کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی

کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


بسیاری از اوقات زنانی که روند کاهش وزن را طی می کنند از کاهش وزن خود شکایت دارند !! آنها می گویند ما همه کار کرده ایم ، اما چند کیلو باقی مانده نمی میرد. اغلب وقتی آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که آنها دارای مشکلات هورمونی هستند. در واقع ، به طور خلاصه ، ممکن است در 4 هورمون عدم تعادل وجود داشته باشد: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و استروژن بالا در خون با تأثیر بر اندام ها از روند کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع نوع چاقی زنان (شکل گلابی) نیز با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه هورمون ها را متعادل می کنیم. یکی از راههای اصلی برای دریافت فیبر کافی.

اگر به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه کنیم. مشاهده می کنیم که جذب فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن و حتی سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و. جلوگیری از سرطان. با مصرف و دریافت فیبر مناسب ، با تأثیر بر گیرنده های استروژن ، استروژن را در بدن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات هستند ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) ⠀⠀

باشه! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: توجه داشته باشید که سبزیجات ، به ویژه کلم می تواند باعث نفخ شود ، از کپسول های کربوژل استفاده کنید و نوشیدن آب کافی برای این مورد ممکن است مناسب باشد!)

برای عملی کردن این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه پیشنهاد می کنم که فوق العاده است و فیبر مورد نیاز شما را دارد:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

چیا سوم (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع فیبر مورد علاقه شما چیست و چگونه آن را هر روز دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*