مصرف آووکادو ، چاقی شکمی و تحمل خوراکی گلوکز در افراد دارای اضافه وزن و چاق: تغذیه

مصرف آووکادو ، چاقی شکمی و تحمل خوراکی گلوکز در افراد دارای اضافه وزن و چاق: تغذیه


چکیده

زمینه: اگرچه مصرف مقطع آووکادو Hass با کاهش وزن چربی شکم ارتباط دارد ، اما دانش درباره اثرات مصرف آووکادو بر چاقی شکمی و نتایج قند خون محدود است.

زیل: اثرات مصرف آووکادو بر چاقی شکمی ، مقاومت به انسولین ، آزمایش تحمل گلوکز خوراکی (OGTT) و عملکرد برآورد شده سلول β بررسی شد.

مواد و روش ها: در مجموع 105 فرد بزرگسال 25 تا 45 ساله (61٪ زن) با BMI kg 25 کیلوگرم بر متر مربع به طور تصادفی در یک مداخله (53 نفر) قرار گرفتند ، با یک وعده غذایی روزانه با 1 آووکادوی نفرت تازه یا شاهد (N = 53 52) که به مدت 12 هفته یک وعده غذایی با کالری مشابه بدون آووکادو دریافت کرد. از DXA برای ارزیابی پیامدهای اولیه چاقی شکمی استفاده شد [visceral adipose tissue (VAT), subcutaneous abdominal adipose tissue (SAAT), and the ratio of VAT to SAAT (VS Ratio)]به از گلوکز ناشتا و انسولین برای ارزیابی پیامدهای اولیه مقاومت به انسولین (HOMA-IR) و حساسیت به انسولین (شاخص ماتسودا) و عملکرد سلولهای β (شاخص انسولینوژنز) با استفاده از OGTT استفاده شد. تغییرات بین گروه ها با ANCOVA مقایسه شد. تجزیه و تحلیل ثانویه بر اساس جنسیت انجام شد.

نتایج: گروه کنترل کاهش بیشتری در SAAT نشان داد [–54.5 ± 155.8 g (control) compared with 17.4 ± 155.1 g (treatment), P = 0.017] و افزایش نسبت VS [0.007 ± 0.047 (control) compared with –0.011 ± 0.044 (treatment), P = 0.024]به در زنان ، گروه درمان کاهش بیشتری در مالیات بر ارزش افزوده نشان داد [1.6 ± 89.8 g (control) compared with –32.9 ± 81.6 g (treatment), P = 0.021] به نسبت VS [0.01 ± 0.05 (control) compared with –0.01 ± 0.03 (treatment), P = 0.001]به در مردان ، تفاوت معنی داری بین گروه ها در تغییرات چاقی شکمی یا نتایج قند خون وجود نداشت.

نتیجه گیری: مصرف روزانه 1 عدد آووکادوی تازه توزیع چاقی شکمی در بین زنان را تغییر داد اما باعث بهبود حساسیت به انسولین محیطی یا عملکرد سلول β در بزرگسالان مبتلا به چاقی و چاقی نشد. این مطالعه در clintrials.gov به عنوان NCT02740439 ثبت شده است. J Nutr 2021 ؛ 151: 2513-2521.

پیوند به PDF

پیوند به مطالعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*