آغاز پخش سریال Constellation یا صورت فلکی: یک فیلم به سبک «جاذبه» اما ترکیب علمی تخیلی و ژانر مرموز؟


سریال Constellation، سریال درام جدیدی که از دیشب پخش آن از Apple TV+ آغاز شده و سه قسمت از آن فعلا در سایت‌های دانلود هم قرار گرفته. سریال صورت فلکی یا Constellation داستان یک فضانورد در تلاش برای زنده ماندن و بازگشت سالم به زمین پس از یک حادثه در ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

ژانر حوادث فضایی و تلاش برای یقا یک موضوع داستانی آشنا بوده و ریشه در واقعیت دارد. از نقص در آپولو ۱۳تا فیلم جاذبه یا Gravity.

به نظر می‌رسد سریال Constellation از همه آنها وام گرفته باشد. در سریال صورت فلکی، شیء ناشناسی به ‌ایستگاه فضایی بین‌المللی، با تعداد انگشت شماری از فضانوردان مقیم، برخورد می‌کند. این برخورد باعث می‌شود که بیشتر سیستم‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی تخریب شوند و تعمیرپذیر هم نباشند و تنها راه چاره بازگرداندن فضانوردان می‌شود.

نقش اول سریال نومی راپاس است که در سریال کاراکتر جو اریکسون را بازی می‌کند که زنی متاهل با مقداری مشکلات جانبی با همسرش است و یک دختر هم دارد. او در واقع ساندرا بولاک فیلم جاذبه را در این سریال شبیه‌سازی می‌کند.

اما سریال از همان ابتدا اجزایی از مرموز بودن بودن را دارد. آزمایش مرموز انجام شده در مدار چیست و چرا این همه اهمیت دارد و به چه دلیل این همه اصرار برای به نتیجه رسیدن آن وجود دارد و آیا ربطی بین آن و حادثه وجود دارد. آیا چیزی که فضانورد جو اریسکون دیده و عامل برخورد است یک توهم است یا خیر و اگر توهم نباشد چه چیزی است. به نظر می‌رسد که سرپرست روس کاسموس چیزی در این مورد می‌داند!

چرا به نظر می‌رسد که فضا و زمان ماهیتی دگرگون در یکی از سکانس‌ها پیدا کرده است؟

سریال Constellation یا صورت فلکی

به نظر می‌رسد برای پیدا کردن سرنخ‌ها و پاسخ به این سوالات به تماشای بیش از یک قسمت نیاز داشته باشیم.

ما با نومی راپاس از زمان فیلم خوب پرومتئوس آشنا شدیم. در این فیلم او یک دختر ۱۰ ساله به نام آلیس دارد. در حالی که در قسمت اول همه نگرانی ما نجات او است. در قسمت‌های بعدی دغدغه‌های دیگری را هم با دیدن سریال تجربه خواهیم کرد.

بازیگر آشنای دیگران سریال جاناتان بنکس است که ما از زمان تماشای سریال برکینگ بد او را می‌شناسیم. او در نقش فضانورد سابق به نام هنری کالدرا، که اکنون دانشمند موظف به انجام یک آزمایش فوق محرمانه است، بازی می‌کند.

جلوه‌های بصری سریال خوب و وقابل قبول هستند و این سریال ۸ قسمتی را باید سر فرصت تماشا کرد. باید ببینیم که بعد از دیدن چند قسمت چه نمره‌ای می‌توان به آن داد. اما دست‌کم در گام اول سریال طوری نیست که بشود از دیدن آن صرف‌نظر کرد!


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

زندگی مردم عادی چیزی است که آنچنان که باید و شاید ثبت نمی‌شود. مورخی را تصور کنید که پنج دهه بعد بخواهد در مورد تاریخ الان ایران تحقیق کند. او احتمالا انبوهی از روزنامه‌های و مجلات و کتاب‌ها و مصاحبه‌های شفاهی و آمارها یا اطلاعات سایت‌ها را…





منبع