اپل شبیه ساز Game Boy iGBA را به دلیل هرزنامه و نقض کپی رایت از اپ استور حذف کرد – 1pezeshk


اپل امروز اعلام کرد که شبیه‌ساز Game Boy iGBA را به دلیل نقض دستورالعمل‌های بررسی برنامه مربوط به هرزنامه (بخش 4.3) و کپی رایت (بخش 5.2) از اپ استور حذف کرده است، اما جزئیات خاصی دیگری ارائه نکرد.

ویژگی iGBA

iGBA یک نسخه کپی از برنامه منبع باز GBA4iOS توسعه دهنده‌ای به نام Riley Testut بود که مدت‌هاست در خارج از فروشگاه App توزیع شده. این شبیه‌ساز پس از انتشار در آخر هفته، به بالای جدول‌های اپ استور صعود کرد، اما کاربران در رسانه‌های اجتماعی شکایت داشتند که این برنامه پر از تبلیغات است.

توسعه‌دهنده آن در یک پست در شبکه اجتماعی Threads در روز شنبه نوشت علیرغم اینکه کاربران شکایت دارند این اپ مملو از تبلیغات است و حتی کدهای پایش کارهای کاربران دارد اما اپل تاییدش کرده و به بالای جدل اپ‌های محبوب صعود کرده است.

iGBA به کاربران آیفون این امکان را می دهد تا با بارگیری رام های رایگان دانلود شده از وب، بازی های Game Boy را انجام دهند. رام ها را می توان به صورت آنلاین برای طیف گسترده‌ای از بازی ها، از جمله بازی های محبوب Pokémon و The Legend of Zelda پیدا کرد. این شبیه ساز همچنان می تواند توسط کسانی که آن را قبل از حذف از اپ استور بر روی آیفون خود نصب کرده اند، استفاده کنند.

نینتندو در وب‌سایت پشتیبانی از مشتریان خود در ایالات متحده می‌گوید دانلود نسخه‌های غیرقانونی بازی‌هایش را برنمی‌تابد. مشخص نیست که آیا نینتندو شکایتی در مورد iGBA به اپل ارسال کرده است یا خیر و اینکه آیا این شکایت احتمالی، ممکن است عاملی در حذف این برنامه باشد یا خیر.

گزیده ای از بخش 5.2 دستورالعمل بررسی برنامه، مربوط به مالکیت معنوی:

«مطمئن شوید که برنامه شما فقط دارای محتوایی است که خودتان ایجاد کرده‌اید یا مجوز استفاده از آن را دارید. اگر از این خط عبور کرده باشید و بدون اجازه از محتوا استفاده کرده باشید، ممکن است برنامه شما حذف شود.»

iGBA درست حدود یک هفته پس از اینکه اپل دستورالعمل‌های بازبینی برنامه‌های خود را به‌روزرسانی کردکع شامل «شبیه‌‌سازهای کنسول بازی و سیستم عامل» هم می‌شود، در اپ استور ظاهر شد.

در مورد واکنش توسعه‌دهنده باید بگوییم که او به ساخت یک شبیه‌ساز بازی نینتندو به نام Delta ادامه داده که در خارج از اپ استور توزیع می‌شود. دلتا همچنین از طریق بازار اپلیکیشن جایگزین Testut AltStore در آیفون‌های اتحادیه اروپا در دسترس خواهد بود. مشخص نیست که آیا او قصد دارد دلتا را در اپ استور پس از تغییر قانون در دسترس قرار دهد یا خیر.


اگر خواننده جدید سایت «»  هستید!
شما در حال خواندن سایت ( دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com‌ هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…





منبع