ویتامین U چیست؟ عوارض جانبی ، فواید ، کلم و موارد دیگر

ویتامین U چیست؟ عوارض جانبی ، فواید ، کلم و موارد دیگر


این هفته ایمیلی از یک شنونده جدید دریافت کردم که می نویسد:

“من امسال پادکست شما را پیدا کردم و در حال کار روی قسمت ها هستم. در حال حاضر در قسمت های 2010 هستم. روشهای جدید و جالبی را برای بهتر غذا خوردن و احساس فوق العاده ، وام گرفتن عناوین خبری شما آموخته ام.” یک ویدئو در مورد ویتامین U. مشاهده کردید. آیا می توانید یک قسمت از آنچه این ویتامین است و چرا برای شما مفید است تهیه کنید؟ ”

پس از 13 سال از پادکست تغذیه Diva ، مواد مغذی زیادی وجود ندارد که حداقل آنها را ذکر نکرده باشم. اما من هرگز در مورد ویتامین U صحبت نکردم. بیایید رکورد را مستقیما تنظیم کنیم


ویتامین U چیست؟

ویتامین U یک ویتامین واقعی نیست بلکه ترکیبی حاوی گوگرد است که در کلم و سایر سبزیجات خانواده Brassica یافت می شود. (نام شیمیایی آن s-methylmethionine است.) در دهه 1950 تصور می شد که این دارو درمانی م effectiveثر برای زخم معده است-از این رو به آن ویتامین U گفته می شود.

در آن زمان ، ما معتقد بودیم که درد شدید در ناحیه شکم ناشی از استرس و خوردن غذاهای تند است. درمان استاندارد یک رژیم غذایی چرب و آنتی اسیدها بود که کمی کمک کرد. اما ظاهراً به اندازه آب کلم نیست. تعداد انگشت شماری از مطالعات آن زمان (از جمله تحقیقی که بین زندانیان در زندان سن کوئنتین انجام شده بود!) نشان داد که نوشیدن آب کلم خام درد را بهتر تسکین می دهد و خواهران و برادرها را سریعتر از روش معمول درمان می کند.

امروزه ما می دانیم که اگرچه استرس و غذاهای تند مطمئناً می توانند علائم را تشدید کنند ، اگر آنها را باز کرده اید ، اما واقعاً باعث زخم نمی شوند. بنابراین ، چه کاری انجام می دهد؟

برخی از داروها می توانند به چربی شکم آسیب برسانند و اگر هر کدام از این داروها را مصرف کنید ، این اولین مشکوک خواهد بود. اما جدا از آن ، زخم ها تقریباً همیشه در اثر عفونت h ایجاد می شوند. pylori باکتری. درمان استاندارد یک دوره آنتی بیوتیک برای از بین بردن باکتری ها است ، که بسیار م effectiveثر است – البته ناخوشایندتر از نوشیدن یک چهارم آب کلم قرمز در هر روز نیست.

ما همچنین آموخته ایم که استفاده طولانی مدت از آنتی اسیدها می تواند پیامدهای ناخواسته زیادی از جمله افزایش خطر پوکی استخوان و شکستگی استخوان ، کمبود مواد مغذی و عفونت های روده ای داشته باشد. به نظر می رسد حفظ محیط اسیدی در معده نقش مهمی در سلامتی ما دارد. بنابراین آنقدر خوب است که ما دیگر با پختن منیزیم شیر زخم را درمان نمی کنیم.

همچنین بخوانید: چگونه از رفلاکس اسید جلوگیری کنیم

ویتامین U چه می کند؟

ما هنوز در مورد نحوه عملکرد s-methylmethionine برای بهبود زخم ها آگاهی نداریم-یا اینکه آیا چیز دیگری در آب کلم بخشی از اثر آن بوده است. و اکنون که ما یک درمان بسیار م forثر برای زخم ها داریم ، دریابید که این یک اولویت تحقیقاتی نبود. اما هنوز افرادی هستند که از ویتامین U به عنوان یک تقویت کننده عمومی برای کبد و کلیه ، برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و حتی به عنوان یک ماده آرایشی استفاده می کنند.

شواهد برای حمایت از این مزایا بسیار واضح است ، بیشتر شامل لوله های آزمایش و مطالعات روی حیوانات و برخی مطالعات کوچک ، تکراری یا غیرقابل کنترل انسانی است. به نظر من ، تقریباً شواهد کافی (چه برسد به اطلاعات ایمنی و دوز) برای توصیه ویتامین U به عنوان مکمل غذایی وجود ندارد. اما شواهد زیادی برای اثبات فواید خوردن سبزیجات از خانواده کلم وجود دارد.

چه غذاهایی حاوی ویتامین U هستند؟

براسیکا حاوی انواع کلم ، کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و کلم پیچ است. براسیکا علاوه بر غنی بودن از s-methylmethion ، سرشار از ویتامین A ، C ، K (که به ساخت استخوان های قوی کمک می کند) و اسید فولیک است. گلوکوزینولات ها – ترکیباتی که در برابر سرطان محافظت می کنند – کمی منحصر به فرد برای خانواده Brasica است. براسیکا همچنین حاوی سایر ترکیبات حاوی گوگرد است که مزایای مختلفی برای سلامتی دارد. می دانید که من واقعاً به غذاهای فوق العاده اعتقاد ندارم ، اما اگر باور کنم ، Brassicas در بالای لیست قرار می گیرد.

و راههای زیادی برای لذت بردن از آن وجود دارد. می توانید آنها را به صورت خام (کلسلو ، هرکسی؟) ، بو داده (کلم بروکلی و بروکسل عالی هستند) ، خشک شده (مانند چیپس سرد) ، جوانه زده (شوق جوانه کلم بروکلی را به یاد داشته باشید چند سال قبل؟) ، یا حتی آب میوه بخورید. خواهی کرد با این حال ، من فکر می کنم شما با خوردن سبزیجات خود به جای نوشیدن آنها ، فواید بیشتری خواهید داشت.

همچنین ببینید: آب میوه گیری: عادت سالم یا بمب قند خون؟

اگر سعی می کنید هر روز پنج وعده سبزیجات بخورید (و امیدوارم که بخورید) ، سعی کنید حداقل یکی از این وعده ها از خانواده براسیکا باشد. در اینجا برخی از دستور العمل های مورد علاقه من برسیکا وجود دارد:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*