترش به این بزرگی نبود.

مرکز داده زیردریایی هاینان نتیجه مشارکت بین دولت و شرکت‌های خصوصی است و در سواحل سانیا در استان هاینان چین راه‌اندازی می‌شود. هر مرکز داده طوری طراحی شده است که ۲۵ سال کار کند.

اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…





منبع